Ugh ergernisje

Discussie in 'De lounge' gestart door Luciaatje, 12 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Heel ff mn ei kwijt hoor!! Ik heb morgen heel moeilijk tentamen neuropsychologie, heb me helemaal suf geleerd, ben zeker 2 weken geleden al begonnen (blok duurde 5 weken), en zat vanochtend om hafl 6!! al te leren! Duss nu ben ik vanaf 6 uur gestopt met leren; gaat gewoon niks meer bij, en als ik nu nog doorga haal ik het toch alleen maar door elkaar ..

Overigens heb ik er niet echt vertrouwen in, het vak ligt me niet zo, maar goed dat is nu ff bijzaak,

Net belt een vriendin (die altijd pas na 10 uur opstaat..) en is helemaal verbaasd dat ik nu een filmpje ga kijken en ontspannen; zij is van plan tot een uur of 2 door te gaan...
    Vind zulke reacties altijd heel erg vervelend want nu ga ik toch weer twijfelen/schuldig voelen dati k niet meer aan het leren ben.. maar eigenlijk doe ik nooit s avonds meer iets voor school, ik slaap dan niet lekker en het helpt mij niet echt meer...
    Ben ik nu raar???

2. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    helemaal niet raar... te veel leren is ook niet goed... op een gegeven moment kan er niets meer in je hoofd en dan wordt het te veel... doe nu lekker relaxt... morgen ochtend nog even een uurtje leren voor je examen en dan lijkt mij het wel voldoende...

succes

3. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Ach nee... Ik leerde het liefst in de ochtend. Het beste is om telkens wat te lezen en dan ff zoveel minuten pauze. Op het moment dat je gaat lezen om de stof maar te lezen, neem je toch niks meer op. Op een gegeven moment is het ook klaar.
    Laat je niet zo gek maken door iemand anders. Verschillende mensen verschillende leerstijlen..

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    O ik begon ook altijd ruim van te voren en hield de dag ervoor ook zeker rond het middag uur op.

Je kunt inderdaad ook teveel doen.

Ik zou in de ochtend nog even een half uurtje doornemen en klaar.

Ontspannen is ook heel belangrijk

5. hardloper

hardloper Niet meer actief

nee, niet raar. (jeetje, weet nog dat ik m moest doen, gewoon twee pillen van meer dan duizend blz.... succes morgen! (en hij viel me alles mee hoor, dus komt vast goed))
    op een gegeven moment kan je beter ontspannen. wat er nu niet inzit kan er gok ik niet echt meer bij. en iedereen heeft een andere leerstijl. als je nog niets heb gedaan moet je wel;)
    maar het is best verstandig om even te ontspannen, een duffe film te kijken, lekker op tijd naar bed, morgen op tijd onderweg daarheen en dan nog eventjes je aantekeningen inkijken.
    laat even weten hoe het ging, en ga neit lopen piekeren!

6. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Oke thanks, jullie stellen me weer gerust hahaha! Normaal houd ik altijd mn eigen leerstijl/ding aan maar ben nu best zenuwachtig en dan brengt ze me weer aan het twijfelen :p maar idd, morgen in de bus ga ik leren en dan nog een half uurtje op de uni! THanks!

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Proberen niks van aan te trekken hoor! Je hebt toch veel geleerd? ook heel belangrijk om even wat anders te doen, even ontspannen.

En je zegt zelf al dat ze later begint met leren. Toen zij nog lekker op 1 oor lag was jij al aan het leren.
    Succes! Hoop dat je het haalt.

8. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Ieder studeert op zijn eigen manier. Ik zou me er dus niet te druk om maken.

Ben zelf ook bezig met inleiding in de neuropsychologie en neurofarmacologie, maar vind het zelf juist de boeiendste richting :D kijk dus al uit naar het tentamen!

Veel succes vandaag!

9. muis26

muis26 Fanatiek lid

nee joh, iedereen leert toch op zijn eigen manier... ik heb 3 jaar biomedische wetenschappen gestudeerd. en ik was wel zo dom om soms tot 2 uur s nachts te gaan zitten leren..

maar ik ging vanaf een uur of 6 altijd een soort van achteruit leren... dus omdat ik zooo moe en op was, ging ik door het verder leren op dat moment juist alles vergeten en niks meer opnemen...

iedereen leert anders en ik zou je er zeker niks van aantrekken... het is van haar uit juist jaloezie dat zij nog wel de drang heeft verder te leren en jij al lekker voor de tv zit ;)

10. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Oke, ben klaar! Het ging beter dan verwacht, het waren 90 vragen en ik mag 20 fout. Nu wist ik er ongeveer 50 zeker en 40 dus twijfelgevallen. Omdat het juist/onjuist is zou ik daarvan dus ongeveer 20 goed hebben en dan zou ik hem dus hebben gehaald :p Maar ik moet nog een paar weken op de uitslag wachten.. heb er best een goed gevoel over!

11. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Nou een buikgevoel zegt meestal wel genoeg! Ik hoop dat je het gehaald hebt, Laat je het nog even weten ben wel benieuwd!
    Mijn duimen draaien!:D

12. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Eindelijk uitslag gehad, ook al was het nog eerder dan gepland! Ik heb hem gewoon gehaald!! Met een 7,7 maar liefst!! <3 Thanks voor al het geduim :)

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Gefeliciteerd!!

14. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    gefeliciteerd

15. topper12

topper12 Niet meer actief

Gefeliciteerd!!! Ennuh... De volgende x weer lekker voor je eigen aanpak kiezen en niet op laten jutten door anderen die nog zitten te leren ;):D:D:D

16. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Haha ja nu ik dit teruglees kan ik daar toch wel wat van leren ;) :D

17. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Wat goed, gefeliciteerd :D

18. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Wow, super mooi cijfer! Gefeliciteerd! :)

19. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Gefeliciteerd!

Nu ben ik wel benieuwd of zij hem ook gehaald heeft :p

20. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    @Essenhout Nee, ze heeft een 3.3.. best sneu want ze moet wss het jaar overdoen!

Deel Deze Pagina