Meerdere kindjes die herseninfarct gehad hebben?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Channie, 17 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hallo,

Ik vraag me af of er hier ook nog meer ouders zijn met een kindje die een herseninfarct hebben gehad.

Ons dochtertje heeft een herseninfarct gehad toen ze 11 maanden was, en daarbij was haar linkerkant uitgevallen. Toen ze uit het ziekenhuis kwam kon ze praktisch niks meer, alleen zitten en dan moest je der zittend neer zetten. Dit was eind november, en nu midden maart kan ze alweer van alles! Zelf gaan zitten, zelf gaan staan, rond de tafel en overal langs wandelen, kruipen. Een niet geleerd persoon zou niet zo snel meer zien dat ze dit gehad heeft, maar toch kan ze met links nog niet echt gericht dingen pakken en overstrekt ze haar linker beentje teveel.

Ze krijgt 1 keer in de week fysiotherapie thuis. Dit doet haar heel goed, want daardoor kan ze alweer van alles. Nu gaat ze zeer wss binnekort ook op een revalidatiecentrum binnekort revalideren. Ook 1 ochtend in de week.

Nu vraag ik me dus af aan mensen die ook zoiets hebben mee gemaakt, zou het weer helemaal goed komen ? Zou ze '' normaal '' kunnen lopen e.d.

Groetjes Channie

2. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Jeetje Channie, wat een verschrikkelijk verhaal! Wat erg voor jullie.
    Ik kan je niet helpen maar ik wens je alle goeds toe en hoop dat je dochtertje weer helemaal de oude wordt!

Amber

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je vraag kan ik niet beantwoorden maar jeetje wat een heftig verhaal! Ik vind het echt superknap dat je dochtertje al weer zoveel kan! Hopelijk gaat de rest ook voorspoedig.

Liefs
    Manuela

4. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    ja ik sluit me bij de rest aan...wat knap dat ze alweer zoveel opgepikt heeft in zo'n korte tijd! maar ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent naar wat komen gaat..maar fijn toch dat we in een land wonen waar alles zo gooed geregeld is he, dat ze fysio lrijgt en kan gaan revalideren! ik wens jullie het allerbeste!

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik weet wel dat, hoe jonger je bent, hoe normaler je weer kan functioneren.
    Aangezien je kleine nog heel erg jong is, en door haar leeftijd ook nog gewoon alles moet leren weet ik bijna wel zeker dat ze straks volkomen hersteld is.

6. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Bedankt voor de reacties! Jammer dat er geen ervaringen zijn maar aan de andere kant ook weer goed want dan hebben niet meer kindjes dit hoeven meemaken.

Kalush het klopt dat doordat ze zo jong is ze een beter kans heeft op herstel en dat zie je ook! Maar de eerste 6 maanden zijn het belangrijkt bij het herstel in die periode krijg je het meeste trug. Gezien het in november is gebeurd is er niet zoveel tijd meer over misschien snappen jullie dan meer men bezorgheid.

Groetjes Channie

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Je vraagt of je dochtertje ooit weer normaal zal kunnen lopen.

Liep ze al toen ze het infact kreeg? (zelfstandig bedoel ik dan). Ik kan me voorstellen dat je je hier zorgen om maakt maar je weet ook niet of ze (als ze het infact niet had gehad) nu ook al zou lopen. Het ene kind is gewoon wat langzamer dan het andere.
    Voor de rest is ze nog jong genoeg dus de kans is er ook dat andere hersencellen de functie van de beschadigde hersencellen over kunnen gaan nemen.

Gewoon lekker gaan oefenen met je meisje, misschien dat ze er iets langer over doet dan een ander kindje maar uiteindelijk komt ze er wel hoor.
    En probeer ook voor ogen te houden dat je meisje haar lichaam gewoon als normaal ziet, ze kent immers niets anders.

Groetjes Anita

8. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Mijn dochter was met 10 maanden net zo ver als dat ze nu is zelfs iets verder want ze liep al bijna.

Het gaat me ook verder helemaal niet erom dat ze nog niet loopt, maar idd of ze gaat lopen. Ik bedoel ik ben allang blij dat mijn dochtertje nog leeft naar al haar problemen die ze heeft gehad, het hersinfarct was alleen maar een bijkomstigheid met wat ze al had.
    Al blijft ze haar hele leven langs lopen dan nog zal ik tevreden zijn. Want wij hebben haar nog!

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb geen idee, maar het scheelt inderdaad denk ik dat ze nog jong is en dat het dan sneller weer goed gaat dan dat ze al volwassen zou zijn geweest.
    Wat zei de neuroloog erover?

10. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    De neuroloog zei dat het met veel therapie weer helemaal goed kon komen! Want het was een goed teken dat ze haar linkerkant in elk geval niet verwaarloost. Maar ze was er in januarie nog niet klaar voor om meer therapie te krijgen, ze had nog moeite om 1 therapeute te accepteren! Zij vond het dan ook geen goed idee dat er meerdere therapie dagen bij kwamen.

Nu gaat dat dus beter en accepteerd ze haar al wel redelijk en nu kan er dus een ochtend revalidatie bij aangekoppeld worden als de arts donderdag accoord gaat.

Maar de neuroloog vond dus dat er fysio ergo en nog een therapie gedaan moest worden.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Gelukkig dat de neuroloog er ook positief over is, maar inderdaad er komt natuurlijk wel erg veel op zo'n kleintje af, therapie enzo. Sterkte!

12. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

wat erg voor jullie , wat jullie allemaal mee hebben gemaakt :(

Deel Deze Pagina