alleen uien... Verder bedenk ik me bij de weekboodschappen wat we gaan eten en haal ik wat ik daarvoor nodig heb. Sommige dingen wil ik het liefst zo vers mogelijk en haal ik dan liever de dag zelf in de winkel/bij de groenteboer dan dagen van tevoren. Maar ik krijg de kriebels van je manier van schrijven in de openingspost. Komt op mij over alsof je een applaus wilt voor je fantastische levensstijl. Ik kan het volledig verkeerd interpreteren maar het komt nogal neerbuigend over. Iedereen leeft anders, nou en!? Is het zo'n eyeopener dat niet iedereen het zo doet als jij? Beetje apart.
Ik lust ook geen rauwe tomaat. Vind het echt onwijs goor. Maar ben dol op tomatensoep en andere dingen waar het in verwerkt is. Beetje onzin dat TS zulk soort dingen afdoet als onzin. Mensen hebben verschillende smaken.
Uien en knoflook zijn hier altijd op voorraad, gebruik ik vrijwel dagelijks, en voor de rest koop ik wat we voor een gerecht nodig hebben. I.p.v. rauwkost eten wij liever fruit dus ik zorg ervoor dat dit wel altijd voorradig is. En 's avonds gewoon een gezonde portie groente. En dat kan dus ook tomaat, paprika e.d. zijn maar wel door een gerecht. Sla ik eet ik zelf wel, maar lust mijn zoontje niet.
Enige wat wij hier standaard in huis hebben zijn aardappelen, rijst en pasta.. We proberen zo bewust mogelijk boodschappen te doen dus halen echt alleen wat we nodig hebben volgens het lijstje.. Verse dingen halen we vaak later in de week nog eens bij, dan ligt het in ieder geval niet te lang.. Dus als we ergens tomaat of komkommer bij eten dan kopen we dat, maar niet standaard in huis.. Ik eet ook niet overal rauwkost bij.. Als ik aardappels, groente en vlees eet hoef ik daar geen komkommer of tomaat naast.. Maar bij sommige rijstgerechten dan weer wel.. Uien en knoflook hebben we ook vaak wel liggen, maar dat komt dan omdat je dat niet per stuk kan kopen.. Komt vaak wel op omdat het regelmatig gebruikt wordt.. Elk gezin is anders dus ik ga er nooit vanuit dat iets ergens maar zo zal zijn..
Komkommer niet, maar wel ui, tomaat, vaak paprika, fruit, aardappelen, knoflook. Wij hebben eigenlijk heel veel dingen altijd wel in huis ....
Nee hoor, hebben wij niet. Man houdt niet van tomaat en ik vind het wel lekker (net als komkommer) maar eet dat echt niet zoveel dat ik het standaard in huis heb. Uien wel vaak, maar dat is ondat die heel lang goed blijven en ik zo af en toe eens een uitje door het gehakt doe. Verder ben ik het helemaal met Mams en Naomi eens (en misschien wel met meer, maar heb alleen eerste en laatste pagina gelezen)..
Uien heb ik altijd wel in huis, maar gebruik ik niet vaak in verband met mijn darmen. Tomaat en komkommer net wat ik die week eet, hoeveel ik thuis ben. In de zomer vaak wel in huis. In de winter niet. Vaak haal ik 1 keer in de 1 a 2 weken standaard basis groenten: tomaten, wortelen, courgette, en soms nog champignons. Omdat je daar alles mee kan maken. En er ligt nog standaard soepgroente in de vriezer Ik kan altijd iets maken, want ik heb genoeg voorraad in de kast/vriezer
Ik denk dat dit idd aan je eigen interpretatie ( en die van een aantal anderen ) ligt, want zoals jij de openingspost omschrijft, komt dit op mij helemaal niet over. On toppic, ik heb standaard ui, knoflook en komkommer in huis, maar voeg dit niet dagelijks toe aan mijn menu. Zou ik misschien eens wat vaker moeten doen, want denk dat ik hier en daar wel wat tekort kom in mijn intake van groenten.
Nee, dit hebben we niet standaard in huis. Hier eten ze iedere dag groente bij het eten maar dat is niet standaard tomaat, komkommer of ui. Rauwe tomaat lusten de meiden en ik trouwens niet.
Ui, knoflook en dergelijke ligt standaard in huis. Tomaat en komkommer wordt altijd wel gekocht ja, maar kan toch ook op zijn? Heb dat niet elke dag in de koelkast liggen nee.
Ik heb t niet standaard in huis. Toevallig heb ik nu nog een halve komkommer liggen. Ik heb vrijwel nooit ui of aardappel in huis. Zelden paprika of tomaat. Regelmatig komkommer. Het ergste is dat ik er wel dol op ben. Meestal koop ik het vers en dan verwerk ik het gelijk. Het liefst wil ik wel standaard fruit in huis hebben liggen, maar ook dat is de laatste tijd niet echt van toepassing.
uien wel, tomaat regelmatig, komkommer bijna neit omdat dat sneller schimmelt en minder gegeten word. Ik grijp liever mis dan dat ik het weg moet gooien. Paprika en prei normaal ook, maar nu niet omdat ik tijdelijk in een chalet woon en amper opbergruimte heb en het pas koop als ik het nodig heb. Maar ik hou van voorraad (en een hekel aan boodschappen doen) dus zodra ik weer kan ga ik weer goeie voorraad aanleggen
Ui en aardappels hebben we vrijwel altijd in huis, de rest niet. Tomaat zijn mijn man en ik allergisch voor dus helaas zijn we daarin aangewezen op pakjes. Paprika eten we regelmatig, komkommer eigenlijk nooit. We zijn allebei ook geen rauwkost liefhebbers. Je kan ook prima gezond eten zonder tomaat en komkommer in mijn ogen.