Uhm, tja, Infectiegevaar?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hanneke, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi vk's ;)!
    Ik heb even een beetje een gekke vraag, al zeg ik het zelf ;)!
    Maar ik heb altijd begrepen dat geen seks meer mag hebben voor de bevalling als je vliezen gebroken zijn, en ook na de bevalling de eerste weken niet, dus ong 6 weken en het vloeien moet gestopt zijn. Ik heb dus altijd begrepen dat dat niet mag ivm infectie gevaar.

Mijn vraag is nu dus, infectiegevaar waar? hoe? waardoor?
    Hoorde namelijk van iemand dat dat helemaal niet is, omdat er niks van viezigheid in komt en je daar dus ook geen infectie van zou kunnen krijgen. Kortom, nu weet ik het ook niet meer! En natuurlijk weet ik nu nog helemaal niet of ik weer zin heb :oops: binnen die 6 weken na de bevalling. Maar wilde gewoon eens vragen of jullie me kunnen vertellen hoe het zit. Vraag het liever niet aan de gyn :oops:!

Maar als het wel gewoon waar is wat ik dacht, wat is dan het gevaar voor de baby en voor mij?

Hoop dat iemand van jullie me dit uit kan leggen :D!
    Alvast bedankt in ieder geval!
    Groetjes Hanneke!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi hanneke,

Je mag inderdaad geen gemeenschap hebben als je vliezen zijn gebroken (daar heb je ook echt geen zin in dan ;) )
    Er is dan inderdaad een infectie gevaar omdat de vliezen die als barrierre dienen weg zijn,er is dus een open verbinding met de buitenwereld.. Het is niet zozeer het ejaculaat dat de infectie geeft maar meer wat er allemaal nog meer aan het geslacht zit.
    Na de bevalling mag je zodra je er weer aan toe bent gemeenschap hebben. Vaak wacht je tot het vloeien voor een groot deel over is en als je een wond hebt deze is genezen en dat is ong 6wkn maar ben je er eerder aan toe is dit geen probleem.

Imke

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi Imke,
    Bedankt voor je supersnelle antwoord ;)!
    Maar oke dat van voor de bevalling snap ik idd, denk ook niet dat ik daar dan behoefte aan heb idd! Dat van erna wist ik niet, wel fijn om te weten in ieder geval.
    Degene die mij vertelde dat het niet uitmaakt of de vliezen gebroken zijn of niet gaf als argument dat de kleine er dan toch binnen een paar uur uit is en het dan dus niet uitmaakt al komt er wat viezigheid in. En ik dacht, ik vraag het dus maar eens hier! Maar kan dus wel kwaad ;)!
    Nogmaals bedankt!
    Groetjes Hanneke!

Deel Deze Pagina