motilium

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lunaatje, 27 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hey,
    mij zoontje krijgt voor zijn voeding motilium.
    maar heb hier ergens gelezen dat het ervoor zorgt dat het maagje sneller leeg is.
    krijgen ze dan ook sneller terug honger?
    we moeten dit een kwartier of halfuur voor de maaltijd geven(maar dat is een ramp)
    als hij wakker is wilt hij onmiddelijk zijn eten?

na de voeding krijgt hij gaviscon(siroop)
    maar moet je die geven voor of na het boeren?
    want als hij boert komt er soms wat uit ,omdat hij dan soms overgeeft?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Hee, hier ook motilium gebruikt, heel erg onhandig idd omdat het minstens een kwartier voor het eten moest. Jesper zat dan ook een kwartier te krijzen omdat hij honger had. Ik heb niet gemerkt dat hij hierdoor sneller honger kreeg.

Gaviscon hebben wij nooit gebruikt, Jesper kreeg zantac dus daarbij kan ik je niet helpen.

Ik neem aan dat dit gaat om verborgen reflux en dat je al jhbm door de voeding doet? Wij deden er eerst te weinig doorheen. Wij gebruiken nu op een fles van 200 ml voeding 5 schepjes nutriton en dat helpt heel goed.

3. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hey,inderdaad...niet simpel
    en ja heb nutriton gebruikt...maar zoontje krijgt daar enorme krampen van en harde stoelgang

ka wou het zo nog een week afwachten voor ze zantac zou voorschrijven.
    zolang hij niet heel de dag huilt was dit niet nodig

4. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Maagje raakt sneller leeg dus hebben ze wel weer eerder honger.

5. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    mag ik vragen waar dit alles voor is?

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

ja ben ook wel benieuwd

7. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hey,
    dat is voor de reflux dat hij heeft.
    hij moest van aptamil ar overschakelen op nutrilon omneo(vanwege harde stoelgang).
    maar van de omneo begon hij weer heel hard te spugen en te slikken(snachts stiktte hij er bijna in)
    motilium voor de voeding is voor dat het maagje sneller leeg is en gavisccon voor een filmpje te leggen op de maag(zodat het geen pijn doet als het naar boven komt)
    zo heeft ka het mij gezegd.

8. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ok dan begrijp ik het, wel vervelend allemaal!sterkte ermee!

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    Ik ben wat dat betreft een complete leek want Kylian heeft geen reflux gehad.

Maar je krijgt dus med. om het maagje sneller leeg te maken zodat hij minder last heeft van de reflux.

Goed dan nu mijn gedachten gang (ik ben dus een leek ;) )
    Omdat zijn voedsel minder lang in zijn maag zit kan ik mij ook voorstellen dat je kind hierdoor wat minder van dit voedsel kan opnemen en daardoor ook sneller honger krijgt. Meer geven lijkt mij geen optie want dan wordt zijn maag nog voller en zal het toch weer terug komen.
    Maar wat nu als je zijn voedsel wat rijker maakt?

Omdat Kylian niet snel verzadigd was ( ik had gewoon een hongerhalsje) en ik kon blijven scheppen met de rijstebloem kreeg ik van de arts van het cb het advies Fantomalt te gebruiken.
    Hiermee voeg je (met elke schep) 30 calorieën aan je flesje toe terwijl de hoeveelheid en de dikte niet veranderd en het is smaakloos.

Misschien dat dit een idee is :(: Ik zou het wel even overleggen met de arts natuurlijk ;)

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina