Peuter 3 jaar om 7.00 uur voor TV druist tegen mijn gevoel in.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sundance11, 13 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Ik heb altijd gezegd dat ik er een hekel aan heb van die kinderen die 's morgens om 7.00 al voor de tv zitten en nu doe ik het zelf...

We hebben er sinds 7 weken een zoontje bij, die 's nachts rond 2 uur en om 6.00 uur nog voeding krijgt. Mijn dochter is tussen half 7 en 7 wakker en is 's morgens altijd erg aanwezig. Om te voorkomen dat ze mijn zoontje wakker maakt, zet ik haar nu 's morgens maar voor de tv met eten ( zo eet ze tenminste nog wat) En dan kan ik mij in alle rust even douchen.
    Ik kan er heel slecht tegen om 's morgens al zo'n drukte aan mijn hoofd te hebben, zeker nu de nachten ook nog gebroken zijn.

Aan de ene kant voelt het fijn dat de ochtenden wat rustiger verlopen, maar aan de andere kant voelt het helemaal niet goed....

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.613
    113
    Ik zou niet zo streng voor jezelf zijn. Ze zit neem ik aan niet van 7.00 tot 19 voor de tv? Je zit in een vermoeiende tijd, je brengt haar geen schade toe, en dit maakt het een stukje makkelijker. Niet te druk om maken.

3. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Allereerst nog gefeliciteerd met jullie zoontje!

Ik denk dat het helemaal niet zo erg is als je kindje even voor de tv zit. Jij voelt je rustiger, je andere zoontje kan lekker doorslapen en jij kan je rustig opfrissen. Je zoontje zal niet de hele dag voor de televisie zitten dus je moet het jezelf niet zo aanrekenen. Lekker zo doen zolang je andere zoontje 's nachts nog wakker wordt. Geef jezelf even die rust kom je dag ook misschien makkelijker door!

Ik heb er maar eentje maar hier kijken we in de ochtend ook even televisie.

4. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Nee ze zit een klein uurtje voor de tv, daarna gaan we vaak wel van alles doen, knutselen, baby verzorgen, naar buiten, dieren verzorgen etc.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Neemt ze geen genoegen met een boekje lezen? Ik geef m'n dochter als ze vroeg wakker is, een boekje om te 'lezen'.

6. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja je bent een slechte moeder zeg...;)

Jeetje is het dan zo erg? Jezelf niet zo druk maken hoor;) een baby en een peuter zijn nu eenmaal zwaar en dan maak je het jezelf soms even wat makkelijker. Geen ramp toch;)

Niet zo streng zijn voor jezelf... Je doet je best en even tv kijken schaadt je kind heus niet.

Gefeliciteerd met je zoon en geniet ervan! :)

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Inderdaad, niet zo streng zijn voor jezelf hoor! Niets ernstigs aan.
    Gefeliciteerd met je zoon!

8. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

Precies dit. Niet zo druk maken joh!;)

9. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Gefeliciteerd met jullie zoon!

Helemaal niks mis mee om haar als het beter uitkomt haar even voor de tv te zetten. Doen wij ook op bepaalde momenten van de dag hoor. Eten koken bijvoorbeeld is ook niet altijd handig om haar erbij te hebben en ook niet met vaatwasser vullen en leeghalen.

Ik moet zeggen dat wij best veel de tv/dvd aan hebben staan.
    Soms 's morgens wel een paar uur en 's middags/avonds ook.

Ik vraag me wel af: je zet haar voor de tv en gaat zelf douchen. Gaat dat goed haar alleen laten voor de tv? Is het veilig genoeg? Is geen aanval hoor, ik kan me zelf geen voorstelling maken of dat kan. Onze dochter is 2 en ze kan heel goed alleen voor de tv maar om nu te gaan douchen, nee dat zou ik nog niet aandurven. Gisteren viel ze nog met haar fietsje (binnen) en was het huilen en troosten, washandje erop. Als ik was gaan douchen had ik mezelf dat wel verweten.

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zou daar geen punt van maken. Je kan ook educatieve 1 uur op usb dingen opzetten : schooltv, peppa pig, dora etc iets wat ook leert zeg maar geen van die disney films etc.

Hier in ochtend kijkt ze even terwijl ik mijzelf opknap(tanden,douche,aankleden), dan nog even over de dag heen verspreid. Gaat om de 1 uurtje per dag soms minder soms meer maar ik probeer altijd wat "leerzaam" opzetten.

11. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Heel herkenbaar!
    Mijn jongste is onderhand 5 maanden, maar in het begin ging het hier ook zo.
    Mijn jongste was erg onrustig, huilde veel en deed lang over de voedingen.

Nu is het enige vervelende, dat mijn dochter nu ng 's ochtends om de tv vraagt.
    Het is nu zo: ik kijk even het nieuws, zij 20 minuten Dora;)

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier ook smorgens voor de tv in ons bed. Zo kunnen ml en ik even douchen aankleden en verzorgen. Is ongeveer 20min. En soms wil ze liever met haar poppenhuis spelen als wij ons klaar maken op haar slaapkamer..
    Lijkt mij niet zon ramp ;)

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn kind zit 's ochtends ook voor de tv en ik heb maar 1 :p
    Voel me niet schuldig, laat staan een slechte moeder.
    Je moet niet zo streng zijn voor jezelf ;)

14. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

Zo is dat!

15. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij doen dat iedere ochtend een half uurtje. Soort van ritueeltje. Even lekker Bumba kijken ofzo en dan is de kleinste wakker als hij klaar is met kijken en eten. Ik merk gewoon dat hij daar even behoefte aan heeft voordat zijn drukke zusje beneden komt. Hier werkt het:) zo kun je het ook zien ;) haha

16. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Hier ook hoor iedere morgen een uurtje. Even rustig opstarten is mij veel waard. Bovendien is er best veel leuks op ´s morgens vind ik. Kijk vaak gezellig even mee onder een dekentje op de bank

17. misa

misa Niet meer actief

Ja zo gaat dat.... Soms gaan principes (tijdelijk) even overboord. Helemaal als je er nog een kindje bij hebt. Ik ken het helemaal, en ook het gevoel van: shit, dit wou ik niet.
    Maar zoals eerder gezegd: maak het jezelf maar niet te moeilijk. Over een aantal weken staa alles er weer anders voor. :)

18. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Is het slecht dan 's morgens tv? ;) Aan mijn voorgangsters te lezen niet. Gewoon lekker doen, doen wij ook nog steeds. En onze kinderen zijn al ouder (4 en 2 jaar). Zolang je haar niet de hele dag ervoor zet, is het toch prima? Als je er echt een heel slecht gevoel over hebt, kan je haar ook nog eventueel een boekje of wat speelgoed geven. Onze kinderen gaan 's morgens als wij ons aan het klaarmaken zijn, ook nog wel eens op hun kamer spelen.

Joh, onze zoon heeft regelmatig tv gekeken toen onze jongste zo klein was. Daarna gingen kreeg hij genoeg te doen; Wandelen, kinderboerderij, knutselen etc. Een kind, ongeacht leeftijd, dat voor de tv wordt gezet, wordt niet 'slecht' opgevoed hoor. Daar is echt wel meer voor nodig.

En, nog gefeliciteerd!

19. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Ik heb op internet gelezen dat recente onderzoeken hebben uitgewezen dat een half uur per dag tv kijken voor peuters juist heel goed is voor de taal ontwikkeling. Is natuurlijk wel afhankelijk van waar ze maar kijkt. Ik zou me er dus geen zorgen over maken.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Als ik in de ochtend een rondje met de hond wandel zitten hier in bijna elk huis dat ik voorbij loop kinderen voor de tv...ook bij de ouders waarvan je dat niet verwacht :D;) ( alsof het erg is :p)

Niet te druk over maken. Je moet doen wat jou nu het minste stress geeft...je hebt het nu al druk genoeg.

Deel Deze Pagina