zoontje doet vervelend als de vraagouders binnen zijn.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tuc, 9 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Eerst wilde ik deze plaatsen in ons gastouderclubje om te weten hoe zij hiermee omgaan maar ik wil eigenlijk ook wel de mening/ideeën van andere ouders horen.

Mijn zoontje heeft op het moment de vervelende gewoonte on zich "te misdragen" wanneer er vraagouders binnen stappen. Vb: net heb ik een uur met hem spelletjes gedaan en met de trein gebouwd, dan komt er een oppaskindje waar hij echt heel lief mee speelt gaat super goed. Alleen niet wanneer die ouders binnen zijn...gaat met zn auto's tegen het kindje aanrijden...alles wat het kindje wil pakken pakt hij terug: "nee van mij". Nou dat doet hij dus de hele dag verder niet he...kan echt heel lief samen spelen.
    Zodra de ouders weg zijn is hij weer een engeltje:(

Maar ik vind het heel vervelend zo...ik heb al bedacht dat ik er gelijk bij ga zitten op de grond en ondertussen met de ouders praat maar dat verhelpt niet alles natuurlijk.

hij vindt het echt heel leuk dat de kindjes er zijn...is heel blij en vraagt ook naar hen op mn vrije dagen.
    De ouders zijn ook heel lief voor hem...begroeten hem...vragen wat hij aan het doen is en als ze weten dat hij bv s ochtends op de psz geweest is vragen ze daar naar.

Die ouders zien hem dus alleen plagerig en vervelend..schaam me echt als hij zo doet. De eerste keren zei ik nog wel eens dat hij zn dag niet had maar ja 3 dagen in de week elke week gaat dat ook niet meer op natuurlijk.

2. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik begrijp goed wat je bedoelt.. natuurlijk is dat heel lastig naar je vraagouders toe.. ik zou gewoon open en eerlijk zijn en vertellen hoe het precies in elkaar zit.

Mijn eigen gastouder heeft ook een zoontje. heel lief jongetje en hij roept mijn dochter altijd als hij haar ziet.. zodra er volwassen mensen binnen komen bij haar misdraagt hij zich ook.. ze heeft het eerlijk en open tegen mij verteld en ik heb er absoluut geen problemen mee.. echter het geeft juist vertrouwen onderling..

succes!

3. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Ik zou ook open kaart spelen. En daarbij tegen je zoontje zeggen dat je begrijpt dat hij het jammer vindt dat de kindjes gaan en dat het beter is om dát te zeggen, ipv doen wat hij doet. En hem een kwartier voordat het kindje gehaald wordt waarschuwen, dat hij zo weggaat.
    Mijn kids gedroegen zich keurig bij de gastouder, maar als ik ze kwam halen deden ze vervelend. Zij zei dat meer kids dit doen.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Het is ook als er eentje gebracht wordt;) dus niet alleen als ze weggaan.

5. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Waarschuwen dat de kindjes komen? :) Wat naar voor je dat die ouders dit zien, maar de rest vd dag het lieve gedrag niet.:( Belonen met stickers als hij zich weet te gedragen?

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Is niet een optie om apart ontvangen ouders en kind nemen/geven?
    Dus dat je zoontje in andere kamer blijft?
    Is maar idee weet tuurlijk niet hoe dat werkt maar hier op kdv dus word kindje voor kindje weggegeven en genomen: als er 1 leidster is dan blijven kinderen gewoon in naast kamer met open deur.

Of je zoon of dat kindje even op handen nemen als je met ouders in gesprek bent?

Lijkt mij iets van tijdelijke aard als je dat patroon doorbreekt misschien doet hij dat niet meer.

Mijn beste vriendien zien mijn dochter vaak op kdv etc maar ze komt ook thuis hier en als ze hier is dochter haalt ook alle stoutste dingen uit de kast als ze hier is.

7. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Gaat het je zoontje niet om jóu? Want als jij in gesprek bent met andere ouders en niet met hem, dan gaat hij dus blijkbaar zijn best doen om (op een negatieve manier) jouw aandacht te trekken... Ik weet het niet hoor, maar in dat geval kan de oplossing goed liggen in de manier waarop je dan op hem reageert. Niet zijn negatieve gedrag belonen. En misschien hem betrekken bij het ontvangen van ouders en kindjes?

8. tuc

tuc Niet meer actief

Op het kdv snap ik zo'n manier wel...maar dat is in een thuissetting zoals bij een gastouder niet echt mogelijk. Ik kan mijn zoontje niet alleen in de gang laten staan.
    Daarbij is mijn ervaring dat de breng en haal gesprekjes op een kdv vaak korter van duur zijn...even practisch meestal. Hier heb ik een heel andere band met de ouders en duurt ook vaak wat langer...ook meer persoonlijke interesse enz.

9. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ja, dit denk ik ook. Dat het niet om het kindje gaat maar om jouw aandacht als je met de ouders praat. Alleen nu de vraag wat je daaraan moet doen :D

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ja precies hij komt echt geen aandacht te kort hoor en hij zal toch ook moeten leren dat ik praat met volwassenen. Op het moment dat de ouders weg zijn gaat hij trouwens prima alleen spelen of met een ander kindje. Dan hoeft hij mijn aandacht niet meer en kan heel goed alleen spelen.

11. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ja, snap ik hoor. Het gaat niet om een tekort aan aandacht maar echt dat jouw aandacht bij de ouders is. Misschien inderdaad een beloningssysteem, goed uitleggen, klusje verzinnen rond die tijd en het inderdaad bespreekbaar maken met de ouders dat hij gek is op hun kids maar dat hij het moeilijk vindt dat jij met de ouders staat te praten. Ik denk een fase :p

12. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Als ik mijn kind naar een gastouder zou brengen en ik zou dat zien zou ik gewoon denken "ach, zo zijn peuters". Ons dochtertje heeft dagen dat ze echt een kreng kan zijn en ook met alles "mijn!" roept.
    Laatst bij ballorig toevallig was ze ontzettend lief, ik stond er gewoon van te kijken. Maar er was wel een jongetje van dezelfde leeftijd die zijn dag niet had ofzo. Alles afpakken, haren trekken etc. Zijn moeder corrigeerde hem wel steeds maar je zag dat ze zich schaamde voor zijn gedrag. Ik dacht alleen maar, de volgende keer kan het makkelijk mijn dochter zijn die zo doet.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ik hoop maar dat ze dat idd denken. De meesten zijn alleen jonger dan hem en het is hun eerste kindje...die zijn dat soort dingen nog niet zo gewend;)

Deel Deze Pagina