Ik ben gisteren gaan zwemmen met mijn zoon.Vlak voordat ik thuis vertrok had hij een poep luier.Ik had hem maar vast de zwemluier aangetrokken want daarna gingen we meteen.Sta ik in het zwembad bij de kassa met hem op de arm,voel ik zijn broek helemaal nat worden. Het liep er gewoon lang de zijkant uit leek het wel. Wat absorberen die zwemluiers eigenlijk??
Blijkbaar niet(veel) maar ik zou het eigenlijk niet weten wij hebben eigenlijk nog nooit een zwemluier of luier gebruikt bij het zwemmen en het is altijd 'goed' gegaan..
Hihi, moest stiekem wel even lachen....sorry Zwemluiers absorberen geen urine, anders zouden ze het zwemwater ook absorberen. Ze houden alleen de poep tegen, mocht je kindje in het water poepen. Ik doe de zwemluier dan ook altijd pas om voordat ik met mijn zoontje het water in ga.
Ik geloof dat het alleen filtert,en niet absorbeert ,omdat je kindje dan een hele zware luier krijgt met al dat water.
Hier 1 keer een zwemluier gebruikt maar vind het zo onnatuurlijk dat ik hem op een gegeven moment lekker heb afgedaan bij mijn dochter. Is tot nog toe goed gegaan.
Ze houden idd geen urine vast, maar alleen de poep tegen. Zo had ik ook een keer een heel nat kindje in de auto onderweg naar het zwembad. (weet je meteen weer waarom je moet zorgen dat je geen zwembadwater binnenkrijgt)
dat snap ik even niet? Maar inderdaad, ze houden alleen poep tegen . Wel eens meer gehad, dat ze over me heen aan het plassen was terwijl we even op de kant waren . Ik heb één keer een kindje gezien die met een gewone luier het water in ging en dat was een soort van michellin-mannetje-effect! Die luier werd topzwaar
Daar bedoelt ze vast mee dat in het zwembadwater volop urine zit en dat je het daarom niet binnen moet krijgen.
ow haha, daar stond ik niet bij stil . Ach ja.. Bij ons in het zwembad, komen op sommige dagen , na de baby's de ouderen en dan hoor je vaak 'ooooh wat is het water toch lekker warm vandaag' ! Deze week vonden ze het water koud... dus ik zei al.. ja het was rustig, er waren weinig baby's
Ja bij ons met babyzwemmen moeten de papa's en mama's met de mond ook een straaltje water over je kindje heen sproeien (snap je wat ik bedoel). Ik ben altijd blij dat ik nog in de eerste groep zit.... Maar ja dat gaat veranderen. Niet te veel bij nadenken dan maar. Is goed voor de weerstand
dat is bij ons ook! Ik doe nooit met dat gedeelte mee... zoooo vies! Ik doe haar wel een zwemluier om. Eigenlijk meer voor het idee, dan dat het effect heeft volgens mij. Ik vraag me ook af of iemand het heeft meegemaakt dat er een drolletje voorbij kwam drijven of er 1 vond in de zwembroek?
euh ja... maar ik ben dan ook vaak in het zwembad . Zowel bij m'n dochter... en die had toen nét druiven op.. bweh.... ziet er zooo smerig uit! Dat was overigens het enige wat 'dreef' -want de rest was zo dun. En later nog eens bij een ander kindje. Zaten ze net met z'n allen gezellig in de 'boot' , dreef er ineens wat poep.. dus hupsakee, alle moeders in de luiers gluren en iedereen uit de boot .. De meeste moeders haalde heel opgelucht adem dat het hun kindje niet was . Overigens: M'n dochter had zo'n speciaal zwembroekje aan, en die was dus even wat afgezakt door het springen van de kant vandaar dat het er dus naast kwam.
Mijn dochter heeft wel een gepoept in bad, en ook in het zwembadje in de tuin. Dus ik ga echt niet zonder zwemluier met haar zwemmen.... Vind het ook niet fijn als andere mensen dat wel doen, ik dacht ook altijd dat baby's niet poepten in het water...nou wel dus.
Dat zal hier dan lekker een kliederboel worden met borstvoedingspoep hahahaha. Spoeld er zo weer uit **proest**
Ik bedoelde idd dat het water vol urine zat. Was misschien niet helemaal duidelijk. Maar hier ook een kindje die wel eens heeft gepoept in bad en ook wel eens een luier met poep erin, dus ja, doe er wel altijd eentje om als we gaan zwemmen.
dus dat ik altijd braaf een zwemluier om doe bij mijn dochter voor het plassen is dus ook geld verspilling haha stom dat ik er nooit bij nagedacht heb dat het dan ook water zou absoberen... één of ander manier dacht ik dat ze dus wel urine opvangen... poepen doet ze niet in het zwembad dus weet ik dat ook weer voor de volgende keer
Je kindje kan ook een keertje wel poepen in het zwembad. Mijn dochter deed het ook niet, maar wel 1x op vakantie. Was erg blij dat ze er eentje aanhad kan ik vertellen! Bah later deed ze het een keer in bad. Poep blijft geen drolletje wat je er uit kunt scheppen, maar het wordt echt heel erg vies. Brr stond er ook in en dochter was in paniek.
Je hebt toch ook speciale zwembroekjes met een laagje zodat de poep er niet doorheen gaat? Tenminste...dat staat op die van mij van Lief! Nou doe ik er gewoon een zwemluier onder...meer voor het idee...maar ik dacht dat het niet hoefde... Die van mij heeft ook klittenband sluitingen aan de zijkant...zodat je geen poepbroek langs zn beentje uit hoef te doen...maar hem gewoon als luier kan uit doen. zoals deze bijv: Prenatal |
Sarah, als je zo'n broekje gebruikt, hoeft er inderdaad geen zwemluier meer onder hoor. Ze hebben beiden namelijk hetzelfde effect, nl het opvangen van eventuele poep. Dus lekker de zwemluier achterwege laten en je kindje in de blote billen in dat zwembroekje, zit veeeel lekkerder lijkt me
Ik had vandaag weer 'prijs', bij het douchen na het zwemlesje ontdekte ik een leuk kadootje in Jelles zwemluier. Ik heb overigens ook een uitwasbare zwemluier/broekje in 1, maar ik doe nog altijd wel een wat leukere, vlottere zwemboek over dat rare zwemluierbroekje heen. Jelle is wel een aardige poeperd in bad; toen ik net met hem ging zwemmen (8 maanden) nog niet, maar de laatste tijd is het regelmatig raak. Nu denk ik zo'n 5 keer gepoept in het zwembad, 1 keer in het zwembad op vakantie, 1 keer in het opblaasbadje in de tuin, en 3 keer in bad thuis. Heeeeeel fijn... (ahum)