mijn vriend heeft gisteren te horen gekregen dat het bedrijf waar hij werkt failliet is gegaan... nou hopen we dat hij zo snel mogelijk ander werkt vind en hij is wel al bezig met zoeken nu en dingen regelen... maar als dit nou niet binnen een maand lukt.. weet iemand hoelang je hiervoor de tijd krijgt en dus 100 procent nog je oude salaris uitbetaald krijgt... is dit de aantal jaren dat hij bij dit bedrijf gewerkt heeft??? iemand die hier ervaring mee heeft??? pffff hoop dat iemand meer weet echt een timing is dit ook weer net een 2de op komst denk je goed te zitten... alvast bedankt!!!
Jeetje wat vervelend.. Maar als het bedrijf failliet is, dan ben ik bang dat je vriend naar z'n loon kan fluiten. Het bedrijf kan dan misschien net alle medewerkers nog een laatste loon meegeven, maar als ze failliet zijn, hebben ze geen rode cent meer Dus ik zou er niet vanuit gaan dat je nog veel salaris krijgt. Wat WW aanvragen betreft, dat zou ik wel z.s.m. doen dan, aangezien er nog 6 weken overheen gaan voor je wat hoort en je je eerste geld krijgt. Heel veel sterkte hoor!!
thnx voor je reactie cathie... ja indd hij krijgt nog 1 keer uitbetaald van zn werkgever... en hij kan pas een ww uitkering aanvragen als hij de papieren heeft gekregen van zn baas die zijn daar nu achteraan aan het gaan... maar is het niet zo dat je de eerste maanden zoveel ww krijgt als je oude salaris dat je een kans moet krijgen om nieuw werk te vinden??
volgens mij is het zo per gewerkt half jaar krijg je een maand uitkering. dus 1 jaar bij een baas is 2 maanden uitkering
als dat zo zou zijn plurkie zou dat wel realistisch zijn om in die tijd nieuw werk te kunnen vinden....! btw gefeliciteerd met je zwangerschap..!!!
Het verschilt sowieso per gemeente (uit ervaring zusje en ik) Je krijgt hier voor elk jaar gewerkt 1 maand ww. Ze tellen wel al je gewerkte jaren dus niet alleen bij je laatste baas, tenzij daar ook weer zoveel tijd tussen zit. Heeft je vriend er 7 jaar gewerkt krijgt hij dus 7 maanden ww (hier in Utrecht) Vind hij na die 7 maanden geen gepast werk, krijgt hij daar echt wel hulp bij en een uitkering voor. Ze laten je niet zonder geld staan, wel is het zo dat je vriend dan misschien een baan moet aannemen die hij niet leuk vind, maar dan kan hij altijd van daar uit verder kijken. Succes ermee!! Liefs, Savannah
Ik kom toevallig zelf net uit de WW, dus ik weet alleen hoe ze het mij hebben uitgelegd bij het UWV: Ieder gewerkt jaar, staat voor 1 maand(!) recht op WW. In dat jaar moet je dan minimaal zoveel weken (weet even niet uit m'n hoofd hoeveel) weken aansluitend gewerkt hebben. Het salaris wat je ontvangt bedraagt 70% over je laatst verdiende loon. Ik had dus 8 jaar werkverleden opgebouwd, dus recht op 8 maanden WW. In die tijd dat jij WW krijgt, heb je sollicitatieplicht. Is je WW periode afgelopen, dan stopt je WW automatisch.
zijn ouwe salaris krijgt hij niet hoor als je in de ww zit.. wij hebben er helaas ervaring mee en dan zeggen ze ook nog je krijgt 75% van je laatst verdiende loon nou amahoela dat is ook niet waar.. mijn man heeft zich 13 jaar de pleuris gewerkt en is er door naja eigenlijk geen rede uitgestuurt.. en heeft nu een ww we zijn 1000 euro omlaag gegaan ze gaan uit van het gemiddelde wat een nederlander werkt... naja mijn man is niet het gemiddelde maar daar hebben hun geen boodschap aan..
heb even op de site berekent maar je krijgt maar 75 procent uitbetaald de eerste maanden... en dat 2 maanden en daarna 10 maanden 70 procent... ik geloof indd ook wel dat we niet zonder geld komen... en te lui om te werken zijn we niet al moet hij in een supermarkt totdat die de geschikte baan heeft... het valt gewoon even rauw op je dak ben over de helft zwanger nou en je denkt er goed bij te zitten krijg je dit gedoe... + dat me vriend ook een onwijs goed baantje had die die nou ineens kwijt is... maar het komt indd vast wel goed...
ik zie dit staan; De eerste twee maanden van uw werkloosheid is de uitkering 75% van uw laatstverdiende loon. Daarna wordt de uitkering verlaagd naar 70%. Ligt uw bruto maandsalaris boven 3.800,00? Dan zult u waarschijnlijk minder dan 70% van uw laatstverdiende inkomen als WW-uitkering ontvangen.
Nou dat geldt ook niet overal meis..mijn WW stopte na 8 maanden gewoon en ik krijg echt niet nogmaals een WW of ander soort geld. Dan heb je gewoon pech. Nu werkt mijn vriend, dus staan we niet zonder en heb ik net op de valreep een baan gevonden waar ik volgende week begin...maar ze laten je wel degelijk zonder hoor! Als Luuus werk heeft, dan krijgt haar vriend na z'n WW periode geen extra geld meer...
pffff echt he.... vind het echt oneerlijk net als jou verhaal mijn vriend is nooit te lui om te werken geweest en nou dit gezeik.... dat gaat krap worden totdat hij nieuw werk gevonden heeft..... owwwwww heb zin om ff te schelde hier zit me helemaal op te vreten zullen wel de hormonen zijn...
ik heb zelf gelukkig een vaste baan.. maar zit nu 50 procent in de ziektewet door mijn zwangerschap dus kan nou ook niet echt zeggen van ik ga zelf 2 dagen erbij werken ofzo....
ja je wordt gewoon afgestraft voor al het harde werken.. en ik weet hoe je je voeld ik had precies hetzelfde ik had al bijna ontslag genomen bij mijn huidige werkgever omdat ik niet meer hoefte te werken.. ben blij dat ik dat niet gedaan heb anders hadden we nu echt een groot probleem gehad... maar je moet maar zo denken het komt allemaal goed anders wordt je gek namelijk (spreek uit ervaring )
Daarom Cathie zeg ik dat het overal verschilt, Ik werkte bij hetzelfde bedrijf als mijn zusje, ik daar al ruim 7 jaar mijn zusje ruim 1 jaar. Ik kreeg dus 7,5 maand WW- nu een aanvullende uitkering omdat ik parttime werk en meer werken er even niet in zit. Dankzij medische "problemen" toch moet ik maar blijven aantonen dat het niet kan!(zit nog steeds in die molen) Mijn zusje die 10 km verder woont heeft zonder problemen nu een "gewone"uitkering, geen sollicitatie plicht, heeft ze wel, maar niet zo streng als hier, en haar zoontje van 16 maanden gaat 3 dagen naar kdv geheel op kosten van de gemeente!!! Belachelijk hoor, maar zo ist wel! Daarom, het verschilt belachelijk veel waar je woont.(Slaat nergens op maar ja,..) Het klopt idd van de 2 maanden 75% en daarna 70%, was ik vergeten te melden, dat is hier ook zo ja. Liefs, Savannah
Huh? Maar je WW uitkering heeft toch niets te maken met waar je woont? Die worden verstrekt door het UWV. Alleen als je een WWB uitkering hebt, dan krijg je hem van de gemeente waar je woont..
Ik doelde nu ook even op het, wat als zijn ww gestopt is en hij nog geen werk heeft En dan verschilt het nogal met waar je woont. Neem idd ook aan dat het overal wel 1 jaar werken is 1 maand ww is en qua procenten ook wel ja. Liefs, Savannah