baby schud hoofdje van links naar rechts

Discussion in 'Baby en dreumes' started by pixiehollow, Dec 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

Jun 12, 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    De laatste tijd merk ik aan mijn zoontje dat hij heel vaak zijn hoofdje van links naar rechts schud (alsof hij nee zegt), moet ik me daarover zorgen maken of zijn er hier nog kindjes die dat doen?

Ik had al wat informatie op internet gezocht maar daar word overal gezegd dat een baby dit wel eens doet als hij moe is, maar dat is hier niet het geval.

2. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad kan het zijn bij moeheid, maar sommige babys doen het ook als ze last hebben van hun oren. Check even of je mag aankomen aan zijn oortjes, dan weet je of ie daar pijn heeft.

3. Ik heb laatst ergens gelezen dat het ook kan komen door het krijgen van tandjes. Door de druk op de kaak gaan de oortjes pijn doen, waardoor ze met hun hoofdje gaan draaien.

4. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Dat deed mijn zoontje ook op die leeftijd. Hij had nergens last van maar kan idd ook tandjes zijn.

Hij deed het bij ons als hij ergens aanzat terwijl dat niet mocht. Hij deed ons na omdat wij ook met de hoofden nee schudden. Nu doet hij het nog steeds maar nu bewust. Hij weet heel goed dat hij niet aan de stereo mag komen en schud ook nee als hij eraan komt maar gaat wel gewoon door :D

5. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,799
    9,314
    113
    Gelderland
    ijn zoontje doet dit ook erg vaak en ben dus een keer naar de ha gegaan toen hij ook daarbij verkouden was. Er was niks mis met zijn oortjes dus hou het nu maar op tandjes of eigenwijsheid ;)

6. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

Jun 12, 2009
    909
    15
    18
    Lummen/Belgie
    Aan zijn oortjes heeft hij geen pijn, daar heb ik naar gekeken.

Maar als meerdere baby's het doen, ga ik me niet dadelijk zorgen maken.:)

Hopelijk is het dan een tandje dat doorkomt.

7. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Mijn dochter doet dit wel eens in haar slaap als ze een klein beetje wakker is. (wel nog ogen dicht)
    Zal bij ons wel moeheid zijn dan. :)

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn zoon deed dat ook. ik heb er nooit wat achter gezocht eigenlijk. ik vond het altijd wel schattig. een nieuw kunstje en praatte dan tegen hem. net of ie dan bewust nee schudden. (wat natuurlijk niet zo was hihi )

9. Diamaria

Diamaria Bekend lid

Mar 10, 2009
    586
    0
    16
    Mijn zoontje doet het ook :) en meestal als ie moe wordt.. heb is gelezen dat ze het ook wel doen om dan rust voor hunzelf te krijgen.. en mijn zoontje doet het nu ook als wij het doen en er dan nee bij zeggen.. hihi. Ik had in het begin ook wel hoor dat ik me zorgen maakte... maar niks aan de hand hoor ;)

10. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    mijn zoon heeft dat vroeger ook lang gedaan ;) Idd bij moeheid of als ie even een momentje voor zichzelf wilde. Volgens mij vond ie het ook grappig hoe dan alles er uit ziet als je je hoofd schudt ;)

11. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier zegt de fysio dat het ook een nieuwe kunstje kan zijn en zodra ze het doorhebben dat ze het leuk vinden en blijven doen ;)
    Ik vind het er altijd wel leuk uit zien.

12. hier doet amber het ook vooral als ze moe is ..
    maar ook als ze een mutsje op heeft buiten steeds

13. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,658
    1,417
    113
    Hier was het inderdaad weer even iets nieuws en na 2 weken niet zo boeiend meer en dus spontaan weer over.

14. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

Jun 12, 2009
    909
    15
    18
    Lummen/Belgie
    Bedankt voor de reacties! Heeft me echt wel gerust gesteld.(Ben soms een beetje te overbezorgd denk ik)

Wilde even laten weten dat hij het blijkbaar inderdaad zovaak deed omdat het iets nieuws was. Nu doet hij het alleen als hij heel opgewonden en blij is en het belangrijkste... sinds vandaag ook omdat hij nee "zegt" als hij iets niet (meer) wil!
    Ben zo fier op hem en het maakt het communiceren ook weer net een beetje makkelijker.

15. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

May 8, 2010
    717
    0
    0
    mijn zoontje deed het ook en doet het eigenlijk nog steeeds ..toen ik een keer me hoofd schudde van nee doet hij het nu..maar nu kijkt hij van wat kan ik nog meer met mijn lichaam hahaha

16. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Mijn dochtertje deed het ook, en het was idd de moeheid. Na een tijdje is ze ermee gestopt.

17. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    heb ook gehoord dat het voor balans is, om balans goed te leren...hier doet Gijs het ook...

18. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Hier doet emma het als ze moe is.

Share This Page