Hallo, Ons zoontje heeft van vrienden op zijn tweede verjaardag vingerverf gekregen. Hartstikke leuk natuurlijk, maar het staat nog steeds ongebruikt in de kast. Wat is jullie plan van aanpak bij het gebruik van vingerverf?? Ik ben namelijk bang dat alles onder de verf komt te zitten en dat ik meer zit te stressen dat alles vies wordt dan dat ik (en hij) er lol aan beleef... Dus als jullie handige tips hebben.... héél graag! Ik wil toch ook niet zo'n bekrompen moeder zijn waar de kinderen nooit met verf mogen spelen aangezien ik alles schoon wil houden. Maar ik wil toch echt niet dat vloer, tafel, stoelen onder de verf komen te zitten... dus: hoe doen jullie dat?? Groetjes, Hanna
Vingerverf is makkelijk uitwasbaar, dat is een voordeel... en ja je houdt het niet schoon. Maar wat ik altijd doe om "erger" te voorkomen: Groot stuk papier (gebruik zelf altijd behangresten, die rol ik uit en plak het op de hoekjes aan de tafel vast met plakband) Kliederschort voor, mouwen van de trui omhoog e.d. en dan kliederen maar... zoonlief vind het prachtig. En zijn de kleren vies en de meubels en de vloer (want je houdt het niet tegen...) je hebt het echt zomaar weer schoon, de vingerverf vliegt er weer af. natte doek er over en kleren in de wasmachine en je kindje heeft veel plezier gehad succes er mee
Ik zet haar in haar eetstoel in romper (wel broek aan natuurlijk, maar die zit onder het eetblad) met kliederschort voor. Als ze het in haar mond wil stoppen, geef ik een waarschuwing, weer doen = afpakken...met alle driftbuien vandien
Maar laat je die verf dus gewoon met hun vingers/handen uit die potjes halen? Niet op schoteltjes o.i.d.? Krijg je dan niet alle kleuren door elkaar...?
Bij mij met verven komt er een krant op tafel met zijn blaadje erop, dan een kliederschort aan en verven maar.... Ik heb mijn zoontje zelf de verf uit de potjes laten halen, soms beetje vinger afvegen aan de binnenkant van het potje verf en dan bij wisseling van kleur een snoetepoets over zijn vingers (of keukenrol) Zo bleef de verf in de potjes "schoon" en kon hij lekker kliederen. Veel plezier!!!
ik heb van de week toevallig bij de verf staan kijken. maar alles was plus 3. ( hij is 22 maanden nu) daar baalde ik wel van. wat ik me kan herinneren van de oudste 2 ( heb al 2 pubers) dat die het al eerder deden. ik wil hem ook laten wennen voor als hij naar de chreche gaat en ook gaat knutselen eigenlijk. hoe ik het zou doen. met een groot plastic zeil op de tafel. ik had toen tegels op de vloer maar nu laminaat dus ik denk ook een zeil of kranten op de vloer. geen idee of laminaat tegen dit spul kan eigenlijk. verfshort met mouwen voor en met dikke penselen in elke pot een andere kwast. en erbij blijven zitten. nu is onze jongste gelukkig niet zo van in de mond stoppen, maar anders met waarschuwen lerend at het niet mag. daarom wil er eerst zelf mee aan de slag voordat hij naar de chreche gaat zodat hij weet wat het is en wat wel of niet kan ermee. ik had ook extra grote/dikke vellen uit zo'n schetsblok. die heb ik ook nog niet gevonden nu.
Ik doe haar een oud shirt aan met kliederschort. Een opengeknipte vuilniszak op tafel, verf op een plastic wegwerp bordje en verven maar! Wel keuken rol bij de hand. Vingerverf is harstikke makkelijk schoon te maken. Wel hou ik de stoffen stoelen uit de buurt
Ja, maar ik heb hier vingerverf, dus geen verf met kwasten. Even kijken, ik heb de vingerverf van SES. Is van 2-6 jaar staat op de doos. Wij hebben hier een parketvloer. Hm... dus daar moeten ook nog kranten op liggen? Wat een organisatie voor misschien 5 minuutjes(?) verven...!!
Ik laat Isabella altijd aan tafel zitten. Met schort aan, plastic groot kleed op tafel en de verf in aparte bakjes. Verder is het inderdaad makkelijk schoon te maken.
Ik begin er voorlopig ff niet meer aan. Deed van alle kleurtjes een beetje op een groot bord maar binnen 30 seconden was dat al 1 grote bruine massa.
ses is met dat geel toch van blokker? dan moet ik daar eens kijken dan. bij de hema en die van bruynzeel waren allemaal 3 plus. (ik weet niet zeker of op laminaat of parket kranten moeten. ik weet niet hoe snel het erin trekt. bij mijn tegelvloer deed ik dat niet.)
hahaha, dan moet je gaan plakken met crépe papier of kerstkaarten met glitters maken of koekjes bakken dat is pas lachen. ben je een halve dag aan het opruimen nadien.
ik maakte de badkamer droog en kleedde ze uit (eventueel bijna). Dan konden ze daar heerlijk kliederen en knoeien. Ik haalde de tekeningen die 'af' waren uit de badkamer om ze te drogen. Als ze klaar waren deed ik de douche aan en konden ze lekker met een doekje meteen de muren of vloer soppen (of ik dan). Daarna kinderen soppen. Vond het eigenlijk de makkelijkste oplossing, en eigenlijk vonden ze het ook geweldig om elkaar nog even te schilderen
Hier plasticzeil over de tafel, trui uit klieder schort aan (nu paar euro bij kruidvat van sesamstraat), Op bordje grote klodders van iedere kleur een, vel a 3 papier en gaan met die banaan. Er komen inderdaad alleen maar bruine handen op papier maar smeren en voelen is erg goed voor fijne motoriek. Hier doe ik geen kranten op de vloer is nog nooit wat gevallen. Ik heb ook vingerverf van ses (ook te koop bij intertoys) en dat is op waterbasis dus gaat overal uit. Dus lekker genieten van de kleine die losgaat met het verven hihi
Hier een tafelzeil op de tafel, kliederschort aan, en in de kinderstoel van Ikea (12,00). Goedkoop dus niet zo erg als die vies wordt. De stoel wordt zomers in de tuin gebruikt, binnen hebben we een houten eetstoel. Bij Xenos of Action hebben ze canvassen voor een habbekrats.
Ik doe de verf altijd in ee lege eierdoos. Zo heb je per kleur een bakje Dan zet ik haar in de eetstoel aan tafel, groot plastic tafelkleed erover, groot vel papier (of canvas), kliederschort aan en gaanmetdiebanaan. Ik heb nooit wat op de vloer of stoelen of tafel... Ik ga er zelf naastzitten en hou het eierdoosje vast. Zij noemt dan de kleur op die ze wil en daar steekt ze heel voorzichtig haar vinger in. Die handen was je daarna gewoon onder de kraan af, schort in de was, nat doekje over tafelkleed en je bent klaar. Valt echt heel erg mee hier.
Hm... ik begin er al een beetje zin in te krijgen! Misschien met 1 kleur beginnen om een bruine massa te voorkomen? Of 2 kleuren: rood en geel. Als dat door elkaar komt wordt het iig. geen bruin!!
hier ook in de (ikea) kinderstoel met een kliederschort voor + tafelzeiltje of placemat op tafel. Vastplakken van de tekening scheelt ook een stuk Verder interesseerde het mij niet zo of de kleuren gingen mengen... Alleen zat ik er wel naast, om te voorkomen dat ze héél het potje leegschepte met haar handjes. Ze moeten tenslotte ook even leren hoe het moet, dus dat was een kwestie van voordoen (vingertje vast houden) en verder opletten... En ach, als ze vies worden en ze hebben het naar hun zin? Prima hoor... het vloog hier niet rond ofzo. En ja, de blauwe kleur ging wat moeilijker uit het blad van haar kinderstoel, maar ook dáár kon ik me eigenlijk niet zo druk om maken
Lege eierdoos! Wat een goed idee! En dat handen afwassen onder de kraan gaat hier nog niet lukken, ook niet met een opstapje. Zoonlief is nog iets te klein daarvoor. Maar zal vast goed gaan met van die snoetepoetsers.