Je kan het ook andersom zien, best aso dat deze vriend zichzelf uitnodigd voor het eten, door te blijven zitten. Als jullie plannen hadden gehad om uit eten te gaan had je hem toch ook niet meegevraagd ?
Ik ben vast heel erg onbeleefd - ik bied alleen maar dingen aan wanneer ik het ook echt meen. Dus nou ja, ik herken het verder allemaal niet. Natuurlijk krijg je hier wat te drinken met iets erbij wanneer je op bezoek bent, maar dat geldt dan wel voor visite of iemand die de geiser komt controleren. Voor de rest qua verzoeken zul je toch echt gewoon je mond open moeten doen en het vragen, want ik kan het niet ruiken. Ik zal niet zo snel een meteropnemer, collectant, voorbijganger bezorger of wie ook vragen of hij wat wil drinken. En wanneer iemand ongevraagd komt en ik dat niet op prijs stel al helemaal niet. Maar ik denk dat het scheelt wanneer je onverwacht visite krijgt of niet - dat gebeurt hier namelijk vrijwel nooit (en blij toe) dus dat is hier dan niet aan de orde. Hier meld je je aan en wordt je verwacht op x-tijdstip en wordt daar rekening mee gehouden.
uhm nou in dit geval zou het er bij mij aan liggen of er een afspraak was waar hij voor op komt dagen en waarvoor man te laat is, of dat hij gewoon kwam verkopen aan de deur.... eerste geval had ik hem uiteraard binnen gelaten en iets te drinken aangeboden, laatste geval niet.
mensen die alleen aan de deur komen (dus bezorgers ook) biedt ik niks aan, dat vind ik zo'n onzin. Mensen die in huis komen werken, of bijv. onderhoud of reparatie die biedt ik vaak wel wat aan. Maar dat vergeet ik ook regelmatig. Van mij mogen mensen best blijven eten, maar dat wil ik dan van tevoren weten. Ik plan mijn maaltijden altijd van tevoren en doe daar ook boodschappen naar. Heel soms kan het wel door bijv een aardappel extra te schillen. Maar met andere maaltijden heb ik vaak precies genoeg voor iedereen. Ik vind het eerder onbeleefd om rond etenstijd te blijven plakken in de hoop dat je mee mag eten.
Ja hoor, als het zo uit komt gaan vrienden ook gewoon mee uit eten, de meer zielen de meer vreugd is ons motto. Ik heb het dan natuurlijk wel over echte dierbaren (vrienden)....en bij een speciale gelegenheid zoals huwelijks jubileum of iets romantisch geven we het echt wel aan maar dat zijn uitzonderingen natuurlijk.
Ik vind dat hetzelfde als de vraag: Kan ik nog iets voor je doen? Ik vraag het soms uit beleefdheid, maar sommige gaan dan ook het aanbod in
Ik ben precies hetzelfde. Het is maar dat mijn man er altijd over nadenkt want ik zou ze zo met een droge keel weer wegsturen hahahaha.
Ik had dit vroeger ook, maar tegenwoordig bied ik alleen iets aan wanneer ik er zin in heb. Soms staat je hoofd er ook niet naar, of ben ik moe. Pas geleden paste ik op het dochtertje van goede vrienden van ons. Ze zouden niet blijven eten, ze zou voor etenstijd worden opgehaald. Echter, ze belden om half 6 dat ze in de auto zaten (was vlakbij), maar na zessen kwam de moeder van het meisje pas binnen. Ik had onderhand al gekookt en geen rekening gehouden met 3 personen extra. Achteraf dacht ik, had ik niet al om half 6 moeten vragen of ze wilden blijven eten? Meestal vind ik dat ook gewoon handig, blijf lekker eten, is voor de kinderen ook prettiger. Maar ik was eigenlijk best moe, de middag op sjouw geweest met 2 peuters en een dreumes. Toen ze om 18:15 binnenkwam was haar man al naar huis gereden, dus toen nog blijven eten was geen optie meer. Ik wil graag gastvrij zijn, maar ik heb met een peuter en een dreumesje wel een soort van "dagschema" en ben ik minder flexibel als toen we nog geen kinderen hadden.
Ik vind het niet onbeleefd hoor, lekker doen waar jullie je goed bij voelen. En als het een echt vriend is begrijpt hij het ook dat je nu eenmaal niet altijd op ongenodigde gasten aan tafel zit te wachten. Hier staat de deur altijd open en iedereen mag bij ons eten, wanneer wij er ook zin aan hebben 😊😊😊😊
Persoonlijk vergeet ik regelmatig om mensen iets te drinken oid aan te bieden, ik moet er echt heel erg op letten. Verder heb ik sowieso erg weinig in huis, ik woon maar alleen en heb normaal gesproken geen sap en koek ed in huis. Avondeten is ook afgestemd op 1 persoon, hoewel ik meestal nog wel groente in huis en vlees in de vriezer heb. Maar goed, ik ben dus ook een hork in dat soort dingen
Ik vind het eerlijk gezegd van die vriend niet beleedf dat hij zo bleef zitten en eigenlijk wachtte op een uitnodiging. Ik zou net als ts balend in de keuken staan, maar zelf niks durven zeggen. Ik heb het als we savonds ineens onverwachts bezoek voor de koffie hebben, vaak ben ik blij dat ik om half 8 kan zitten. Dan heb ik geen zin om nog hele gesprekken te gaan voeren. Maar ja als ze dan ineens op de bank zitten, dan bied je automatisch toch koffie aan.
Ik vind een vertegenwoordiger uitnodigen voor koffie echt te ver gaan haha, maar iedereen(familie, vrienden, buren) kan bij ons aanschuiven met eten of aanwaaien voor koffie. Tuurlijk soms heb je er niet altijd tijd voor, zo kwam mijn beste vriendin vanochtend langs terwijl ik op het punt stond de oudste op te halen. Toen is ze even meegegaan en hebben we daarna koffie gedronken.
Nee er was geen afspraak. De bezorgers van ah.nl bied ik wat aan omdat ze altijd heel veel moeten sjouwen en heel vaak heen en weer moeten lopen. De postbezorger bv. bied ik dan weer niks aan.
Ja, net nog gedaan... Ik floepte het er zo uit. Of mijn schoonmoeder zin had om te komen eten. Ik kook uitgebreid. Maar nu heb ik er eigenlijk niet zo'n zin/puf meer voor. Lekker eten met mijn liefjes en dan naar bed leek me een beter plan Als we Ziggo/technici over de vloer hebben biedt ik ze wel wat te drinken aan. Maar voor vlugge types aan de deur lijkt me dat overbodig.
Ik zie ook dat iemand de bezorger van de AH iets te drinken aanbied. Dat ga je toch niet doen? Je geeft toch ook de TNT bezorger die een pakketje komt brengen niet iets te drinken? Je bent er zelf bij zou ik zeggen. Als hier iemand voor een reparatie komt dan bied ik wel iets aan maar als de meneer voor de meterstanden komt dan doe ik dat niet. Die man is binnen 2 minuten klaar. Ik heb gelukkig ook niet zo snel het gevoel dat ik iets moet aanbieden of me daartoe verplicht zou moeten voelen.
Ik ben een hele slechte gastvrouw maar gelukkig weten familie en vrienden dat dus die weten ook dat ze zelf naar de koelkast kunnen lopen om wat te drinken te pakken Afgelopen zomer toen het zo ontzettend warm was toen heb ik de TNT bezorger wel een glas water gegeven, die man was zo bezweet dat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen om niets te geven. Normaal zou ik dat niet doen hoor maar toen met die hitte vond ik het niet meer dan normaal eigenlijk.
Haha ik snap dat sommige ons onbeschoft vinden om hem weg te sturen. Hoe leg ik dit uit. Bij ons in de vriendengroep zijn we allemaal zo makkelijk met het wel of niet mee blijven eten. Of we gaan gewoon naar huis, of schuiven aan, of we bestellen een extra pizza etc. Ik of mijn vriend ben ook vaak zat naar huis gestuurd met de mededeling 'hey we gaan nu eten'. Dat is voor ons ook duidelijk en echt geen enkel probleem. Ik verwacht echt niet dat mensen hun stukje vlees gaan delen met me of genoeg in huis hebben. Niet iedereen heeft dat natuurlijk. Onze vriend vond het ook echt geen probleem, aangezien hij hier gister en vanavond zit te chillen