weet iemand de verschillen tussen de Romer Kid en de MaxiCosi Rodi XR, zowel qua zitcomfort als bevestiging?
heel veel weet ik niet maar de Romer is zgnde duitse degelijkheid, niet echt mooi maar wel goed. De rodi, tja die is van maxi cosi en die doen meer aan styling. Zelf ga ik straks voor de Romer (heel veel problemen met de Tobi en daardoor ook al een king plus van Romer aangeschaft).
Met allebei geen ervaring..heb zelf de maxi-cosi Tobi. Ben hier erg tevreden over, ook de service is goed...hij is laatst weg geweest voor reparatie, kon niet meer in ligstand en dat hebben ze gratis gemaakt. Ondertussen kreeg ik een leenstoel van ze. Dus de opvolger zal ook weer van Maxi Cosi zijn
Romer is de beste uit de testen van de consumentenbond. Met name bij zijwaartse botsingen is hij veiliger.
toevallig gisteren bij de halfords de verschillen opgevraagd: het kunststof van de romer is sterker als die van de maxi cosi de kwaliteit bij botsingen is beter getest. Wij gaan dus voor de romer!
Wij gebruiken toevallig beide voor mijn oudste 2 zoontjes. Hier hoef ik dus niet over na te denken: de romer is echt 10 keer beter dan de maxi cosi. Echt een wereld van verschil. De romer ondersteunt veel beter over het hele lichaam.
wij hebben inmiddels al een poosje de romer kid plus in gebruik, en hij bevalt super! voor wie nog aan het twijfelen is, vergeet niet het verschil tussen de kid en de kid plus!! als je kindje nog klein is, is het belangrijk dat ze zo weinig mogelijk overbodige ruimte hebben qua breedte van het zitvlak. bij de kidsplus kan de stoel aanzienlijk smaller gemaakt worden doordat de handvaten verstelbaar zijn, naar binnen toe. hierdoor word het zitvlak aanzienlijk smaller, en dus veiliger! aangezien ons kindje nog maar ruim 2jr is en smal gebouwd, was dit veel veiliger! en voor die 10 of 20 euro extra, zeker zijn geld waard.