Nog meer kinderen die het echt op hun gemak doen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door acnaib, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Ik lees hier zoveel van kinderen die al op jongere leeftijd van alles kunnen: zelf eten, lopen, praten, uit een gewone beker drinken en weet ik allemaal wat nog meer voor knaps!:D

Onze Niels (nu 16 maanden) doet echt alles op zijn dooie gemakje en is meer van het gemak dat van het moeilijke!
    Kruipt het liefst heel de dag, terwijl ie best al zou kunnen lopen want aan een pink doet ie het wel.
    Vertikt het op uit een andere beker te drinken dan uit zijn flesje!
    En zegt nog bijna overal euh tegen!

Volgens het cb loopt ie gewoon netjes volgens schema, maar als ik dan vergelijk maak ik me weleens een minuutje lichtelijke zorgen.
    Terwijl ie eigenlijk al zo hard groeit en in mijn ogen ziveel kan maar altijd minder als ik bij andere lees.

Wie heeft er nog meer zo'n relaxete jongen of meid??

2. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Hier op sommige vlakken ook een "relaxt" typje.

Onze dochter is vandaag 1 jaar geworden en kletst de oren van ons hoofd met allerlei klanken.

Maar..... tuit(beker) wat is dat???
    Optrekken? Kan ik wel, maar doe ik lekker niet.
    Zelf fles vasthouden. Nou, vooruit, maar dan alleen als ik op mijn rug lig.

Kruipen? Ik weet best hoe ik op handen en knieen moet zitten, maar schuif toch lekker met mijn buik over de vloer.

En dan ineens, van de één op de andere dag kan ze weer iets nieuws en denk ik: wat ontwikkelen ze eigenlijk stiekem snel!!!!

3. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Hier ook zo'n genieter. Kruipen met 1 jaar en lopen met 18 maanden. Het komt vanzelf, ze doen de dingen wanneer ze er zelf aan toe zijn.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je krijgt niet bepaald een representatief beeld hier hoor.. dus maak je geen zorgen en vergelijk vooral niet met ZP...
    Je kindje doet het volgens mij prima en het CB informeert je wel wanneer zij denken dat er reden is voor zorgen.
    Geniet lekker van je ventje! Ze worden zo snel groot!

5. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Logisch dat het beeld vertekend is want ja als je kindje alles opz'n gemak doet vertel je dat niet zo snel hier op zp.
    Ach ja, het komt uiteindelijk allemaal wel goed.
    En wat 'normaal' is, die tijdspanne is zoooooo erg uitgebreid dat ze er echt allemaal binnen vallen.

6. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    hier ook een lekker relaxed kind, hij is 14 maanden en pas sinds 12 maanden kruipen. nu wel ineens staan en bijna lopen, maar als ik dat vergelijk met sommige kindjes om ons heen is ie gewoon een beetje lui. vandaag ook weer, mn moeder heeft mijn oude blokkenkar van zolder gehaald voor hem en hij heeft er even achter gelopen (ging prima) tot meneer ontdekte dat ie er ook op kon zitten (op de blokken) en wilde dat ik hem ging duwen!!! heb me dood gelachen!
    hoezo lui? ;)

7. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Ja, joh, het CB trekt heus wel aan de bel als ze denken dat de ontwikkeling achter loopt ofzo.

En als ik hoor wat ie allemaal al doet en kan, gaat het toch goed ?

8. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Hier ook een relaxt kind! Straalt ook in alles van hem af. Hij is rustig vriendelijk en blij. Hij doet alles wel optijd hoor. Maar echt op zijn gemak. Hij wil geen tuitbeker maar wel een rietjesbeker. Wat hij laatst deed haha ik moet er nog steeds om lachen. Beker lag horizontaal op de grond en meneer op zijn knietjes erbij en proberen te drinken. Tssss beker oppakken teveel moeite. Hij begint nu af en toe de beker te pakken maar liever niet hoor.
    Een relaxt kind vind ik juist heel erg leuk! En ze doen het toch lekker op hun eigen manier.
    Ik zie Luc ook echt nog lang niet lopen.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Net als mijn voorgangers al zeiden, je hoort natuurlijk vaker wat wel allemaal snel gaat bij kinderen, dan waar ze wat langer over doen. Als je kindje het volgens het CB allemaal goed doet, hoef je je nergens zorgen om te maken, dan ligt hij gewoon op schema.

10. Col82

Col82 Actief lid

22 aug 2008
    198
    0
    0
    Amersfoort
    Mijn zoontje van 11 maanden is net een week of 2 aan het tijgeren. Kruipen probeert hij wel, maar lukt nog niet. Fles zelf vasthouden, nog nooit gedaan. Drinkt een paar slokjes uit een tuitbeker, maar niet veel. Optrekken tot staan is ook nog niet interessant. Hier ook een relaxed mannetje die het tijgerend prima naar zijn zin heeft.

11. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hier niet, maar mn zus wel. Hij is nu 2 jaar geweest en we noemen hebben onze grote baby:D zo noemt hij zichzelf ook!
    Wij hadden wel het idee dat hij zich ook zo gedroeg, omdat zn moeder zwanger was. Hij wilde toch een beetje de baby n huis blijven. Nu doet hij ook de kleine na in veel dingen; dezelfde geluidjes maken kruipen ipv lopen, aan zn moeder hangen, onduidelijk praten enz.
    Misschien dat dat bij jou ook een rol speelt?

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hier ook een relaxte meid hoor :) Ze liep wel snel, maar ze praat nog niet echt zoals ik hier wel eens lees.

13. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Wij hebben ook een relaxte jongen!
    Zou trouwens raar zijn als we een snelle drukke jongen hadden, wij zijn allebei ook heel rustig. Het past ook echt bij zijn karakter: blij, rustig, ligt graag een uur een nieuw speeltje te ontdekken.

Hij is nu zo'n beetje 11 maanden, kon met 10 maanden een beetje tijgeren en een poosje zitten. Kan nog niet zelf gaan zitten of optrekken, kan nog niet kruipen. Op het cb zeiden ze dat hij met 12 maanden moet kunnen kruipen, maar ik hoor en lees vaak zat dat ze het dan nog niet kunnen.

Ach, nu is hij nog lekker lang baby!

Deel Deze Pagina