bijna altijd heb ik uien, komkommer en snoeptomaatjes in huis net als paprika, knoflook. Maar het wil wel eens voorkomen dat het op is en dan haal ik het pas als ik het nodig heb voor een gerecht of grote boodschappen doe. Gewone tomaten eten wij hier niet vaak en pastasaus maak ik met een blik gepelde tomaten die ook bijna altijd in huis heb.
Wow, waarom vinden sommige mama's het weer nodig om elkaar aan te vallen over zo'n eenvoudige kwestie? Nee, wij eten niet vaak rauwkost. Ja, mijn dochter moet het wel proeven als we het eten. Ja, ze eet wel gezond, maar hier wordt er eerder fruit gegeten als snack. Ja, ik kook wel degelijk vers en zonder pakjes, maar dus zelden rauwkost omdat ik liever warm eet.
Ja altijd in huis. Wij eten vrijwel altijd salades of rauwkost bij het eten en ook bij ontbijt en lunch dus dan gaat het hard. Gekookte groente staan hier slechts af en toe op tafel. Overigens ik las hier over dure olijven: deze zijn heel betaalbaar en ook nog eens van veel betere kwaliteit bij de Turkse winkel. Ook altijd in huis omdat dat hier bij geen enkel ontbijt mag ontbreken op tafel.
Wij hebben altijd ui, komkommer, paprika, courgette, champignons en bosui in huis. Tomaat vind ik ontzettend vies ( rauw ), in gerechten en op warme broodjes bijvoorbeeld vind ik ze wel lekker. Maar ik gebruik in gerechten vaak puree, dat heb ik dan wel weer altijd op voorraad. Kinderen nemen bijna elke dag een halve punt paprika mee naar school ( naast ander fruit ), vinden ze heerlijk.
Hier niet standaard in huis. Komkommer wel regelmatig, maar niet altijd. Wel altijd druiven, appels en wortelen. Daar nemen ze vaak wat van als tussendoortje. Verder eten we 6 dagen per week gezond, altijd vers en een enkele keer een saus uit een pakje, maar dat gebeurd niet vaak. Alsof ui, komkommer en tomaat het enige gezonde is om te eten.
Ik heb standaard in huis Aardappelen Uien Eieren Melk Boter Bloem Maar geen wortelen en komkommer ofzo als we er trek in hebben loop ik wel even naar de overkant naar de buurtsuper. Het ligt hier ook een beetje aan onze bui, de ene week eten de kids continue het liefst alleen maar komkommer, dan gaan er zo twee komkommers per dag doorheen maar soms hebben ze ook een fruit manie, dan willen ze ineens alleen maar fruit eten en denken ze niet eens aan de komkommer. Snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je er verbaasd over bent dat iemand bepaalde dingen niet standaard in huis heeft. Nooit gedacht aan het feit dat niet iedereen de zelfde smaak heeft? Wij hebben hier nooit tomaten in huis, niemand van ons lust ze, waarom zou ik ze dan standaard in huis moeten hebben? Omdat er misschien toevallig ineens iemand langs kan komen? Das gewoon zonde van dan zal ik het dus vaker weg gooien dan dat ik er wat mee doe.
Standaard heb ik komkommer, wortel, paprika, champignons en courgette in huis. Meestal ook bosuitjes (witte ui vind ik vies). Aardappelen koop ik soms en tomaten ook soms. Pastasaus maak ik wel zelf, maar met tomato frito als basis. Ik heb vaak de tijd niet om een saus uren te laten sudderen.
Ik vind tomaat niet lekker. De kinderen krijgen het wel maar mijn kinderen eten ook olijven pepadews fetakaas etc en alle andere tapas iets waar veel mensen hun neus weer voor ophalen
Nee, de vraag is niet wat je aan groenten op voorraad hebt, de vraag is zeer tendentieus gesteld, lees maar terug. En dat is weer jammer, er zijn tig redenen te bedenken waarom je dat niet standaard in huis hebt zonder dat je meteen ongezond bezig bent.
Tomaten lust ik wel, maar ik krijg er soms een nare reactie van in mijn mond. Als ik dan tomaat eet voelt het soms alsof ik in mijn mond wordt gesneden. Zoonlief vindt tomaat ook niet prettig, heeft er zelfs een keer van overgegeven. Dan ga ik dat niet pushen. Rauwe paprika lust zoon trouwens wel, maar ik dan weer niet. Evenals hij wel wel rauwe ui lust en ik niet.
Aardappelen, uien, knoflook, appels, tomaten, komkommers, sla heb ik altijd standaard in huis. De rest hangt af van wanneer ik naar de markt ben geweest en wat we al gegeten hebben. Iedere week gaan er sowieso champignons, courgettes, aubergines, maïskolven, bananen, mandarijnen en sinaasappels doorheen. De rest hangt van de planning af. Overigens hebben onze kinderen altijd alles geproefd, maar lusten ze beide geen tomaat (en nog een heleboel andere dingen). Vanaf het begin al niet.
komkommer, sla, tomaat, uien, paprika en knoflook zijn er hier altijd in huis. Het gaat in gerechten, op brood, gewoon zo uit het vuistje.
Ik maak altijd verse tomatensaus maar de tomaten daarvoor heb ik niet op voorraad. Wel altijd snoeptomaatjes, uien knoflook en prei standaard in huis. Paprika ook. Ben gek op rauwe paprika. Komkommer maak ik ook vaak zoetzuur voor bij de maaltijd. Lekker!
Ik heb trouwens niets standaard in huis. Ik doe vaak genoeg boodschappen om lekker alles vers te halen.
Wij hebben altijd aardappelen en uien en look in huis. Komkommer en tomaten neem ik gewoonlijk ook altijd mee van de winkel, maar durft al eens te gebeuren dat we een dagje zonder zitten... Ik vind het niet zo vreemd dat er mensen zijn die het niet standaard in huis hebben trouwens. Beter enkel kopen wat je daadwerkelijk gebruik en liefst zo vers mogelijk.
Haha hier echt precies hetzelfde! Mijn man lust overigens wel tomaat (de kinderen ook niet, dat is dan ook het enige dat ze niet lusten), dus we hebben het vaak wel in huis. Eieren en knoflook trouwens ook standaard. En we eten elke dag wel iets van een salade bij het avondeten, heerlijk!