Gedragsverandering van baby bij weggaan.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pixiehollow, 25 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Zijn hier nog mama's waarvan hun baby helemaal van gedrag veranderd zodra jullie ergens naar toe gaan?

Mijn zoontje is thuis altijd heel vrolijk, lacht heel de dag of is luid aan het kirren.

Zodra ik met hem naar de winkel of gelijk waar naar toe ga, dan word hij heel rustig, kijkt heel serieus (soms een beetje boos) en er komt echt geen piepje uit hem. Als mensen iets tegen hem zeggen dan lacht hij wel naar hen.
    Ik krijg van vreemde mensen altijd complimenten omdat hij zo braaf en "vriendelijk is" en zelf ben ik ook heel fier op hem dat hij altijd zo flink is, ik kan overal met hem komen.

Maar nu zei mijn schoonvader onlangs dat mijn zoontje schrik heeft om onder de mensen te komen, dit omdat hij een keer begon te wenen toen we op een feestje waren( het was er redelijk druk en hij werd daar maar doorgegeven alsof hij een stuk speelgoed was!)
    Zou ik ook niet leuk vinden!

Mij lijkt het normaal gedrag, ik heb gewoon een braaf kindje of zie ik dat nu verkeerd?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

je hebt een hartstikke normaal kind hoor! topventje! is logisch dat een baby onder de indruk is van alle prikkels in de supermarkt en op verjaardagen. Mijn ventje vindt de supermarkt nu steeds leuker maar kijkt ook vaak serieus omdat hij alles in zich opneemt.

En verjaardagen.... daar is ie sowieso niet kapot van. Vooral omdat iedereen altijd aandacht wil krijgen van zo'n baby, iedereen verwacht dat ze even op schoot zitten, even lachen, even mooi poseren voor een foto...

zoals je al zei, daar wordt niemand blij van, toch?

ik hou hem met verjaardagen dus ook gewoon bij me als hij dat wil en hij hoeft niet op schoot bij jan en alleman, het is idd geen bord lekkere hapjes wat je doorgeeft!

Trek je niks aan van je schoonvader hoor!
    Liefs!

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Denk dat je dat nu nog niet echt kan inschatten...wie weet is hij nu nog wel zo onder de indruk van alles dat hij stil wordt!

Finn is altijd wel aanwezig...niet dat ie aan het gillen is ofzo...maar wel lekker kletsen.
    Ook niet altijd...hij zit ook wel rustig om zich heen te kijken.
    En heeft tegenwoordig ook af en toe een driftbui (als hij bijv. niet 40 pakken Always in het karretje mag gooien)

Zou me daar nu nog niet druk om maken hoor! Zolang hij niet aan het brullen is is het goed toch?
    Zolang hij wel gewoon contact maakt met mensen...

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Zo was mijn zoontje ook hoor... denk dat dit heel normaal gedrag is voor een kind van die leeftijd. Hij is pas 4 maanden op de wereld, logisch dat hij onder de indruk is als hij veel mensen en drukte om zich heen ziet!
    Mijn zoontje zette het op die leeftijd vaak op een brullen op verjaardagen, maar hij is inmiddels een heel sociaal kind geworden. Het kan hem niet druk genoeg zijn. Het gedrag met 4 maanden zegt volgens mij niets over hoe ze zich verder ontwikkelen!

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    dat is heel normaal gedrag hoor. thuis is je kindje op zijn gemak, in zijn veilige omgeving, en voelt zich dus meer relaxt en daardoor doet hij brabbelen, lachen, spelen,...

in de winkel ziet hij vanalles wat hij normaal niet ziet (toch niet dagelijks) allemaal mensen voorbij lopen, geluiden die hij thuis niet constant hoort.
    dit geldt ook voor verjaardagen. een hoop geleuter en geroep, kinderen die rond rennen, iedere keer een ander hoofd wat op 10cm van hem komt hangen en hem probeert te laten lachen... je zou voor minder stil en bedeesd worden :D

als kindjes zich helemaal op hun gemak voelen dan zijn ze veel losser!

en als je schoonvader nu al zegt dat hij bang is... wacht maar tot hij in de eenkenningheidsfase komt!
    en anders moet je eens op 10 cm van zijn hoofd gaan staan en zeggen: doebiedoebie, doe is lachen klein ventje en heel enthousiast gaan doen enzo... kijken wat hij doet :D en alstie nie gaat lachen moet je is vragen oftie bang is? :D
    volwassenen (eigen ouders, schoonouders, of tantes ed die zelf al kinderen hebben) denken het altijd beter te weten!
    gebruik de goede adviesen en de slechte negeer je gewoon :)

Deel Deze Pagina