hoe uitleggen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door schaapie123, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hoe kan ik aan mijn dochtertje van 2 (bijna) uitleggen dat haar papa en mama gaan trouwen, tegen de tijd dat we gaan trouwen is ze 2 jaar en 4mnd. we willen dat ze de ringen dan brengt, zal ze dat dan begrijpen,

ze is overal snel mee, en leert heel snel, sta soms echt verbaasd te kijken hoe ze bepaald dingen uitvind of weet.

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

alvast van harte met jullie briuloft..erg leuk

en hoe je dat moet vertellen tjah hier geen ervaring mee maar mischien dat ze het dmv een zelfverzonnen verhaaltje en rollenspel met mama erg leuk zal vinden. dan weet ze ook wat ze straks moet doen.
    goh ik weet het eingelijk niet.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou zeggen, gewoon vertellen. Julia heeft ook de ringen gebracht bij mijn broer en schoonzus laatst, maar wist nergens wat van. Je kunt haar volgens mij het beste voorbereiden op een "feestje voor papa en mama" en dat zij jullie een cadeau mogen brengen. De gene die dan bij je dochter zijn en haar de ringen geven op dat moment, die kan dan wel vertellen dat ze ze aan jullie moeten geven! Komt vast goed ;)

Tip: maak/koop een kussentje en knoop de ringen goed vast met een lintje ofzo! 1 geintje van je dochter en die ringen liggen over de vloer ;)

4. tulip

tulip Niet meer actief

Ja ik zou ook zeggen dat ze papa en mama een cadeautje mag brengen. Als er bij ons in fam. iemand jarig is, mag ons dochtertje ook altijd zelf haar tekening geven, dat snapt ze heel goed.
    Wij zeggen nu nog niks, ze is 2 jaar en 10 maanden als we gaan trouwen, dus we leggen het tegen die tijd nog wel uit.;):D

5. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Wij zijn 2 maanden terug getrouwd en Luca bracht ook de ringen, maar heb hem niet iets uitgelegd of zo. Was gewoon een gezellige dag en hij had een kussentje waarop de ringen met een lintje vastzaten. HIj vond het allemaal erg gezellig, maar het concept 'trouwen' heb ik niet uitgelegd. Dat stil zitten in een zaal en papa en mama die daar in het midden zaten, dat ontging hem totaal. Pas het feest erna was leuk voor hem, met andere kindjes met wie hij kon spelen.

6. schaapie123

idd ringen goed vastmaken daar had ik al 1 en andere blunder over gelezen hihihihi

zaterdag gaat ze ook mee met mij en mijn moeder jurken passen voor mij en ook voor haar even kijken, ben heel benieuwd.

woordje feest kent ze al hahaha,

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hihi, ons nichtje van drie keilde inderdaad de ringen over de vloer ja... :D

ach, geeft wel een leuk plaatje, zo'n peuter die zegt 'O, ik raap ze wel even op hoorrr'!

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Als wij gaan trouwen is onze dochter ongeveer 2,5 (nu 20 maanden). Het begrip 'trouwen' zal ze niet snappen, maar wij zullen tegen die tijd wel uitleggen dat we een feestje hebben. Als we nu zeggen dat bv oma jarig is en dat ze het kadootje aan haar moet geven, dan doet ze dat. Dus hopelijk komt het met de ringen ook wel goed. Ze is overigens helemaal into prinsessen, dus als ik jurken aan het kijken ben op internet zeg ik ook dat ik prinsessenjurken aan het kijken ben. Vindt ze helemaal interessant..

Oh en gefeliciteerd natuurlijk!

9. schaapie123

jij ook al vast gefeliciteerd, ze gaat zaterdag wel mee als ik trouwjurken ga passen, samen met haar oma. dan wil ik ook gelijk kijken voor haar (zal wel janken worden voor mij hahaha ben zon emo kip)

als anne de ringen zou laten vallen hoor je O oh (teletubbies verslaafde)

Deel Deze Pagina