Mijn dochter van nu 8 maanden oud heeft afgelopen 2 weken buikgriep gehad, waarbij ze ruim 1 1/2 kilo is afgevallen. Inmiddels is ze alweer een paar dagen beter en eet de oren van mijn hoofd,dat is natuurlijk alleen maar super. Maar: nu wil ze ook 's nachts tot wel 2x voeding! Ze krijgt 's avonds meestal een slaappapje, een flinke portie. Maar ze wordt nu een aantal keren in de nacht wakker en wil eten. Vannacht om 00:30 uur. Ik heb haar toen maar 170 cc gegeven en dat dronk ze in een keer op. Maar om 04:00 uur wilde ze weer! Ik heb dat niet gedaan, de consequentie was een huilend kind die tot 06:30 uur heeft gespookt. Maar ik kan toch niet aan de gang blijven, dit gaat nu al een aantal nachten zo, dat ze een paar keer wakker wordt en eet als een gek. Luiertje verschonen is dan niet afdoende, ze wil echt eten. Wat zouden jullie doen, altijd voorzien in de behoefte of toch streng zijn en wachten tot de ochtend? Vannochtend om 07:00 uur werd ze weer wakker en toen ging er een papfles in van maar liefst 230 cc. Ze had dus echt honger. Cat
ik zou er even aan toegeven, anderhalve kilo afvallen is heel veel voor zo´n kleintje, als ze weer ingehaalt heeft gaat ze vanzelf weer doorslapen, daarbij komt dat het voor jou ook rustiger is, dan zit je niet met een kind dat uren huilt maar even een flesje en ze gaat vast weer slapen, ze heeft gewoon honger, persoonlijk zou ik er niet zo moeilijk over doen
ja moeilijk, aan de ene kant toegeven, heb je kans dat ze straks blijft komen, maar aan de andere kant ze heeft echthonger, ik haar voor dat ze naar bed gaat nog een lekker bord warme pap, wat dikker dan normaal, dat vult goed , en haar dan snacht een fles melk geven of een fles water als ze toch komt (water vult ook)
Als ze blijft spoken zou ik zeker wat geven. Waarschijnlijk duurt het een paar nachten en is het dan weer over. Mijn zoontje heeft dit ook gehad toen hij flink ziek is geweest; vier nachten wilde hij 's nacht ook de fles en had dan ook echt honger! Even inhalen denk ik, want daarna sliep hij gewoon weer lekker door. Succes.
Ik zou het nu ook geven, ze is natuurlijk best veel afgevallen en goed ziek geweest. De kans is groot dat ze er weer vanzelf mee stopt als ze weer hersteld is. Mocht het een gewoonte zijn geworden en dochter het wel gezellig vinden kun je het ook weer afbouwen.
Geven... hoe zwaar ook. Is het na een week niet klaar met deze inhaalrace snachts, dan zou ik gaan afbouwen, door te verminderen en/of te verdunnen. Wij zagen die ook altijd na flink ziek zijn. Hier duurde het meestal 3 a 4 dagen. poehee zeg, 1,5 kilo! Dat is écht heel veel.. Vandaar dat ik nu ook wel een week zou aanhouden, omdat er gewoon een hoop in te halen is. Op zich wel mooi vind ik trouwens: Hoe ze het zelf regelen... bedenk me trouwens wel, dat je in de gaten moet houden dat ze niet over de maximum voeding heen gaat... Want dat is dan weer slecht voor de niertjes. Misschien is knijpfruit ofzo dan ook nog een optie? Buiten 'gewoon' drinken natuurlijk, maar dat zal je kindje mogelijk niet willen, omdat dat niet genoeg 'vult' .
Ik zou het haar ook absoluut geven en niet streng zijn, ze is pas 8 maanden!!!! Je dochter is hartstikke veel afgevallen en geeft nu aan dat ze meer voeding nodig heeft. Zou het gewoon geven en waarschijnlijk gaat ze dan vanzelf weer de nachten doorslapen als de reserves zijn aangevuld. En als je 's avonds een fles van 200 geeft of misschien een papfles heeft ze iig wat meer om zo misschien weer de nacht door te komen. Onze dochter is toen ze 4 maanden was ook veel afgevallen, toen zijn we opgenomen in het ziekenhuis, maar toen moest ze elke 3 uur weer gevoed worden, ook 's nachts. Dat is uiteindelijk ook weer over gegaan toen ze weer wat bijgetrokken was.
Mijn zoontje is ook erg ziek geweest, en begon ook ineens weer aan de nachtvoedingen. Ik heb er aan toe gegeven. Na een weekje ben ik het steeds met 30cc gaan afbouwen, binnen een week kon ik het weer met een speentje af. Ze hebben echt even een inhaalslag nodig, 1,5 kilo is inderdaad heel erg veel voor zo`n hummeltje! Succes!
Nachtvoeding wel geven!!!! Je kleintje heeft nogal wat in te halen. Natuurlijk is het dan straks kijken of ze dit vanzelf wel weer afbouwt, of dat jullie die grens weer moeten trekken, maar op dit moment heeft ze het gewoon even keihard nodig!
Fijn om jullie reacties te lezen. Afgelopen nacht was echt niet leuk en jullie hebben gelijk hoor. Als ze nou inderdaad niet echt honger zou hebben is het een ander verhaal, maar dat heeft ze dus wel degelijk. Ik ga dus maar gewoon voorzien in haar behoefte, we zien t.z.t. dan wel weer of ze eraan gaat wennen als het niet meer nodig is. Ja ze is echt veel afgevallen, het was een nare periode. Ik ben allang blij dat ze weer lekker eet. Dat dat dan ook maar 's nachts moet, dat moet ik dan maar op de koop toe nemen. Cat