hallo ik ben sinds zaterdag met groenten begonnen en meneer at gelijk een half potje op! nu is mijn schema als volgt: 08.00 uur fles 180/6 scheppen 10.00 uur fruit 100 gram ongeveer 12.00 uur fles 180/6 scheppen 15.00 uur drinken met soms rijstewafel of liga 17.00 uur half potje groenten maar wil hele van maken en fles 180/6 scheppen 19.00 uur fles 180/6 scheppen en 2 eetlepels rijstebloem wat vinden jullie van dit schema? zit de fles van 17.00 en 19.00 uur niet te dicht op elkaar? graag tips en reactie want ik twijfel een beetje (boel) groetjes
is het een 4 of 6 maanden potje? als je kindje een 6 maanden potje opeet kun je die fles weglaten. je kunt evt wat yoghurt als toetje geven dan. is het een 4 maanden potje, dan kun je nog kijken wat hij wil drinken. groetjes, Miranda
Ik vind die laatste 2 flessen inderdaad erg dicht op elkaar zitten..Persoonlijk zou ik er liever minimaal 3 uur tussen hebben..
Als hij een half potje eet om 17.00 kun je die hoeveelheid ook van de fles afhalen.. Tenminste zo hebben wij dat altijd gedaan. Als hij dan een heel 6 mnd potje eet kun je de fles helemaal weglaten en ipv die fles een beetje yoghurt of kwark gaan geven. (of een ander toetje)
persoonlijk zou ik die fles van 19.00 uur laten vervallen, of een klein flesje erna geven (bijv 80-100 ml) vindt het anders best wel veel achter elkaar, groente-fles-fles en dat in een tijdsbestek van krap 2 uur. succes
hallo ben gisteren naar bureau gweest en dei gaven me goed advies en het advies de fles van 16.00 uur te laten vervallen dus sochtends pap fles fruit en wat sap fles en een beetje brood om te wennen drinken en een koekje avond eten en toetje gewone fles voor het slapen dus nog 3 flessen en dan met ongeveer 8 maand 2 flessen dus ga me best doen!
wij doen het tegenwoordig zo : 6.30 fles 180/6 of een bordje pap 9.30 fruit en halve liga 12.30 fles 180/6 of bordje pap (1x per dag pap, dus of smorgens of smiddags) 16.00 fles 120/4 (deze zijn we aan t afbouwen en hiervoor in de plaats krijgt ze dan liga of rijstwafel en thee) 18.00 6+ maanden potje (en evt nog een beetje kwark als ze nog honger heeft) 21.00 fles 180/6