Onze kanjer is 5 wkn en 1 dag en zit op dit moment voor het eerst bij papa uit het flesje te drinken! Hij gaf er niks om en nam de fles net zo goed en gulzig als hij mijn borst neemt.... Mama heeft er meer moeite mee dan de kleine... Ik vraag me nu alleen af, hoe ga ik het doen qua voedingen zodat hij ook uit de fles blijft drinken. Moet ik hem dan minstens iedere dag 1 voeding uit de fles geven of is bijv. 3 keer in de week ook voldoende? Jeetje, hij is nu klaar met de fles... Hij heeft alles op! Ik had 95 cc?!?! Hoe weet ik nu of hij genoeg heeft?
Als hij nog honger heeft na het flesje, merk je dat snel genoeg en dan leg je hem gewoon nog even aan. En dan geef je hem de volgende keer iets meer. Of je begint met iets van 150cc en je kijkt hoeveel hij ervan opdrinkt. Ik heb begrepen dat als een baby goed drinkt uit de fles, je zo'n 2/3 keer per week een flesje moet geven zodat hij het niet verleert. Drinkt hij moeilijker, dan iets vaker. Ons meisje had er ook totaal geen moeite mee en krijgt nu inderdaad 2 of 3 keer per week een flesje.
ons kindje kreeg 2 p week de fles. Toch hadden we met 3,5 mnd een periode waarin hij ineens de fles weigerde. Gelukkig is het weer goed gekomen... maar vaak oefenen geeft dus niet altijd de garantie dat het goed blijft gaan
hier ook met 5 wkn gestart, ging ook direct heel goed..allerlei flessen maakt niet uit.. vanaf toen steeds af en toe een flesje gegeven..maar kolfde toen voor de voeding even bijv 50 cc ofzo...en de rest gaf ik daarna borst...meer om het idee.. Toen hij rond 7/8 weken de voeding van 23 liet vallen, ben ik dat tijdstip telkens gaan kolven en dit in gaan vriezen, of een restje in de koelkast gezet om het de volgende dag ( of 2 dgn later ofzo) door papa te laten geven... Vanaf 3,5 hier ook even vergeten een paar x de fles te geven en ging ie ineens deze week weigeren...heb het toen een paar x per dag aangeboden en wat trucjes uitgehaald, ging steeds beter...hij ging er telkens mee spelen...maar vandaag heeft ie gelijk gedronken als ik het gaf...dus tis goed gekomen
Hij vertelt je wel of hij genoeg heeft. Gewoon naar je kind luisteren. Het is wel aan te raden om elke dag met de fles te oefenen. Dat hoeft geen volledige voeding te zijn, gewoon een bodempje van 20cc is in principe al genoeg om 'm z'n techniek niet te laten vergeten.
Bedankt voor jullie reacties. 95 cc was niet voldoende voor hem om er 3 uur of langer op te doen. Hij kwam na 2,5 uur weer voor een voeding. De komende week ga ik dan maar iedere dag een flesje geven en als het dan nog steeds goed gaat over stappen op een paar keer per week. Ik ben benieuwd!