Ik ben vanaf vandaag van plan om de groente en fruitpotjes voor Katja zelf te gaan maken. Kan ik een voorraadje maken en die invriezen? Dat vind ik namelijk een stuk handiger dan elke dag een klein beetje maken. Welke groentes kun je allemaal maken? Ik weet natuurlijk van worteltjes, bloemkool, sperciebonen en bruine bonen (want die zitten in de ovarit 4+ maanden). maar kan spinazie, bietjes en doperwtjes ook? wat ik vreemd vind, aardappel mag toch pas met 6 maanden? Maar in 1 potje van olvarit (worteltjes + aardappelen) zit ook aardappelen..... Hoe zit dat nou dan?
Ja dat van die aardappels en rijst vond ik ook vreemd bij olvarit. Maar of het precies hetzelfde is als verd betwijfel ik. Heb je wel eens een bijv een potje worteltjes geproefd. Smaalt helemaal niet naar wortel. Met bruine bonen even uitkijken, die kreeg ze vanmij uit een potje en vanaf vandaag vers. Met aardappels ben ik gestart toen ze 5 1/2 maand was. En dan nog maar heel weinig aardappel in vergelijking tot de groente. Ik heb bakjes gekocht bij de xenos om de porties in te vrienzen. Handig en goedkoop !
Ja ik kook elke week een paar soorten groente voor haar. Nu ook met een aardappeltje erdoorheen. De staafmixer erop en invriezen maar.
kijk wel uit met glas invriezen. kan knappen toch? ik heb bij ikea van die kleine bakjes gekocht. en groenten kan je ook broccoli, doperwten, courgette, pompoen. volgens mij alles, niet te vaak groenten met nitraat. en ik heb ook begrepen dat aardappels pas vanaf 6 of soms zelfs 7 mnd mag
Ik vind die potjes altijd lastig te sluiten. En glas in de vriezer zou ik niet zo snel doen. Maar mischien kan het wel. Ik heb bakjes die in de de vriezer, afwasmachine en magnetron kan doen. Werkt super. En zijn erg goedkoop. Ik geloof 10 voor 1.50 of de grotere 4 voor 1.50 bij de xenos
Aardappel is heel mild en daarom is het heel geschikt om als eerste of een van de eerste groentes te geven. Het is niet allergeen en erg mild van smaak. Ook krijg je het heel gemakkelijk fijn en kun je het ook goed met de melk van je kindje mengen, mocht je dat willen voor de smaakovergang van melk naar groente. Hetzelfde geldt overigens ook voor rijst. Al bevat dat minder goeds dan aardappel. Rijst is gewoon een bindmiddel. In de potjes hebben ze gewoon rijstebloem, dus nutrix gebruikt. In opvolgmelk zit trouwens ook aardappel. Als je ergens gelezen hebt dat aardappel vanaf 6 maanden is, dan komt dat omdat ALLE groentes (en fruit) vanaf 6 maanden zijn. Gebruik NOOIT, NEVER, NOOIT een glazen potje om iets in te vriezen! Glas vriest gemakkelijk kapot, en je kind zit niet te wachten op glassplintertjes in het eten.
Nou die glazen potjes liggen al in de container Wist ik echt niet.... @dirksmama: Ik geef Katja vanaf 4 maanden groente en fruit en het gaat prima. Ik vind het ook prima als anderen dat met 6 maanden doen. Op het bureau zeiden ze ook dat het mocht, wij hebben geen allergieen in de familie. Gewoon 3 dagen achter elkaar hetzelfde en geen problemen gehad.
Ik heb vandaag groenten gemaakt met de babycook (van beaba). Een superapparaat! Bij de xenos wat bakjes gekocht, en hup in de vriezer. Nu nog hopen dat katja het lust
Vandaag heeft ze het potje in ieder geval helemaal op! Gelukkig maar, heb ik het niet voor niks gemaakt
Kan je niet wat "eet eigen gemaakt'' hier heen sturen naar Btje Ga morgen weer proberen.. ik geef niet zo snel op hihi.
Hihi moon...... dan loopt m'n laptop zeker vast Ik heb vandaag bietjes gegeven (met wat halva-appelmoes zonder suiker erdoor)... Was natuurlijk wat zoet, ze vond het heerlijk. Morgen doperwtjes proberen (dat zal ze vast wat minder vinden)....
ze was deze maand maar 300 gr gegroeid hihi. En ze eet alles op wat ze krijgt.. normaal een kilo per maand hihi
wat een goede eters toch. Mijn meiden kunnen niet zo netjes eten(of ik niet goed voeren). helft verdwijnt op hun slab
@mj: Ik heb nu zo'n plastic slab gekocht, want er gaat inderdaad wel eens iets naast. Makkelijk want je kunt hem met een natte doek zo weer schoonmaken.... Anders blijf je wassen...
Haha ja dieseltje die plastic slabben zijn ideaal. Alleen als ze helemaal van plastic zijn loopt het eraf. Die van silly billy (als ik het zo goed schrijf) zijn echt ideaal.