Verkeer ritme - hoe om te gooien?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biejie, 25 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biejie

Biejie Bekend lid

12 aug 2008
    723
    0
    0
    Hoi allemaal :)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn dochter van 6 maanden heeft een apart ritme. Van 19:00 - 06:00 slaapt ze heerlijk, maar overdag slaapt ze weinig. Ze is dan na maximaal 1,5 uur (met rekken) wakker, om daarna weer een uurtje te slapen. Dan is ze klaarwakker! En vervolgens maar weer 1,5 uur wakker. Hmmm.... Hoe draaien we dit weer om?

Eerder was ze 1,5uur wakker, en sliep ze dan 2 uurtjes.

Iemand tips??

Groetjes, Barbabeer

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Waarom wil je het omdraaien? Je kunt haar moeilijk dwingen om te slapen. Ritmes veranderen nu eenmaal wel eens. Zolang ze niet heel veel huilt door moeheid oid als ze wakker is, is het toch prima lijkt me?

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik zou het gewoon even zo laten. Die ritmes veranderen best vaak, dus dat trekt wel weer recht.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou ook denken dat je daar niet veel aan verandert... afwachten tot ze haar ritme weer omgooit dus.

5. Biejie

Biejie Bekend lid

12 aug 2008
    723
    0
    0
    Ja... misschien is het beter het zo te laten, en het haar zelf te laten regelen.

Waarom ik het graag anders zou zien, is omdat ze nu ook niet zo in haar hummetje is als ze wakker is, omdat ze snel weer slaap heeft. Maar wellicht hoort het ook een beetje bij haar ontwikkeling!

Verder geef ik nog altijd voeding na het wakker worden, dus dat houdt dan indirect in dat er ook veel voedingsmomenten op een dag zijn.

Maar bedankt voor jullie reacties! Het is wel een beetje een 'eye-opener' dat ik het niet hoef te regelen, maar dat ze het zelf wel regelt (hoe logisch het ook klinkt...;) )

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Geef je haar dan élke keer als ze wakker wordt een voeding? 'Vraagt' ze hier dan achter?

Verder ben ik het eens met voorgaande antwoorden, als ze al zo snel terug moe is, heeft ze dit ff nodig. Zal wss wel weer wat minderen. ;)

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    het verandert nog wel honderd keer, maar fijn is het inderdaad niet. Misschien is ze zelf al wel een nieuw ritme aan het instellen, maar is ze nog te moe om het langer vol te houden.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook heel tijdje gehad. Sinds kort slaapt ze wel weer netjes. In totaal 5 uur overdag verdeeld over 3 slaapjes (soms 4 als ze wat korter slaapt)
    Maar over 't algemeen slaapt ze van 19-7.15, 8.30-9.30, 11-13 en 15-17u.
    Ik zou trouwens gewoon voeden als ze erom vraagt en niet standaard na het slapen. Wilde ik eerst ook maar op een gegeven moment blijf je aan het voeden en hier weigerde ze dan ook.
    Hier krijgt ze om 7.15-10.30-14.00-17.00-19.00 (en dan vaak een nachtvoeding, beginnen nu een beetje ritme te krijgen en tijden komen steeds wel aardig overeen)

9. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Voeden als ze wakker wordt hoeft niet meer hoor. Misschien als je dat zelf weglaat dat je het patroon alweer doorbreekt.

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn zoon had ook zo'n onrustige tijd! (weet niet meer of dat met 6 maanden was of al eerder) Gek werd ik ervan ;)

Uiteindelijk bleek dat een periode te zijn waarin hij zelf aan het regelen was dat hij naar 2x slapen toeging ipv 3x... Heeft even geduurd (denk 2 of 3 weken), maar toen had hij het ineens door en was hij weer heerlijk rustig zoals altijd.
    Nu zitten we weer in zo'n fase ;) Op het KDV heeft hij zijn 2x slapen echt nog heel hard nodig, maar thuis niet echt. Vervelend genoeg zorgt dat ervoor dat het vreselijk rommelig is met wanneer hij naar bed gaat overdag. Zo ligt hij soms ineens weer 3x kort (max. 1 uur) en de volgende dag kan hij het af met 1x lang (3 - 3,5 uur). Ach ja, ik weet dat hier ook vanzelf een einde aan komt. Geduld is een schone zaak. Zennnnn! :p

Deel Deze Pagina