Videogame voor 3 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Hester, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

#1 Hester, 8 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2010
    Nog even opnieuw dit topic: ik was op zoek naar ervaringen met de V-Smile

(Ben nog steeds benieuwd wat jullie van de V Smile denken, het wordt eventueel een Sinterklaascadeautje ;))

We hebben voor de Wii intussen "Dora redt het land van kristal" en dat kan mijn zoontje van net 3 helemaal zelf spelen. Je kunt niet afgaan in het spel, echt een succes!

2. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Die V-Smile lijkt me erg leuk om te kopen. Alleen is mijn zoontje net pas 2 geworden dus hij is nu nog te jong.
    Maar zodra hij wat ouder is ga ik hem zeker kopen. Lijkt me echt heel leuk!!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind het persoonlijk niet zo nodig om op 3 jarige leeftijd games te spelen dus ken ik het helemaal niet. Lees met interesse wat er allemaal te krijgen is op deze wereld maar hier zal het voorlopig niet in huis komen. Ik geloof meer in boekjes en zelf spelen (eigen fantasie toepassen e.d.)

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik geloof dat ze op zoek was naar ervaringen?

Hier geen ervaring maar het ziet er leuk uit!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, mijn ervaring is geen ervaring (net zoals die van jou ;))

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Juist maar ik ga haar ook niet inpeperen dat het onnodig is ;) ik heb geen ervaring omdat mijn kind nog geen 2 is en ik hem niet achter een spelletjescomputer zie zitten (volgend jaar ook niet daar niet van ;) )

7. Demie1983

Demie1983 Actief lid

5 jan 2010
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter is 4 en als het goed is komt haar v-smile vandaag aan. Ze heeft al wel de gewone spelcomputer maar dan krijgt ze nu ook nog een soort gameboy daarvan. Ze heeft nu 1 spelletje van phoe maar krijgt er een aantal bij. Zij vindt het erg leuk om te spelen.
    De gewone computer heb ik bij de intertoys gekocht voor 30 euro (incl 1 spel) en de pocket via marktplaats voor 35 euro incl 9 spellen!!!
    Op marktplaats staan er een hele hoop te koop!

Succes! Gr Demie

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja wij riepen ook altijd: een spelletjescomputer voor onze dochter
    en tja.. die heeft ze dus ook nog steeds niet.

maar inderdaad hier wel Dora op de DS.. enorm succes :)
    alleen mag ze van ons dus niet zo heel vaak :)

die vsmile heeft ze vorig jaar eens mee gespeeld maar kon ze niet zo heel veel mee.. dat zou nu vast een stuk beter gaan denk ik :)

9. Hester

Hester Niet meer actief

Dank voor jullie ervaringen!
    En Demie: laat je nog weten hoe de V Smile jullie bevalt? Veel plezier ermee

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

wie pepert.. Ik heb alleen gezegd dat IK het niet nodig vind.. voor mijn kind. Maar ik vind het interessant wat er te krijgen is. Vind mezelf namelijk nogal een digibeet.

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier wel over gedacht maar uiteindelijk vorig jaar een wii gekocht zodat we er allemaal wat aan hebben en ook daar speelt ze eit veel op boeit haar niet veel. ligt er denk ik dus ook aan wat jezelf doet. als jullie zelf op zon ding spelen dan heb je grotere kans dat de kleine het ook echt leuk vind.

heb trowuens wel vaak met zon ding in mijn handen gestaan haha ze heeft er eens in de winkel op gespeelt en vind het een mooi ding waar ze dus ook nog van leren en dat vind ikzelf dan altijd een belangrijk punt. dat ze er ook van leren dus niet alleen maar een level spel zoals bijv mario.

12. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Wij zijn ook voornemens om de V-Smile te kopen met Dora voor de 3e verjaardag van onze dochter. Als wij thuis de Wii aanzetten loopt ze al met de afstandsbediening te sjouwen en wilt ze meedoen met SuperMario, dus ik denk dat ze het heel erg leuk gaat vinden.

Kunnen ze er echt zelfstandig mee spelen met 3 jaar?? Ben benieuwd of ze het allemaal wel door gaat hebben namelijk.

Hier worden trouwens ook gewoon de boeken uit de kast getrokken hoor, maar ik vind spelen met de V-smile ook super educatief (letters, cijfers, kleuren etc) én ze zijn volgens mij lichamelijk ook acief :).

Welke spellen hebben jullie goede ervaringen mee....?

13. Samama

Samama Niet meer actief

Onze dochter krijgt er eentje voor Sinterklaas met het Dora spel erbij. Wij vonden het ook een leerzaam iets, en weer eens totaal iets anders dan al hetgeen ze al heeft.

14. Bri

Bri Niet meer actief

Geen ervaring mee.
    Onze peuter (2,5 jaar) speelt soms met ons samen op de Wii en sinds kort ook op de i-pad. Nooit zonder begeleiding want hij moet het niet stuk maken natuurlijk.
    Ik vind zelf een aparte gamecomputer niet nodig; hij doet gewoon mee op die van ons!
    (maar als je je kind wel zelfstandig wilt laten spelen, is zo'n robuust ding misschien wel een heel goed idee!)

O ja, hij heeft ook al een jaar een laptopje van Thomas&Friends (treintjes) en hij speelt daar graag mee. Sinds een maand of wat kan hij de spelletjes met kleine letters en cijfers al helemaal zelf. Is ook wel een geinig apparaat!

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin vind het geweldig! En het is leerzaam. Hij heeft pooh en dora, nemo en ariel wat hij zelf kan spelen. De rest is ie nog even te klein voor. In het begin moesten we m aldoor 'helpen' maar wij hebben gezegd dat ie t gewoon moest proberen of hij ging uit.. Nu speelt hij het zo'n 20 minuutjes a half uurtje in de week.

16. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Maar hebben jullie het over de Motion of over de Pocket?

Wij willen de Pocket gaan kopen voor zn verjaardag, zodat Joey ook iets om handen heeft als we met het vliegtuig gaan. (opa en oma emigreren naar spanje, dus we zullen regelmatig het vliegtuig pakken.)
    Regelmatig sjouwt hij met mijn DS rond, de het plan is om de Pocket te kopen en de accesoires te vragen aan de familie: Opbergasje, lader etc..

17. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Hmm, Hier heeft Jelina hem ook, maar ze vind er niks aan :(
    Ze speelt veel liever op de ds of wii. Ik vind het ook heel slecht getekend allemaal.

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    De motion. De pocket vind ik slecht zicht hebben hoor. Als Justin m zou gebruiken overdag kan ie t amper zien.

19. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    wij hebben er een voor z'n verjaardag gekregen( net 3 geworden).Als eerste wilde hij die diskette eruit plukken! En wij vinden het nog onnodig om te spelen met dat soort spelletjes , hij kijkt al genoeg tv! Een kind kind kan al genoeg leren uit de gewone spel, beter voor z'n fantasie, denk ik!!!

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja wat dat betreft vinden wij bijv tv ook niet nodig :)
    Beiden mag ze af en toe wel overigens.
    Met mate lijkt me toch het best :)

Deel Deze Pagina