brusje preventief op HA-voeding,hoe regelen met verzekering?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jalea, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    onze zoon bleek flinke koemelkallergie te hebben, ik heb zelf last van eczeem en als kind diverse allergieen gehad.
    we willen met zijn brusje graag vanaf dag 1 hypoallergene flesvoeding geven. ik vraag me alleen af, hoe regel je dat met de verzekering omd at vergoed te krijgen?
    ik las hier en daar op internet dat als een broer/zus allergisch is je voor een volgend kindje direct al een machtiging voor kunt regelen aangezien de kans groot is dat het brusje ook allergisch zal zijn.
    maarrrrr.. hoe werk dat?

mijn verzekering geeft hier telefonisch geen fatsoenlijk antwoord op dus daar kom ik niet verder mee. (die stellen dat we positief moeten denken en er vanuit moeten gaan dat de 2e niet allergisch is! wij willen dus juist niet de gok wagen om weer zo'n ziek kindje te krijgen)

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb ook al veel gebeld en wij krijgengeen machtiging want het hoeft namelijk helemaal niet zo te zijn dat dit kindje ook een allergie heeft.
    We moeten maar gewoon gewone voeding geven en kijken hoe het kindje erp reageert en anders de martelgang af van de profocatietest.

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wat voor provocatietest moest jouw kindje ondergaan fleur?
    mijn zoontje moest voor de verzekering ook officieel een provocatietest, maar de doktersassistente zei dat het erop neer kwam dat hij een paar weken HAvoeding moest krijgen, dan terug op gewone voeding, en zodra hij last kreeg (dat kan dus al na 2 flessen zijn) moesten we eventjes bellen en dan kregen we een machtiging.
    je begrijpt natuurlijk wel dat we dat omzeild hebben :p gezegd dat we gewone voeding geprobeerd hebben en hij weer erg ziek ervan is. de dag erna lag de machtiging klaar.
    okee, niet zoals het hoort, maar het was zo helder dat hij allergisch was, dat wij echt niet onze zoon nog eens aan die ellende wilden blootstellen.
    moet wel zeggen dat de doktersassistente ook wel tussen de regels door hints gaf naar deze methode van niet-doen-maar-zeggen-van-wel :p

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Dan heb je heel veel geluk gehad met je assistente.
    Als je bijv. al een hele tijd hyperalergene voeing geeft wat meestal van toepassing is. Moet er na 4 a 6 weken 2 dag opnames plaats vindden er worden die dagen steeds een heel klein beetje voeding gegevn eerst 1 druppel dan 2 enz enz. tot een halve fles. kinderen worden dan geobsrveerd hoe het met ze gaat. Niemand behalve de keuken weet welke voeding er word gegeven. Daan heeft toen 2x standaard veoding gegeven en het was werkelijkwaar een martelgang niet in het ziekenhuis maar thuis toen zijn darmen eenmaal weer volop aan het werk sloegen en hij de volgende dag onder de vlekken zat enz. na een week moet je weer de 2e dag zeg maar en weer reageerde daan in het ziekenhuis goed en toen we de nacht in gingen 1 grote doffe ellende maar omdat hij uit de test in het ziekenhuis niet reageerde kregen wij geen machtiging. Wij hebben toen nog vanaller geprobeert Daan huilen en huil tussen de 15 a 20 uur we zijn toen bij een homeopaat geweets en die stelde echt een hele hoop vast we kregen een brief mee om de machtiging in orde te maken en 2 dagen later was alles rond die eerste dagen hebben we zelf de 2 blikken gekocht enna 3 dagen huilde daan niet meer en poepte niet alles meer onder.
    er is al heel veel ter spraken geweest om die test omdat het niks kan bewijzen im principe omdat het lichaam eerst zoveel rust krijgt dat het eerst flink moet worden overprikkeld en dat is vaak pa na 1 dag en niet na in totaal 1 fles wat een kind dan die dag binnen krijgt.

sorry voor me lange verhaal.

5. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wow.... wat ben ik mijn huisarts dankbaar....! moet er niet aan denken om die provocatietest mee te maken... wij hadden wel het geluk (en ongeluk in het begin) dat je bij onze zoon aan de buitenkant niet kon zien dat hij allergisch is, hij kreeg geen vlekken e.d., hij begon voornamelijk enorm veel te huilen en sliep enorm weinig.
    in beginsel vreselijk, want het consultatiebureau deed heel moeilijk, het zou allemaal wel aan ons liggen, blabla, uiteindelijk hebben we alles in eigen hand genomen en hebben we hem in 1x overgezet op hypoallergene voeding. binnen 2 dagen hadden wij een heel tevreden rustig mannetje!
    en uiteindelijk dus de machtiging rond gekregen, en ook geluk gehad met de apotheek :D
    wij hebben de eerste 3 maanden zelf de voeding betaald (en je weet wel hoe duur dat is pfff), maar bij ons zit de apotheek bij een etos in, en ik had alle etos bonnetjes nog. De apotheker zelf heeft met de huisartsassistente overlegd over de ingangsdatum van de machtiging, en hebben ze dat zo geregeld dat ik met terugwerkende kracht heel veel euries terug kreeg :D dat wist zij met mn verzekering wel weer voor elkaar te krijgen met een smoesje zei ze :D nou inderdaad, dat is haar gelukt, nooit meer wat van gehoord.
    je begrijpt wel dat ik heel happy ben met onze apotheker en huisarts, ik ben echt zeer te spreken over ze.

6. jette30

jette30 Actief lid

4 jan 2008
    202
    0
    16
    Wij kregen een machtiging van de kinderarts voor 3 maanden. Daarna een provocatietest die geen duidelijke uitslag gaf (ook inderdaad achteraf een reactie gecombineerd met een luchtweginfectie, dus waardoor het huilen toen kwam weten we nog niet). Nu net overgestapt op andere voeding (Omneo ipv Pepti) en vannacht was een ramp. Alleen maar krijsen, krijsen, krijsen. Vandaag dus weer Pepti gegeven. Welke flesvoeding geven jullie nu? En hoe hebben jullie het gedaan met bijvoeding?

7. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik hoop dat het snel beter gaat met je kindje, wat een ellende is dat toch, zo'n allergie :(

wij gebruiken friso intensief hypo allergeen.
    de bijvoeding hebben we een gokje mee gewaagd. met 9 weken kreeg hij door zijn laatste fles nutrix, want hij had echt honger en kon daardoor niet lekker doorslapen.
    dat is vanaf het begin prima gegaan.
    verder hebben we het wel rustig aan gedaan met bijvoeding. wel fruit vanaf 4 maanden maar niet alle fruit (appel kreeg hij bijvoorbeeld acuut rode vlekken van in zijn gezicht) en de eerste maanden maar een paar soorten groente omdat we niet teveel risico wilden lopen.
    hij is nu bijna 1 en eet vrijwel alles. we zijn alleen wel heel streng in ongezonde 'volwassenen snacks'. hij krijgt absoluut geen andere koekjes dan babykoekjes en soepstengels enzo, geen zoete toetjes, geen chips, etc.
    dit omdat ik zelf heel gevoelig ben voor suiker en kunstmatige toevoegingen, en door de info die ik de laatste jaren heb opgedaan over adhd & kunstmatige toevoegingen en suikers.
    (om een heel lang verhaal kort te maken: je kind heeft een veel grotere kans om hyperactief gedrag te vertonen en zich slecht te concentreren als het veelvuldig word volgestopt met suiker en kunstmatige geur- kleur- en smaakstoffen, oftewel de vele E-nrs die worden toegevoegd aan veel produkten)

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    wij hebben nutramigen 22 euro voor een potje van 225 gram.

9. jette30

jette30 Actief lid

4 jan 2008
    202
    0
    16
    Ja, het is echt zielig gewoon, ik dacht nog even dat het een doorkomend tandje was, maar het huilen was zo extreem, dat moet wel door de voeding komen...
    Nutrix gaat bij ons ook goed al een tijdje. Ik wil nu gaan beginnen met groente en fruit, eerst maar eens wortel en banaan proberen denk ik. En suiker inderdaad maar niet.
    Ik ben blij dat we geen Nutrimagen hoeven te geven...

Deel Deze Pagina