Hallo, Vanochtend vond ik onze schat op zijn buik in bed aan, ondanks strak in de dekens en in een slaapzak! Nu vind ik het natuurlijk doodeng dat hij zich op gaat trekken, ik zie het hem zo doen namelijk. Moet ik nu het ledikantje al verlagen? Vind het zo snel? Of ben ik nu gewoon een (over) bezorgde moeder die haar kindje naast zijn bedje denkt te vinden. Groetjes, Mamalous
Wij hebben het ledikantje verlaagd, op de 2e stand, toen hij zelfstandig kon zitten. Toen was Wayne een maand of 9 als ik het goed heb. En toen Wayne uit zichzelf optrok tot staan, hebben we het bedje op de onderste stand gezet.
Ik ken de regel van uit me werk zo gouw een kindje gaat draaien bedje naar benden. want het hoofje is het zwaarst van het hele lichaam en daar door als het zich maar een beetje op trekt en over het randje kijkt kan het er al uit vallen
ik zou het in jou plaats zeker omlaag zetten... Beter te vroeg dan te laat... Want inééns kunnen ze het en sta je verbaasd te kijken dat ze in bed zitten... en voor hetzelfde geld hadden ze dan náást bed gelegen. Ik heb wat dat betreft ook geen risico's genomen hoor.
huh... echt, moet dat zodra je kindje draait? Wat ben ik toch blij met dit forum. Ik dacht echt dat het pas hoefde als ze zelfstandig konden zitten en zich echt gingen optrekken.
Heb hem inderdaad een standje lager gezet, voelt voor mezelf veel veiliger en voor Julian dus ook, dacht altijd dat een ledikantje 2 standen had, ook weer wat geleerd dus.
Hmm, onze dochter heeft altijd op haar buikje gelegen, en kon zo ook makkelijk op haar zij draaien als ze haar hoofd een beetje schuil hield. Nooit bij stil gestaan dat dat gevaarlijk kon zijn. Echt draaien deed ze met 3,5 maand, maar het bedje is dus met 7 maanden pas naar beneden gegaan. En toen ook meteen op de laagste stand, want ze ging ineens staan, terwijl ze nooit eerder was gaan zitten..
Je hoeft het ledikant nog niet omlaag te doen als je kindje kan draaien. Op de buik liggen heeft niks te maken met optrekken. Als je kindje zelfstandig gaat zitten zou ik het naar beneden doen.
Er zitten als het goed is meerdere standen op een ledikant. Ik zou zodra je baby zich naar zijn buik draait het bedje één standje lager zetten. Als je kindje gaat zitten nog lager en met staan dan op zijn laagst. Better safe than sorry..
Waarom als ze op hun buik draaien het bed lager? Denk je dat ze op hun buik over het ledikant heen klimmen?
Inderdaad, gewoon eerst een standje lager zetten. Je zult niet de eerste zijn en zeker niet de laatste waarbij een kind uit zijn bedje is gekukeld, omdat hij zich 'opeens' op kon trekken/zitten etc. Ik heb hem bij mijn dochtertje met een maand of 7 1 standje lager gezet.
Wij hadden het met de oudste bij de box. Ze draaide zich om en lag toen met haar benen over de rand van de box, ietsje verder en ze had zichzelf er uitgewipt. Dus meteen de box en het bed omlaag gedaan toen. Dat was ook toen ze ging draaien dus. En in ons geval ging het goed en waren we erbij, maar je zal maar te laat zijn...
Hier het ledikantje 2 weken geleden naar beneden gezet. We zagen op de camera dat hij zich aan de spijlen probeerde op te trekken. Tja straks lukt het hem, te gevaarlijk dus. Hij draaide al wel een poos op zijn buik, maar vond dat niet gevaarlijk.
Ik heb een ouder ledikantje waar ik zelf nog in geslapen heb en ik heb hem pas naar beneden gezet toen ze pogingen ging doen rechtop te zitten. Dit bedje heeft maar 2 standen dus hij stond gelijk op z'n laagst.
tja zo te merken denk jij van niet. nou ik ken genoeg kinderen die het wel kennen. en soms weet je dat niet meteen en zoals ik al eerder zei het hoofd van een kindje is het zwaarst en dan trek je kindje zich op kijkt naar benden en boem legt het uit bed En wat is het dan voor je zelf een moeite geweest om het bedje 1 standje naar benden te zetten