Goed, in het kader rare en gênante vragen... Ik heb sinds gisteren een pijnlijke aambei. Bij de apotheek pijnstillende zalf gehaald, in de hoop dat dit wat doet. Ik heb op zich geen last van obstipatie, dus daar hoef ik niets mee. Ik drink al goed, eet veel vezels en neem nu voor de zekerheid ook maar wat extra ontbijtkoek en/of roosvicee laxo. Nu heb ik wel eens gehoord, en ook hier gelezen, dat Otrivin neuspray zou helpen. Maar nu is mijn vraag...hoe spray ik dat erop? Ik kan er namelijk nauwelijks bij omdat buik nogal in de weg zit. En dat sprayen gaat best lastig als je het flesje niet goed vast kan houden...Iemand een gouden tip? Of ben ik gewoon extreem onhandig? (Ik weet nu wel waarom je neus van voren zit...das wel zo handig als je Otrivin wilt gebruiken )
Hahahahahaha... Waarom je neus van voren zit en niet van achter... Ik heb er ook heel veel last van (gehad)... Heb de curanol pillen en zalf besteld op internet en dat werkt als een trein... Otrivin ook even gebruikt, werkt wel verkoelend en wat pijnstillend maar daar gingen ze niet van weg... Hoe ik het deed, hihi... Op de wc zitten, beetje voorover bukken voor zover het buukske het toelaat en dan spray naar achteren brengen (ik deed t achterlangs, maar misschien kan het ook onderdoor, geen idee...), goed richten en 1 á 2x sprayen op de aambeien... (kan het niet minder onsmakelijk maken, sorry...)
Die Otrivin zorgt er voor dat de slijmvliezen gaan slinken Maar idd kan me voorstellen dat het lastig aanbrengen is, wanneer je een dikke buik hebt. Ik deed het, na de bevalling, "achterlangs", het is idd even vogelen hoe je het flesje dan moet vasthouden. Als het ware op zo'n kop vasthouden (naja.... je hand moet je draaien) Hmmmmm hoe leg je dat nu uit.... Wat ook wel goed wil, is de spray op een gaasje te sprayen en dat dan tegen de aambei aanleggen. Wanneer je dat dan een uurtje laat zitten heeft de Otrivin ook zn werk kunnen doen.
Hier staan de Curanol pilletjes standaard op het bureau van de verloskundige! Je bent dus absoluut niet de enige. Kan je de otrivin niet achterlangs gebruiken, zoals je je kont afveegt Sterkte ermee en vooral er niet mee blijven lopen, dus als hij niet weggaat toch maar naar de ha of vk.... zei ik heel stoer en makkelijk
en anders... "waar heb je anders je vent voor ?"..... normaal hebben ze niet gauw commentaar als je voor ze bukt... zou ik bijna schrijven, maar dat komt zo plat over he?! succes ermee... want pfffff die onzin dingen tijdens het zwanger zijn....
Prachtig!!! Mijn kerel zou de boel gewoon ff besprayen voor me hoor. Alles wat ik hem vraag ff na te kijken, hoe genant misschien dan ook, doet die zonder blikken, blozen of geklaag. Dus als het echt niet lukt, gewoon je kerel vragen
Hahahaha Seth, je omschrijft het heerlijk Als ik manlief vraag dan doet ie het vast, maar met een gaasje gaat het ook best goed. Vind het zelf ook best genant om te vragen..Pijn lijkt inmiddels iets af te nemen, dus het gaat de goede kant op!
Naast de pijnstillende lidocaine zalf kun je ook hamamelis zalf proberen. Die werkt niet alleen pijnstillend, maar zorgt ook ervoor dat de aambeien slinken en verbeterd de stevigheid van de bloedvaten.
ohhh nu al....en je moet nog gaan persen ik zal echt even langs de ha ofzo gaan voor een middel op recept....
Ik hoop voor je dat je aambei nog weggaat voor je moet bevallen. Van m'n eerste bevalling kreeg ik als aandenken een complete druiventros aan m'n achterste, allemensen wat een pijn deed dat! Maar zelfs die tros is vrijwel helemaal verdwenen, en de pijn was na één a twee weken ook weer over. Hoe erg het ook wordt, het gaat een keer over. Bij de tweede kreeg ik ze ook al tijdens de zwangerschap, goddank trokken die bijtijds weg. Aan haar geboorte heb ik gelukkig geen nieuwe overgehouden. Voor de rest: je zegt dat je geen obstipatie hebt, hartstikke mooi. Toch pers je te hard voor de verslapte bloedvaten die je nu hebt. Neem je tijd als je naar de wc gaat, probeer het gewoon te laten komen ipv het eruit te drukken. En zodra je aandrang voelt: meteen gaan, niet wachten tot je thuis bent, dan maar op een openbare wc of op bezoek bij vrienden gaan poepen. Ik zou niet alleen lidocaine smeren, maar een zalfje dat ook de zwelling laat afnemen (of inderdaad otrivin, als dat werkt - zelf nooit geprobeerd). En geneer je niet om aan je vk of ha om raad te vragen: héél véél zwangeren hebben hier last van, je bent echt niet de enige en ze hebben het allemaal al eens gezien, en erger dan jij het nu hebt. Sterkte d'r mee. En wow zeg, je bent de 37 weken alweer gepasseerd. Ken je nog een beetje van bij de Rollator girls (al een hele tijd niet geweest, bestaat 't groepje nog?). Ik vind het geweldig voor je, en hoop op een mooie bevalling en wens je veel geluk met jullie gezin.
Ik kan me ook aansluiten. Rot dingen. Ik gebruik de zalf van de apotheek. Sperti. Werkt als een gek! Goed spul!
Ook ik mag me hier aansluiten Pfff wist niet dat die krengen zoveel pijn konden doen. Smeer sinds gisteren sperti maar niet veel verlichting móet ik zeggen. Ook ik geen last van obstipatie en toch gekregen grrrr
Volgens de apotheek-mevrouw moest ik ook vooral NIET de illusie hebben dat ik ze nog weg kreeg voor de bevalling
Dan zal ik die illusie ook maar opgeven he haha als ze al eens minder pijn doen ben ik al wat tevreden