wie ervaring met stimuleren borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Britt1, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Ik geef nu 11 maanden borstvoeding, maar merk dat er per voeding nog maar weinig uitkomt. Overdag vind ik dat niet zo een punt, maar als ons zoontje een fles borstvoeding krijgt voor het slapen gaan, als ik er niet ben, drinkt hij gerust 200 ml. Als ik kolf kom ik soms niet verder dan 40 a 60. Is er iemand die tips heeft om het weer een beetje op peil te brengen. Mijn vriezer is echt bijna leeg en wilde het nog wel even volhouden. Zoontje drinkt toch wel 4x per dag. Ochtend, voor zijn slaapjes en avond,

Alvast bedankt
    Britt

2. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    in duitsland bestaat er Malz Bier... Vitamalz, geen idee of je dit ook in NL kan krijgen, iig kan je daardoor meer melk kweken en dikkere melk krijgen... heb al een bak hier staan en bij allebei mijn kinderen was dit erg succesvol :) (ook veel kolven gaat ook :))
    succes meissie :)

3. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    dat heb ik ook, maar met kolven komt er gewoon veel minder melk uit dan als mijn dochter bij me drinkt.
    ik heb weleens gekolft tot mijn borts (dacht ik) leeg was, en toen ik haar daarna aanlegde hoorde ik haar nog flink drinken en slikken. dus dat kolven zegt niet zo veel.

wat bij mij helpt als ik een dipje heb is veel venkelthee drinken (van zonnatura producten)
    en mijn bortsen masseren met borstvoedingsolie van weleda. daar zitten ook stimuleerdende kruiden in.

en anijs (beschuit met muisjes) is ook stimulerend.

en veel aanleggen!

ik hoop dat je er wat aan hebt, succes!;)

4. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    heey, ik zie nu pas dat onze baby's even oud zijn!:D
    mijn dochter is op 2 april geboren...

5. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Opkrikken: aanleggen, aanleggen, aanleggen
    Op makkelijke manier meer kolven: andere borst kolven terwijl er gedronken wordt

6. Bri

Bri Niet meer actief

De beste manier om het aanbod omhoog te krijgen, is de vraag stimuleren: een of een paar dagen vaker kolven dan je gewend bent, bijvoorbeeld zo om de drie uur.

Verder natuurlijk veel blijven drinken en rust nemen.
    Even geen cafeine (mocht je dat normaal wel drinken).

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Kolf je op andere momenten wel meer?

Ik kolf nl sowieso maar 20 a 30 cc standaart, maar ze drinkt heel veel meer.

8. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Bedankt voor jullie antwoorden.
    Ik kolfde voorheen gewoon 200 ml op een voedingstijdstip.
    Dit is vanaf 9 mnd een stuk minder geworden. Nu kolf ik idd per keer 40/60 soms 100.

Ik ga het gewoon allemaal proberen.
    Bij mijn oudste heb ik dat tot 13 mnd helemaal niet gehad. Hij dronk ook 3x per dag en als ik moest werken en kolven, kwam er gewoon 200 ml uit. Maar ja ieder kleintje heeft natuurlijk een andere behoefte. Misschien heeft hij er gewoon echt genoeg aan en is het mijn eigen onzekerheid.

Bedankt allemaal. Hopelijk kan ik het zo tot in ieder geval een jaar volhouden. Dan ben ik zelf al heel trots!

9. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    lalalamanon: Dat scheelt idd niets. Stelt me gerust dat anderen het dus ook soms hebben. fijn om zo tips te krijgen als je het even niet meer weet!

Deel Deze Pagina