Ui, tomaat, komkommer op voorraad?

Discussie in 'De lounge' gestart door Queen, 23 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    In het topic over iets aanbieden was ik in de veronderstelling dat er in ieder huishouden standaard uien, tomaat en komkommer aanwezig zijn maar dat bleek bij een aantal niet het geval te zijn.

Ik verbaas me daar echt over.

Dergelijke groenten behoren bij ons tot de basisuitrusting en gaan er bij ons ook in grote hoeveelheden doorheen.
    Wij koken zoveel mogelijk zonder pakjes en zakjes en spaghettisaus maak ik van een paar kilo tomaten. Lekker laten sudderen met verse kruiden, heerlijk.

Dezelfde tomaten staan bijna ieder avond als rauwkost op tafel, al dan niet in een salade en zijn tevens onderdeel van broodbeleg tijdens ontbijt en lunch. Bruin brood, plekje kaas of kipfilet, plakje tomaat erop, peper en zout, heerlijk gewoon.
    Als de kinderen uit school komen krijgen ze het als snack in combinatie ,et wat reepjes paprika of fruit.
    Kortom, er gaat bij ons geen dag voorbij zonder tomaat en/of komkommer.

Mijn vraag is dus: hebben jullie uien, tomaat, komkommer, paprika e.d. standaard in huis en eten jullie dat (nagenoeg) ieder dag?

2. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Uien, wortelen en aardappelen heb ik standaard in huis.

Al de rest koop ik als ik het nodig heb.

Als ik al es een tomaat te veel koop, wordt die hier meestal slecht en kan ik ze op de composthoop smijten.
    Afgelopen week alweer een hele rotte komkommer en 3 rotte tomaten mogen wegsmijten.

Paprika koop ik er soms 3 in een pak, ook al heb ik er maar 2 nodig. Wordt minder snel slecht. Maar af en toe kan ik zelfs die wegsmijten.
    En zelfs de wortelen hebben na een tijdje toch hun beste tijd gezien. Mijn man eet ze nogal es rauw (elke dag één mee naar zijn werk), maar als zelfs hij ze niet meer moet hebben ...

Ik eet het dus ook niet elke dag. Ik hou van afwisseling qua groenten.

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Uien en komkommer sowieso, die gaan er hier met kilo's tegelijk doorheen lijkt t soms.
    Tomaten nooit in huis, eten we geen van allen....
    En paprika alleen als we dat nodig hebben in een gerecht.

Standaard is aardappelen, uien, komkommer, potje erwtjes, potje haricot vers, potje bietjes, potje bruine bonen......

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ja wij eten iedere dag tomaat en komkommer! Mijn oudste is heel kieskeurig met groente. Bij avondeten eet hij nauwelijks iets, dus ik probeer op andere momenten zoveel mogelijk komkommer en tomaatjes naar binnen te krijgen bij hem want dat eet hij wel.
    Uien eten we niet iedere dag, maar hebben we wel standaard in huis, zelfde geldt voor paprika en champignons.

Als ik savonds om 18u thuis kom vind ik tomaten uit blik ook prima om saus mee te maken, vers duurt me dan te lang.

5. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Jep hier ook ui,tomaat,komkommer standaard op voorraad. Vaak ook nog een paprika. Kids vinden t lekker om te snacken en ik ook. Mijn man eet er nagenoeg niks van. Of t moet in de gerecht verwerkt zijn
    Ik vind t voor ons de normaalste zaak van de wereld dat we deze dingen standaard hebben. Maar goed, iemand anders kan andere variaties hebben.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee. Uien wel, want die blijven lang goed. Maar ik ben zelf geen fan van rauwe tomaten, dus die zijn hier zelden in huis. Komkommer en paprika soms. Dochter krijgt eerder fruit als snack als ze thuiskomt van school.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik heb standaard ui, knoflook, komkommer, olijven en waspeen in huis. Ook heel regelmatig tomaat, courgette en paprika, maar niet altijd.

Wat ik dan weer eigenlijk zelden in huis heb wat zo goed als iedereen standaard in huis heeft, zijn aardappelen. Die koop ik wanneer ik dat eet (niet zo vaak dus) aangezien ik altijd grote hoeveelheden weg moet gooien als ik het in huis heb.

8. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ehh nee dat heb ik niet standaard in huis. Sowieso ga ik elke dag naar de winkel voor het avondeten.

9. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Nee dit hebben we niet standaard in huis.. hooguit een ui maar daar blijft het bij.. we lusten beide geen tomaten en komkommer eet ik alleen, dus dat is er maar af en toe. We maken altijd een weekmenu en aan de hand daarvan een boodschappenlijstje. Datgene is er dus ook in huis..

10. stressbal

stressbal Niet meer actief

Ik heb standaard tomaat uien komkommer krop sla en eieren in huis.

Zo kan ik als ik geen zin heb in een warme prak een snelle simpele salade op tafel toveren ( en eet elke dag wel wat aan rauwkost)

11. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Tomaten (vaak cherry en snacktomaatjes) zijn hier altijd op voorraad, mijn kinderen zijn er gek op. Komkommer heb ik eigenlijk ook altijd liggen. Uien zijn hier absoluut geen favoriet, dus die heb ik niet in huis.. Of ik moet het in een gerecht nodig hebben. Ik heb vaak ook nog worteltjes of paprika in huis.

12. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Yes heb ik in huis!

13. tuc

tuc Niet meer actief

Uien, tomaat komkommer paprika e.d altijd op voorraad maar die gaan er ook in grote hoeveelheden doorheen. Koop op zaterdag 9 paprika's en die zijn altijd op op do of vr.

14. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    uien wel altijd maar geen tomaten (lusten we niet). Soms ook komkommer als ik weet dat ik een salade ga maken. Ik ben de enigste die dat eet dus vaak blijft dan een halve over en die moet ik dan weg gooien.

15. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Misschien komt het omdat wij niet met een weekmenu werken.

Op zaterdag ga ik naar de markt en haal een hoop groenten en fruit en door de week bedenkt ik wat ik daarvan maak. In bij alle gerechten zit uiEn knoflook. Aan het einde van de week gooi ik alle overgebleven groentes bij elkaar in de slowcooker en maak er een heerlijke groentenstoofpot van of een macaroni saus.

16. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Bij ons dus ook en ik dacht echt dat dat normaal was maar schijnbaar niet :(

17. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Ja, de groenten die je noemt heb ik altijd standaard in huis. Verder ook altijd wel wortels en prei etc. Maar wij koken ook nooit uit pakjes.

Zo heb ik ook altijd bloem en eieren in huis, zodat ik altijd snel een cake kan maken als er onverwacht visite is. Vinden sommige vriendinnen ook gek.

18. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Ui en paprika heb ik standaard in huis. Komkommer vaak, omdat ik dat graag tussendoor snack. Tomaten haal ik szomers uit eigen tuin, verder heb ik altijd pakjes gezeefde tomaten van de Lidl in huis (ingrediënten: tomaten). En in de vriezer liggen altijd erwtjes, boontjes en spinazi.
    Ik ben niet zo'n kookwonder, maar op deze manier hebben we altijd genoeg groenten om een pasta te maken ofzo :)

Rond de verhuizing had ik dit allemaal niet in huis en pffff, toen hebben we best veel afhaal gegeten.... :)

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik heb veel standaard in huis maar tomaten echt niet alleen als ik die dag ermee ga koken haal ik ze (wel vlees tomaten want die normale zijn smaakloos)
    Dingen die er wel standaard zijn. Knoflook basilicum bieslook tijm rozemarijn peterselie (en de rest van de kruidentuin) ui rood en geel komkommers aubergine courgette paprika wortels sla eieren en altijd 20 kilo piepers. Dingen als olijven pesto etc is ook standaard

20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik was er al achter dat het niet "normaal" was toen hier op het forum gezegd werd dat het sneu en zielig was dat mijn kinderen reepjes rauwe paprika te eten kregen en daar zelfs om vragen

Deel Deze Pagina