Volgens mij lacht mijn zoontje al 2 weken echt bewust naar mij, maar mijn familie zegt dat dat onmogelijk is. Hij lacht wanneer hij me ziet, hij lacht wanneer ik naar hem lach en hij houd van tarkans liedje als ik die begin te zingen dan lacht hij ook meteen. Is dit nou onbewust? :
Haha super! Gisteren is mijn oom wezen internetten en hij liet mij een site zien met allemaal info over baby's. Hierin stond dat ze pas met 3 maanden goed kunnen zien en dat ze dan pas ook iemand kunnen herkennen en dus ook bewust lachen naar die persoon. Maar dit is dus gewoon lulverhaal als ik het zo mag noemen haha nou wil ik mn manneke echt zo graag wakker maken en die mooie lach van hem zien... Maar ja, dat word morgen dan maar weer
Eva lachte met 5 weken voor het eerst bewust, dat kan echt wel hoor! En ze is nooit meer gestopt met lachen!
Vanaf 3 maanden kunnen ze volgens mij al heel goed zien, voor die tijd wat waziger, maar als je dichtbij genoeg komt, herkent je kindje je echt wel hoor! Heerlijk hoor, die eerste lachjes!
Op alle sites hebben ze het over de gemiddelde baby natuurlijk, de een is eerder en de ander later. Maar jou kleintje weet heel goed wie jij bent of tie je nou ziet of niet. Die lachjes zijn echt bewust hoor. Nog ff geduld tot morgen, dan krijg je ze weer.
Iris lachte al na 7 dagen, ook bewust. Iedereen zei, och dat zijn stuipjes maar ik weet wel beter, de consultatieburo-arts zei dat dat zeker wel kon, ook het oei ik groei boek zegt dat het kan!
hier ook met 5 weken ongeveer, met 4 weken begon het wat, maar vanaf 5 weken was het erg duidelijk. Vooral als ze in de box ligt en we 'hangen' zo boven haar of op het aankleedkussen.
Tuurlijk is het bewust lachen. Gemiddeld begint het met een week of 4 a 5. Mijn zoontje schatert zelfs al. Laat ze maar kletsen.