Zonet met mijn goede gedrag spaghetti gaan maken. Ik heb zelf de laatste tijd niet zoveel zin in warm eten, mijn man is 5 dagen per week van huis...dus ik kook echt voor mijn dochter. En nu heeft ze alweer...voor de zoveelste keer weer geen hap gegeten. Alleen lekkere dingen, zoals poffertjes, patatjes en pasta gaan er wel in. Maar goed dat kunnen we toch niet elke dag gaan eten. Als het aan mij lag zou ik gewoon niet koken...maar moet Valerie toch wel een goede warme maaltijd geven. En dan eet ze dus weer eens niks...grrrrrrr, weggegooid geld, weer voor niks de moeite gedaan! Baal er ff van!
Oh zo herkenbaar.. Hier staat momenteel een onaangeroerd bord met gebakken aardappeltjes, kip & erwtjes... En dit is eigenlijk de laatste maanden standaard! Grrr...
Ik eet dus wel...omdat ik voor Valerie toch moet koken en het goede voorbeeld wil geven.Maar heb er totaal geen zin in, heb liever iets lichters...een stukje fruit ofzo.
haha, zie nu ook waarom je ws geen zin in eten hebt. Gefeliciteerd!! Maar je weet ook dat het wel heel goed voor je is he om gevarieerd te eten. Zo dat was grootmoeders praatje, ik snap dat het frustrerend is dat je lekker kookt en je dochter er dan niks van eet. Misschien wat manieren zoeken waardoor het aantrekkelijker wordt voor haar. Dus figuurtjespasta ofzo??? Als ze bv. niet van groenten houd, dan zou je die door de pastasaus kunnen pureren ofzo??
Als je nou heel veel pasta (of ander gekookt eten) over heb dan vries je het toch gewoon in, in kleine porties? Gewoon in een diepvrieszakje. Dan hoef je ook niet meer als je geen zin heb om te koken de keuken in. Van een nood en deugd maken, zeg maar... Dan maak je voor jezelf een fruitsalade en geef je haar een zakje wat je ook maar heb ingevroren. En als ze dan liever jouw eten wilt geef je haar een flinke schep fruitsalade!
Angel, dat kan ik inderdaad wel doen...maar dan eet ze (als het aan haar ligt) gewoon de hele week pasta. Ook niet echt gezond en gevarieerd lijkt mij.
Nee, dat is waar. Maar wellicht toch beter dan de poffertjes en patat? En aangezien je nu toch pasta hebt gemaakt en er moeite voor heb gedaan kan je het misschien beter wel invriezen? Is in ieder geval minder zonde dan weggooien!
Zolang er iets gezonds bij zit (groente door de saus etc.) maakt dat toch niet echt uit denk ik? Ik zie niet veel verschil tussen elke dag pasta of elke dag aardappels Verder wel een herkenbaar probleem, mijn jongste van net 3 stuurt bijna al haar warme eten onaangeroerd terug. Tsja. Ze ziet er niet uit alsof ze iets tekort komt, dus ik denk dan: morgen nieuwe kans... Ik maak er maar geen drama van, voor je het weet zit je in een machtsstrijd over het eten, dat wil je echt niet. Ze moet wel altijd minstens 1 hapje proeven en dat doet ze ook wel. Al vind ik het ook niet leuk hoor, dat weigeren, je staat toch moeite te doen. Gelukkig heb ik ook altijd minstens 1 heel goede eter Ohja, ik las dat je zelf ook niet echt zin hebt in eten (en ik snap waarom!), misschien moet je toch een beetje toneelspelen dat je het wél heel graag hebt? Misschien imiteert ze gewoon een beetje jouw gedrag, en doet ze dat ook als ze jou ziet eten? 'Zien eten doet eten', sprak mijn moeder altijd
zou ze het niet van je afkijken, dat je eigenlijk geen zin erin hebt? kinderen voelen hun moeder haarfijn aan. ik zie dat ze even oud is als mijn zoontje. Die wil graag `zelf doen`, anders eet hij het niet. Dus krijgt hij een bakje met stukjes eten (stukjes gekookte aardappel/ broccoli en stukjes vlees bijvoorbeeld), en een lepel en vork, en succes ermee! Hij kan dan zelf kiezen wat hij pakt, misschien dat dat ook bij jouw kindje helpt? en haar bij het koken betrekken? ik zet hem hier vaak in een kinderstoel een stuk van het fornhuis en laat alles zien wat ik maak met veel HMmmmmms en hij krijgt een pollepel en een bakje zodat hij het gevoel heeft dat hij ook mee-kookt.(en stukjes laten proeven als het kan, ook de vieze dingen)
Onze zoon heeft dit ook gehad. Is vaak een periode. Wij hebben vol gehouden, je kan dit eten en anders niks! Hij heeft 8 dagen vol gehouden en toen begon die weer kleine dingen te eten. Ook hier zijn patatjes, pannenkoeken enz. Favoriet. Maandag boerenkool gemaakt eet die geen hap, dinsdag hadden we nog steeds boerenkool en toen heeft die dus wel zijn hele bordje opgegeten. Ik denk altijd als ze honger hebben eten ze hun avondeten wel op (let wel onze zoon eet al zo 4 a 5 boterhammen op een dag dus krijgt genoeg binnen). Maar ga 's avonds niks anders aanbieden want dat hebben ze heel snel door!
Het kan echt een periode zijn dat ze bijna niks eten. Mijn zoontje is doorgaans een heel goede eter, maar af en toe heeft hij een dag, of een paar dagen, of een week dat hij gewoon niet wil eten. Frustrerend en jammer, ik gooi ook niet graag eten weg, maar als hij niet wil dan niet. Ik ga hem géén andere dingen geven; je eet van wat er op je bordje ligt, en anders eet je niet. Normaal toetje bied ik wel altijd aan (yoghurt of fruit). Soms wil hij dat wel, soms niet. Ik zorg er wel voor dat er altijd iets op zijn bord ligt wat hij in elk geval lust; maar dat is niet zo moeilijk, hij lust bijna alles. En dan nog, vaak kook ik (wat hem betreft) voor niks... Verder: ik besteed er niet te veel aandacht aan. Hij hoeft niet te eten, mag zijn bord wegduwen, maar hij moet wel aan tafel blijven als wij nog eten.Dat heeft een tijd strijd opgeleverd, maar inmiddels probeert hij niet meer voortijdig van tafel te gaan. Vaak neemt hij dan alsnog een paar happen (en bedenkt dan dat het toch wel lekker is). Soms helpt het als ik een hapje maak en het als een autootje naar zijn garage (mond) rijd... Gaan er toch nog 3 happen in.
herken baar hoor maar dan ben ik eerlijk als je niet zoveel geld wilt weg gooien geef een potje dat gaat er hier dus wel in als hij niet met ons mee wilt eten die rotzak
mijn dochter eet ook slecht op het moment. Frietjes gaan er wel in Ach ja, ik laat haar maar. Ze eet overdag redelijk en als ze dan 'savonds niet wil, prima
Hier ook weer periode van errug slecht eten. Nu krijgt ie smiddags een potje warm eten. En dan even klein zijn want hij wil dan dat ik hem voer. En zo gaat heel het potje eten helemaal op
Mijn dochtertje (bijna 2 jaar) eet ook met periodes slecht. Wij schenken er geen aandacht aan. Wat we wel doen : de warme maaltijd meegeven naar het kdv. Dan geven zij het haar en eet ze samen met andere kindjes. Ze lijkt dan te vergeten om te protesteren. Want meestal is het zo dat wanneer ze 2 maal op het kdv heeft gegeten, ze thuis ook weer eet. Als ze thuis goed eet juichen we hard, eet ze slecht danmpraten we er overheen. En af en toe pasta waarbij ik de saus door de staafmuxer hen gehaald. Dan is er geen groente meer te ontdekken en eet ze ineens beter
Hier ook: op pzs eet ze als een paard. Staat zelfs op haar "rapport": "wat een goede eter, en ze eet zelf, petje af". Momenteel hebben we geen klagen qua eten, maar soms kan ze er ook wat van, bij vlagen. Tijdens dat soort slechte periodes vind ik het belangrijk dat ze wel wat "net" voer binnenkrijgt. wat dan ineens goed werkt is het warm eten koud aanbieden in een andere setting. Oftewel, tijdens het spelen als "snack" aan haar geven en voila...
Mijn peuter eet sinds deze week alleen nog maar: *banaan *rijstwafels *chocolade *kaas *rijst met extreem veel sambal Aan mij de taak om daar iedere dag een voedzame maaltijd van te creëren.
Vandaag wederom geen hap (wel een stukje vlees). Daarna zegt ie doodleuk: mama, mag ik een broodje jam? (eenmaal lekker onderuit op de bank). Mama: daaaaag!