Hoe gaat dat bij jullie? Dametje van 8,5 maand slaapt in bed in een slaapzakje. Ging altijd goed maar nu ze het staan heeft ontdekt wil ze dat ook in haar bedje doen. Dat lukt zelfs in haar slaapzakje, ondanks dat deze aan de onderkant is ingestopt. Maar dat vind ik op zich niet zo erg, als ze moe is gaat ze vast vanzelf liggen. Ik ben alleen bang dat ze eruit valt. Ik heb een bedje waarbij de bodem op de laagste stand staat maar als ze rechtop staat en ze leunt goed voorover, ben ik bang dat ze eruit kukelt. Hoe doen jullie dat?
Je kindje moet wel een heel lange den zijn wil ze voor over uit een ledikantje kunnen vallen. Mijn zoontje is bijna 2 en 91 cm lang en is nog nooit uit zijn ledikant gevallen. Ik zou trouwens de slaapzak niet meer instoppen nu ze gaat staan e.d. Laat haar lekker haar slaaphouding vinden.
Mijn ouders hebben een heel dik matrasje en idd als ze in dat bedje staat, ben ik ook bang dat ze eruit kukelt. Maar thuis is t matrasje dunner en is ze er nog nooit uitgevallen/geklommen. Bij mijn ouders leg ik daarom het matrasje van het campingbedje erin, dan staat ze niet zo hoog... Misschien een ander matrasje kopen dus...?? Dan kan ze ws nog een paar maanden er tegenaan?
Ik denk echt dat wij een gaatje moeten boren om de bodem op een lager punt vast te zetten. De laagste stand van de bodem is ook echt niet onderaan hed bedje maar net onder de helft. Heb op wat verschillende sites gekeken en de afstand tussen de bovenkant van het matras en de bovenkan van het bedje moet minimaal 50cm zijn en bij ons is het 33cm.
Bij ons bedje zitten er onderaan ook geen gaatjes om de bedbodem mee vast te zetten - het is de bedoeling dat je die gewoon 'neerlegt' zeg maar. En wij hebben ook een dik matrasje. Dochter is 74 cm, maar een klimmertje en in combinatie met dat dikke matrasje vrees ik ook dat ze binnenkort uit haar bedje komt
Het is een Vroomshoop Tondo (zie snelkoppeling onder) en op de afbeelding zie je ook dat als je naar de afstand tussen bovenkant matras en bovenkant bedje kijkt, dat niet zo hoog is. En helemaal naar onderen gaat 'ie niet. Denk dat we zelf maar moeten gaan knutselen of inderdaad gewoon helemaal op de grond legggen! Tondo komt zeker niet kil over door het warme noten decor met camee.
als ik helemaal onderaan de pagina kijk, is het de bedoeling dat je hem gewoon helemaal onderop legt. zat er geen gebruiks aanwizjing bij?? als ik namelijk kijk kan je op den duur ook 1 van de zijkanten eruit halen zodat ze er zelf in en uit kunnen stappen
Ik zou ook kijken of je de boden niet gewoon echt op de laagste manier neer kan leggen. Die manier die je dan nu zou hebben is nog een tussen stand voor als ze gaan omrollen enzo. Vriendin van mij heeft een voorloper en die kan hem wel helemaal laten zakken tot het laagste punt. Ik zou er toch nog maar eens naar kijken want anders is er iets heel erg mis gegaan met je bedje. Dan zou je dus een ander ledikant moeten zodra ze gaan staan. Mijn dochter kijkt net over de rand dus voorlopig kukkeld zij er niet uit.
het is normaal dat kindjes gaan staan op een bepaald moment dat geeft niks je moet haar alleen niet meer "vast" proberen te leggen. pas als ze tegen de 2 jaar aan gaan lopen dan krijg je te maken met het gevaar dat ze uit bed vallen maar dan meestal omdat ze zich eruit laten vallen. kunnen dan een beetje klimmen en krijgen door hoe ze hun gewicht handig kunnen gebruiken. dan wordt het tijd voor een groter bed maar jou dochter zal er voorlopig nog niet per ongeluk uit vallen hoor. wat me op het plaatje opvalt is dat hij maar net over de helft komt. als dat inderdaad de laagste stand is vind ik dat wel vreemd je moet ongeveer bij de rand met hout uitkomen.
Bij mijn bedje moet je dus die metalen dingetjes die in dat gaatje moeten voor de hogere stand(en) gewoon helemaal uit het bedje halen en de gaatjesbodem (of lattenbodem, wat je ook hebt) gewoon onderin het bed leggen. Met die metalen dingetjes zit die bodem ook niet 'vast', dus het idee blijft hetzelfde hoor.
Ontzettend bedankt voor al jullie adviezen, aan de hand van het plaatje dacht ik, het KAN gewoon niet anders dan dat die bodem lager kan. Ik was alleen misleid door de maten die anders waren want de afmeting van het bedje verandert niet (dacht daardoor dat het een heel ander bedje was) Probleem opgelost!! Het bedje kan dus gewoon met de lattenbodem helemaal beneden. Fjoew.Waarom we dat nu pas ontdekken is omdat de gaatjes voor de ophanging van de bodem voor de bovenste 2 standen zichtbaar zijn en voor de onderste stand moest je echt ónder het bed kijken. Heb haar ook weer in een kleinere slaapzak gedaan die ik niet aan de onderkant instop omdat ze nu steeds wil staan. Ik wil haar ook niet 'vastleggen' omdat ze nu eenmaal steeds wil zitten en staan. Met als gevolg dat ze er wat langer over deed in slaap te komen. Vannacht wakker er stond om 4u over de rand te koekeloeren maar toen ik haar neerlegde, sliep ze gauw weer in en werd vanmorgen achterstevoren op haar buik wakker. Bedankt voor al jullie tips en adviezen !!