Onregelmatige cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door chantal26, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Mijn man en ik zijn al een tijdje bezig om zwanger te raken.
    Alleen helaas wil het niet zo vlotten, mijn cyclus is heel onregelmatig dus nu wordt het ook wat moeilijker.
    Ik ben een tijd terug naar de dokter geweest, maar zij zei dat ik om de dag moest klussen, nou dat doe ik nu. Alleen ik ben nu alweer 5 weken overtijd. Ik heb 2 testen gedaan maar die waren negatief.
    Ik wordt hier helemaal zenuwachtig van.
    Ik weet het ik wil te graag.

Sorry dit moest ik even kwijt, het zit me heel hoog allemaal :(

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    hoe onregelmatig is onregelmatig bij jou?

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nou ik heb regelmatig dat ik 2 maanden overtijd ben.
    Nu ben ik 5 weken overtijd maar begin nu menstruatie pijn te krijgen, dus ik denk dat ik een deze dagen de menstruatie krijg. Maar ja wel 5 weken overtijd.

De dokter kan me wel doorsturen, maar dan krijg je hormonen pillen zij ze, ze zei ik zal persoonlijk het eerst zo proberen.

4. 2 maanden overtijd is wel erg veel.
    ik zou als ik in jou plaats zou staan die hormoonpillen overwegen.

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja dat wil ik ook doen.
    Maar de huisarts wil dat ik het eerst zo probeer.
    Ze zei dat ik gewoon zwanger kan raken ook al heb ik een onregelmatige cyclus maar ik moet het om de dag proberen.
    Ik ben nog maar 3 maanden bezig, dus op naar de volgende ronde dan maar weer.

6. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    ehm...bedoel je nou twee maanden tussen je ongi's of 28 dagen + twee maanden overtijd?

Voor ik van mijn zoontje in verwachting raakte zat ik namelijk ook soms aan 6 á 7 weken tussen m'n ongi's. Als je 28 dagen + 2 maanden overtijd bent, is je cylcus volgens mij echt te lang hoor!

7. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    nee 2 maanden tussen mijn ongi's

8. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    chantal je bent niet overtijd.. je weet gewoon niet wanneer je je eisprong hebt.

Da's wel vervelend.

meer meiden hebben niet een cyclus van 28 dagen en idd door zeer regelmatig te vrijen heb je wel een kans dat je spontaan zwanger wordt.

Je bent ook nog maar kort bezig zie ik.
    Wat je kunt proberen is een cyclus te gaan testen met goedkope ovulatietesten.
    En letten op vruchtbaarheidstekenen.

Succes en sterkte!

9. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja de huisarts heeft me al aangeraden om op het slijm te letten dus dat doe ik. Maar we klussen eigelijk om de dag.

10. Selma2007

Selma2007 Actief lid

29 nov 2007
    157
    0
    0
    Hoi Chantal26,

Ik heb weleens gehoord dat teunisbloemolie kan helpen bij een onregelmatige cyclus.
    En als je teunisbloem olie zwanger worden gegoogled kun je de reacties van gebruikers lezen.

Succes!
    Selma2007

11. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Hoi Selma bedankt voor je tip.
    Ik ga meteen even googlen.

Bedankt :D

12. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Zoals je ziet heb ik ook onregelmatige cyclussen..Ik heb de duur bijgehouden vanaf het moment dat ik gestopt en met de pil. Omdat wij geen idee hadden (net zoals jullie) wanneer mijn eisprong was ben ik gaan temperaturen. Afgelopen maand heb ik voor het eerst ovulatietesten gebruikt (gewoon de goedkope van deze site) en wist dus 2 dagen van te voren wanneer mijn eispong was. Dmv temperaturen wist ik het ook nog eens zeker, dus misschien eens het proberen waard. Succes!

13. als je idd een tijdje je temp. meet leer je je lichaam ook goed kennen.
    temp s'ochtends als je wakker word steeds op hetzelfde moment.
    als je eisprong hebt gehad stijgt je temp. je weet dus niet van te voren wanneer je je eisprong krijgt, maar je weet wel wanneer je nod is.
    14 dagen na je eisprong komt je menstruatie.
    je kan proberen op je slijm te letten, maar niet voor elke vrouw is dat duidelijk genoeg.

14. yvon26

yvon26 Lid

17 okt 2007
    19
    0
    0
    zwolle
    Ik heb ook een onregelmatige cyclus.
    word er gek van.
    voel mijn eisprong ook niet.
    word wel gewoon ongesteld

15. Miemi

Miemi Lid

9 dec 2007
    78
    0
    0
    Krisstel:
    Betekent dit dat als je een positieve ovutest hebt je pas twee dagen later daadwerkelijk je eisprong hebt? Ik dacht altijd dat het dan binnen 24 uur kon gebeuren....

16. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ja, volgens mij vind je LH-piek plaats voor je eisprong.

Ik heb, zoals je ziet, ook een heel onregelmatige cyclus. En ik ben vanaf februari dit jaar gestopt met de pil. Nu zijn wij er ook nog niet echt voor aan het "gaan". Daarvoor hebben we op dit moment te weinig klustijd. Maar blijkbaar heeft mijn lichaam echt tijd nodig gehad om een min of meer normale cyclus op gang te krijgen zonder hormonen. Ik hoop dat na deze goede cyclus mijn lichaam de smaak te pakken heeft, haha!

Misschien is dit bij jou ook het geval.

Ik krijg alleen niet helemaal duidelijk hoe lang je gestopt bent met de pil, omdat je zegt dat je vaak cyclussen hebt van ongeveer 60 dagen en daarnaast nu 3 maanden aan het proberen bent.
    Ik neem aan dat je dus al wel wat langer bent gestopt met de pil.

17. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ja, volgens mij vind je LH-piek plaats voor je eisprong.

Ik heb, zoals je ziet, ook een heel onregelmatige cyclus. En ik ben vanaf februari dit jaar gestopt met de pil. Nu zijn wij er ook nog niet echt voor aan het "gaan". Daarvoor hebben we op dit moment te weinig klustijd. Maar blijkbaar heeft mijn lichaam echt tijd nodig gehad om een min of meer normale cyclus op gang te krijgen zonder hormonen. Ik hoop dat na deze goede cyclus mijn lichaam de smaak te pakken heeft, haha!

Misschien is dit bij jou ook het geval.

Ik krijg alleen niet helemaal duidelijk hoe lang je gestopt bent met de pil, omdat je zegt dat je vaak cyclussen hebt van ongeveer 60 dagen en daarnaast nu 3 maanden aan het proberen bent.
    Ik neem aan dat je dus al wel wat langer bent gestopt met de pil?

18. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ja dat dacht ik ook altijd.

IK heb zoals je ziet ook een erg onregelamatige cyclus. Ben hiervoor naar de huiarts geweest maar mag pas in januari terug komen omdat ik dan een jaar bezig ben (bijna).

Ook mijn huisarts zei dat ik gewoon zwanger kan worden en raadde ovulatietesten aan. Ik heb dan ook toen ik pijnlijke borsten kreeg een ovu test gedaan en ei gevonden. Dus misschien ook handig voor jou.

Aan de andere kant vind ik het belachelijk dat 'wij' niet eerder doorgestuurd worden, zoveel kansen per jaar heb je dus niet omdat je maar weinig eisprongen hebt.

En nu ik hierboven lees dat bij een posi ovutest pas twee dagen later je ei komt ben ik helemaal de moed verloren, verkeerd geklust.

19. Miemi

Miemi Lid

9 dec 2007
    78
    0
    0
    Ja dat is mijn angst dus ook, dat ik al die maanden al verkeerd geklust heb, omdat ik de ovutesten verkeerd heb geinterpreteerd.....

20. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik ben al ruim 2 jaar gestopt met de pil, maar kon helaas niet zwanger worden vanwege ziekte. Nu ik weer goed hersteld ben mag ik zwanger raken dat is dus nu sinds 3 maanden.
    Maar mijn menstruatie is altijd al onregelmatig geweest dus vandaar.

Ik heb trouwens vandaag weer de menstruatie gekregen, dus op naar de volgende ronde :D
    Moest vandaag de ha bellen want die vroeg of ik haar wilde bellen als ik mijn menstruatie kreeg. Ze zei als je nu van je menstruatie af bent moet je om de dag klussen.

Deel Deze Pagina