Ui in potje Jumbo vanaf 4 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Desii, 19 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desii

Desii Actief lid

7 nov 2009
    271
    0
    0
    Hutje op de hei
    #1 Desii, 19 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 feb 2012
    Ik heb deze week potjes groente en fruit gekocht van de Jumbo. Normaal heb ik altijd Olvarit maar wou eens van een ander merk proberen ivm de prijs. Heb dus in de winkel niet echt naar de ingrediënten lijst gekeken en potjes 'tuingroenten' gekocht net keek ik er dus naar het volgende zit er in: Aardappelen, sperziebonen, tomaten, wortelen, doperwten, selderij, en UI!

Zover ik weet zijn tomaten en selderij vanaf 6 maanden en is selderij nitraatrijk, (wat niet op de verpakking vermeld staat!), en is ui vanaf minimaal een jaar?

Ook zie ik erg veel verschillen in de fruit potjes. Zo heeft Olvarit in sommige potjes sinaasappel en in die van de jumbo zit Abrikoos.
    Beide in potjes van 4 maanden.

Nu vraag ik me dus af. Is het erg om dit aan de kleine te geven? En waarom mag het ene op 6 maanden gegeten worden en het andere op 4?

2. adi

adi Niet meer actief

Ik zou tot 6 maanden niks geven wat meer dan 1 soort groente of fruit bevat. Laat staan nitraatrijke groente, ui of sinasappel.

Ik heb met 5,5mnd (toen gestart met bijvoeding) 4-mnd potjes met wortel en sperziebonen gegeven. De rest zelf gekookt.
    Va 6mnd gaf ik ze soms 4-mnd potje met bonen met appel (dit is overigens gewoon appeljam) en wortel/aardappel.

3. Hiekje

Hiekje Actief lid

14 jan 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zag ik dus ook afgelopen week! En heb ze om die reden ook niet meegenomen (was toevallig aan het lezen welke groente er dan in zouden zitten).. Ui lijkt me nogal scherp voor de darmen vanwege gasvorming ed, dus leek mij niet geschikt als groente vanaf 6 mnd!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik denk dat die ui wel kapot gekookt is. Net als die sinaasappel. Van die kramp gevende stoffen blijft niet veel over..
    Maar die toevoegingen was wel de reden dat ik zoveel mogelijk puur kookte.

Heb net eerder eens aan olvarit gevraagd. Die zeiden dat ouders zelf moet kiezen wat ze geven, en dat ze zelf moeten bepalen of ui, sinaasappel geschikt is voor hun kindje.. Dus zelf nadenken voordat je zoiets koopt ;)

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Het is inderdaad dat als het goed gekookt is de scherpte er af is. Ik kan dan ook uit eten, anders niet.

Wat mij wel op valt is dat de hoeveelheid van de soorten groenten vaak zooooo weinig is! Ik geloof nooit dat er echt veel van in zit.

6. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Ooit kwam ik in een potje olvarit vanaf 4 maanden ananas tegen. Dat vond ik ook gek. Mocht toch vanaf 1 jaar. Toch gek.

Deel Deze Pagina