u zeggen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Supi, 6 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik bedoelde meisje niet negatief hoor :D. Noem iedereen zo onder de 30 incl mijzelf.
    Ohh oke, in mijn omgeving word ik eigenlijk door iedereen met je aangesproken vandaar dat ik mij afvroeg wanneer jij dan wel met u aan wordt gesproken.

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als mijn kinderen ouder worden, zal ik ze wel leren dat je tegen onbekende dames en heren u zegt, maar niet tegen ons, de ouders. Ik heb zelf ook nooit u hoeven zeggen tegen mijn ouders. Mijn vader heeft er over gedacht, maar wilde geen afstand scheppen. Mijn moeder zei al je tegen haar eigen ouders. En ik ben 40! Mijn vader is 75+ en mijn moeder 70+.

Mijn dochter zegt al geen u tegen de juf in de klas, dus ik denk dat men hier heel raar van op zou kijken, een kind dat u zegt tegen de eigen ouders.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    het hangt erg af van waar je opgroeit. Ik groeide op in de bible belt en had toch wel een aantal vriendinnetjes die thuis U moesten zeggen. Maar ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik het niet altijd gezellig vond om daar thuis te komen. De sfeer was wel echt kil en afstandelijk in huis.
    Mijn schoonouders komen uit een brabants dorp en die zeggen dan weer Ge en Gij tegen iedereen... dat is pas beleefd ;)

4. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.206
    1.259
    113
    Centrum België
    Idd, 'u' wordt door ons ook als "dialecttaal" gebruikt. en verder jij en je als nette "gij".

OT: no way dat onze kinderen ons met u moeten aanspreken. Ik gebruik het zelf ook enkel naar ouderen of onbekenden toe (voor zoverre de situatie of persoon het vereist)

5. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Ouderen en onbekenden, ja, aanspreken met U.

Maar tegen ons als ouders? Of opa en oma?
    Brrrr.. Nee, dankje!

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Onze dochter mag ons later echt niet aanspreken met u. Niet dat ze dat zou doen, we zijn er nog totaal niet mee bezig. Maar ik ben haar moeder. Geen juf van school of iemand uit de winkel die je aanspreekt met u. Überhaupt niemand van de familie of vriendenkring die ze met u aan moet spreken.. Vind ik niet echt van nu:)

Maaarrr als ze straks 4 a 5 is leer ik haar wel onbekende ouderen met u aan te spreken. Maar verder niet hoor.

Deel Deze Pagina