Voor een vriendinnetje van mij : September gaat zij naar Turkije is dan 24 weken zwanger, maar er wordt dus aangeraden inentingen te halen. Huisarts zegt dat het geen kwaad kan, verloskundige zegt liever niet. Uit mijn herinnering heb ik gewoon de griepprik gehaald toen ik 30 weken zwanger was of is dit anders? Wat zouden jullie doen?
Turkije gaat volgens mij onder andere om hepatitis entingen. Dit is niet te vergelijken met een griepprik natuurlijk. Ik zou niet weten of het kwaad kan of niet, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen en ergens anders naartoe gaan.
hepatitis injectie mag niet als je zanger bent. het is ook een reek van 3 die ze nooit voor september zou kunnen halen. gaat over een aantal maanden (9 of 12) (geloof ik) elke keer als ik met deze injecties begin ben ik zwanger en moet ik er mee stoppen (voor mijn werk) maar volgens mij zijn die inentingen voor Turkije niet verplicht, word alleen geadviseerd, er zijn er zat die zonder inenting die kant opgaan.
Hepatitis is eenmalig hoor, in mei nog gehad 1 jaar beschermd nu, als ik binnen 1 jaar opnieuw haal voor 25 jaar beschermd
Hepatitis B is idd 3 x een prik. Maar de ine ting voor turkije is hepatitis A en dit is 1 injectie. Weet niet of je die mag hbben als je zwanger bent... Misschien ff navragen bij ggd?
Mij rade ze alle entingen af De VK zei als je gewoon op ressort of park blijft en niet echt lokaal gaat eten is risico heel klein Gewoon goed kijken wat je eet kan je prima zo gaan Fijne vakantie geniet er lekker van
Ik ben in mei 3 weken op vakantie geweest in turkije en heb geen inentingen gehad vk en ha hebben mijn niks aangeraden. enige waar je op moet letten is ijsjes aan straat.
Ik kom net een week geleden terug uit Turkije. Vk zei dat ik niet mag inenten. Idd geen water uit de kraan, geen salade als je niet weet hoe lang het er al ligt, zorg dat warm eten goed warm is, en idd geen ijsjes wat niet verpakt is!
eten van resorts zijn vaak goed,waar ik zat wel zelf goed opletten heb zelfs daar ijs op . vindt het erg overdreven dat je over turkije inenting moet land dat bij europa hoort ,dan moet je ook intening als je naar spanje gaat? ik zou het eerder begrijpen als je naar land gaat waar je 10 uur voor moet vliegen maar turkije niet.
Zou even de ggd bellen. Zij kunnen advies ge en. Een van de prikken hebben ze een zwangere variant van. Heb ik toen ook gehad.
hepatitis A is een injectie die een jaar werkt, als je aan het eind van dat jaar de injectie opnieuw haalt ben je voor minimaal 25 jaar maar waarschijnlijk levenslang beschermt. tetanus komt in een cocktail samen met polio en difterie (als ik het goed zeg) beide injecties heb ik gewoon gekregen vorige maand. neem aan dat de GGD hier wel verstand van heeft. telefoniste heeft het nog dubbel gecheckt bij een verpleegkundige. wat niet mag als je zwanger bent zijn injecties met levende bacteriën, zoals de mazelen en gele koorts. hepatitis A kan je trouwens al heel snel oplopen hoor! ook op een resort. als iemand zijn handen niet goed wast na toilet gebruik...