Ui, tomaat, komkommer op voorraad?

Discussie in 'De lounge' gestart door Queen, 23 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Aardappels hebben wij altijd. Maar die haal ik bij een boer uit de buurt, en dan meteen 15/20 kilo. Kunnen we even vooruit.
    Maar ik heb ook altijd 4 pakken bruine rijst op voorraad haha.

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Sinds kort heb ik snoep tomaatjes in huis,ik lust geen tomaten maar wil onze zoon wel alles laten proeven en ik wil ze zelf leren eten.
    Verder heb ik altijd uien,champignons,komkommers,punt paprika,wortels en sla in huis...

3. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik lust ook tomatensoep en ketchup,begin nu met pijn en moeite te wennen aan snoep tomaatjes...
    Maar echt die grote,en als je bijt dat vieze sap met die pitjes,brrrrrr....

4. sam83

sam83 Actief lid

20 nov 2014
    296
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tomaatjes, komkommer, wortel en paprika standaard in huis om te snacken of als extraatje bij de warme maaltijd.

Dochter vind het ook lekker mee naar school bij haar broodje smiddags op school.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja altijd snoeptomaatjes, komkommer en tomaten. Uien niet ik ben lui en pak altijd een zak groenten voor door de pasta of de bami..

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik heb standaard voor bij de maaltijd maar vooral als tussendoortjes:

Tomaatjes
    Paprika
    Wortel
    Blauwe bessen (elke dag, ga bijna failliet aan emmertjes bessen)
    Appels
    Avocado
    Noten: hazelnoten, walnoten, amandelen, paranoten, cashewnoten
    Olijven en augurken
    Eieren
    Rood diepvriesfruit (nu in de herfst en winter) (voor mijn eigen ontbijt)

Verder varieer ik met fruit en eten we 's avonds verschillende groenten. Ui en knoflook heb ik wel standaard in huis. Aardappelen eten we niet veel, wel vaak zilvervliesrijst en quinoa en zoete aardappel, dat heb ik dus standaard thuis.

Alleen tomaat en komkommer zou ik elke dag een beetje saai vinden, ik varieer een hoop.

7. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Wij hebben altijd in huis: ui, knoflook, tomaat, komkommer en zakken sla en wok- en roerbakgroente. Ik snij groente eigenlijk nooit zelf, ik koop altijd zakken die ik zo in de pan kan gooien. Daarom dus ook geen wortels etc in huis. Meestal wel iets van aubergine, courgette en champignons in huis voor nood zeg maar.

Mijn zoon eet heeel weinig groente, wel door de pasta maar zeker niet rauw. Fruit vindt hij wel lekker en kwark en nootjes ook. Maar eigenlijk eet mijn zoon niet zoveel tussendoortjes. Hij gaat tot 2 uur naar school, krijgt daarna wat lekkers of fruit en soms eet hij later op de middag nog wat kleins samen met mij. Dan eten we en na het eten wil hij graag kwark voor hij naar bed gaat.

8. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik heb ook altijd rood fruit (bosvruchten) in de vriezer voor smoothies ed. Avacodo's heb ik eigenlijk ook standaard. Appels en bananen ook.

9. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Hier standaard

ui/tomaat/komkommer/puntpaprika/groene peper/sla en aubergine in huis elke week koop ik het weer

10. Verox

Verox Niet meer actief

Idem.

11. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Standaard hebben we ui, knoflook, tomaat, champignons, paprika, komkommer.

12. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb standaard altijd in huis: tomaten en cherry tomaten, komkommer, paprika, ui en knoflook. De rest varieert maar groente lade zit altijd wel vrij vol.

13. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Wij hebben altijd standaard in huis
    - eieren (we hebben zelf kippen)
    - tomaten
    - mandarijnen of sinaasappels
    - champignons
    - aardappels
    - komkommer

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Aardappelen, uien, knoflook, heb ik altijd in huis.
    Komkommer en tomaat ook maar op is op. Halverwege de week ga ik geen nieuwe halen pas weer op boodschappendag.

15. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Gee idee of je het weet. Maar bij de jumbo heb je schep snoeptomaten in allemaal soorten smaken ( kruidig, mild, zoet etc) ik ben ook niet zo'n fan van tomaat maar deze zijn koud goed te eten. De oranje vind ik persoonlijk het lekkerst. Deze knapt ook niet zo in de mond.
    Ik heb het ook echt leren eten. Ben begonnen met plakjes roma tomaat op te bakken in een pan met wat peper en daarna bovenop een roerei eten. Werkte voor mij heel goed.

16. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja fruit ook altijd. Fruitmand is altijd vol.

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    het eerste dat in mij opkomt... elke dag tomaat en komkommer? Waar is de variatie dan? Maar ik verwacht wel dat je dat doet.
    Verder ligt er hier inderdaad elke dag wel iets van groenten dat we kunnen pakken. Fruit ook trouwens. Wij eten hier bijna standaard fruit als nagerecht bij de warme maaltijd in plaats van vla of yoghurt. Dat zorgt ervoor dat ijzer uit de voeding beter opgenomen wordt.

Terugkomtnd op tomaat: Onze oudste lust het (nog) niet, onze jongste eet het weg als een appel :D

18. Luja

Luja Niet meer actief

Tomaat en komkommer niet.

Het volgende wel:

- ui
    - wortels
    - aardappels
    - knoflook
    - eieren
    - melk
    - kaas

19. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Wat ik altijd standaard in huis heb is:

aardappelen, uien, knoflook, tomaten, paprika, rijst en brood.

Natuurlijk heb ik veel meer, maar bovenstaande heb ik altijd reserve/kilo's.

20. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Mee eens, de OP was een stuk leuker geweest als de vraag gewoon was: wat heb je standaard in huis.

Ik verbaas me over jouw verbazing, en de oordelen die je er blijkbaar meteen over hebt.

Deel Deze Pagina