Ik heb net een aantal topics gelezen over wanneer de meesten de box eruit hebben gemieterd Mijn mannetje staat inmiddels al, maar ik kan mij niet herinneren dat ik mijn meiden al zo vroeg uit de box op de grond liet spelen. En ik bedoel dus dat de box er toen al niet meer was.. die ging pas veel en veel later het huis uit.. We hebben een laminaat vloer, dus best hard, mocht ie vallen.. omrollen etc.. Hoe doen jullie dat dan? Gewoon de hele tijd er bij blijven? En als ze niet spelen, dus in de kinderstoel of de wagen? Slapen uiteraard in eigen bedje.. maar doel meer op het wakker zijn momenten.. Kan me het zo niet voorstellen, nu al geen box meer in huis.. is juist een veilige plek om te spelen en te leren.. zo super beperkt is het ook weer niet toch?
De Box is toch wel even handig als je je handen vrij wilt hebben Mijn zoontje is 8,5 maand en die box staat daar eigenlijk maar te staan haha, hij vind het verschrikkelijk om erin te liggen, hij speelt altijd op een mega groot kleed. De box gebruik ik dus als ik mijn handen vrij moet hebben. 9 maanden is nog wel wat jong om de box eruit te doen vind ik, Bij mijn dochter ging die eruit toen ze een maand of 13 was (weet het niet meer helemaal zeker, ze in inmiddels al 7 )
mijn zoontje gaat de box in als ik ga koken of als ik de kamer uit ga. Soms wil zijn zus met wat klein materiaal(bijv. strijkkralen) spelen dan gaat hij ook de box in. Hij kan nog heerlijk in de box spelen. Hij speelt ook veel op de grond. Wij hebben een houten vloer. Ook hard als hij valt. Leren lopen gaat met vallen en opstaan dus het is niet anders. IJspack in de diepvries voor als hij heel hard valt en laten gaan.
Ja joh echt? gewoon doen dus? Nadeel is ik heb momenteel geen groot kleed.. Laatst ons oude kleed weggedaan ivm dat ik hem niet fris meer vond.. Wat is een voordelige oplossing.. gewoon een oud dekbed? maar dat lijkt me weer wat hobbelig.. een kleed is vaak wat vlakker.. meer grip..
Ik bedoel trouwens niet dat ik de box er nu al uit wil doen.. Ik was gewoon verbaasd dat sommigen hem er al voor 1 jaar uit huis hadden gehaald.. Ik ben best wel pro box..maar omdat ik best een bezig mannetje heb.. zat ik even te kijken op het forum qua uit de box etc..
Hier ook laminaat maar onder toeziend oog speelt hij ook uit de box (in de box wil hij alleen staan en heeeeul kort tevreden zitten spelen). Heb in het begin wel een kleed op de grond gelegd maar daar kroop hij gewoon vanaf Het gaat tot nu toe prima al is het even extra opletten als hij zich aan de tafel optrekt ivm eventueel hard vallen. Rollen op de harde ondergrond had hij zelf geen probleem mee.
groot dekbed zou wel kunnen denk ik hoor, Ik heb een mega wollen kleed, dus daar kan die rollen wat hij wil lekker zacht en dik!
ben zo bang dat hij op zijn lipjes valt.. of neusje.. Ik weet dat het er bij hoort, maar hij is nog zo jong.. niet zo klein meer.. het is echt een grote beer, en hij is er denk ik wel aan toe.. Ben nog wat ongerust merk ik.. zie beren op de weg..
Beide keren is de box weggegaan rond de 17 maanden. Ik vond het wel handig als ik naar de WC moest of ik moest even naar boven, dat ik onze jongens nog even in de box kon parkeren. Veel veiliger. In de kinderstoel mag je ze niet alleen laten namelijk. Op de meeste kinderstoelen staat ook dat je ze niet alleen moet laten in zo'n stoel.
Ik heb met de 2e nooit een box gehad. Ja 6 weken ofzo. Hij kroop met 5 maanden, stond met nog geen 7 maanden, en begint nu los te staan. Dit gaat gepaard met vallen en opstaan en een hoop blauwe plekken. Maar laatst had ik hem even in zijn bedje gezet toen ik ging douchen. Daar is hij in gevallen, tand door de lip. Dus tja... dat kan dus ook. Ik ben niet zo panisch aangelegd bij de tweede merk ik. Toen mijn dochter ging zitten was ze omringt door kussens. Dat heb ik bij hem nooit gedaan. Als ik naar de wc ga laat ik de deur open. Maar meestal kruipt meneer achter me aan. Als ik naar boven ga om bijv. een was op te hangen ed. dan neem ik hem mee. Traphekjes dicht. Heb de box nooit gemist. Onding. Het was eigenlijk alleen maar een opslagplek hier.
De box is hier een opslagplaats voor speelgoed, en een plekje voor Joey de kat soms Ze ligt er nooit in. Ook wij hebben laminaat. Ze begint zich op te trekken en kruipt als een gek door de huiskamer. Overal waar ze niet bij mag haakjes op de kastjes en de keuken is afgebakend met een hekje, daar mag ze niet in. Ja, het is glad, en daardoor duurt het optrekken al even voordat het goed lukt. En ja, ze zal vast weleens vallen, maar tot nu toe als ze zich stoot geen kik gelukkig. Verder geen dingen rondslingeren waar ze niet bij mag. En als ik naar boven ga, neem ik haar mee en doe de traphekjes dicht.
De box was voor mijn dochter net een gevaarlijke plek. Ze was heel snel heel beweeglijk, en raakte dus steeds klem met haar benen tussen de spijlen. Of toen ze zich begon recht te trekken met ze zich hard vallen tegen de rand. Op de grond gewoon zo. Of soms op een kleed. Hard kunnen ze toch niet vallen?
De box gebruik ik vooral als ik even vrije handen moet hebben. Tijdens het maken van eten, even naar de wc. Verder spelen we op de vloer. Ik heb foam matten gekocht, niet dat zl daar nu op speelt maar goed, die geven voldoende grip om op te kruipen, zijn zacht om op te vallen, leuk om uit elkaar te halen, isoleren ook nog eens zowel kou als geluid, en makkelijk te verplaatsen/op te ruimen. Zl is nu zelfs al zo slim dat als hij stunts wilt uithalen, hij dat doet in de buurt waar de matten liggen, dan valt hij zacht. Boxkleed zou ook op de vloer kunnen, maar hier was dat geen succes omdat het te dik was om op te kruipen volgens zl.
Mijn zoontje heeft heel lang gezeten. Hij kroop niet en trok zich niet op. Kon supergoed alleen spelen, soms wel een uur lang! Bleef gewoon op z'n plek. Toen zat hij vaak op de grond op een kleed. Daarna wilde hij nooit meer de box in. Inmiddels is hij weg, want hij brulde al als we in de buurt kwamen. Ik mis hem, het zou zeer handig zijn als ik hem af en toe weg kan zetten, hij kruipt de hele dag achter me aan en wil alles hebben. Moraal van dit verhaal: bij de volgende ga ik hem/haar vaker in de box zetten zodat ze eraan gewend blijven! O, ze kunnen wel tegen een. Stootje hoor! Lopen leer je met vallen en opstaan!
Zl heeft hier eigenlijk bijna altijd gewoon op de grond gespeeld op een kleed. Toen hij er niet meer op bleef liggen was het ook prima voor hem. In de box vond ik dat ie zo weinig bewegingsvrijheid had en als ik bijv in de keuken was dan was hij zo ver weg De box staat er nu nog wel, maar kan me eigenlijk niet herinneren wanneer zl er voor het laatst in heeft gezeten. Nu een opslagplek voor speelgoed Ml en ik hebben het er pas ook over gehad om hem op te ruimen.. Maar het is er nog niet van gekomen. Als ik naar de wc moet, dan laat ik gewoon alle deuren open. Zodat ik hem kan zien. Soms komt ie er gezellig bij zitten haha. Met de was ophangen enz gaat ie ook gewoon mee naar boven. En als ik aan het koken ben dan is hij gewoon aan het spelen. Soms geef ik hem een pan en een pollepel en issie helemaal blij dat ie mee kan doen
Hier stond de box er op die leeftijd nog wel, maar echt spelen erin deed hij niet veel. Het was inderdaad een plek om hem even veilig te zetten, maar hij mocht van mij ook gewoon ontdekken en rond kruipen door het hele huis. Hier plavuizen, dus hij viel/valt ook niet echt zacht, maar dat kan je toch niet echt voorkomen. Hier trouwens wel een vloerkleed onder de salontafel en dat was 1 van de dingen waar hij vaak aan ging op trekken, dus dan viel hij wel redelijk zacht. Als hij tenminste de goede kant op viel... Hier is de box met 14 maanden echt weggegaan, was toen alleen nog maar een sta in de weg. Sinds die tijd gaat hij (altijd) in de kinderstoel als hij echt even ergens veilig moet zitten.
Zodra mijn zoontje begon te kruipen is de box uit het huis gegaan. Hij vond het helemaal niet meer leuk, dus het zorgde voor enorme huilbuien. Toen hij vrij rond kon kruipen was het over. De box was hier dus ruim voor her jaar de deur uit. Wel was het zorgen dat de woonkamer echt babyproof was. Ook in alle hoekjes en gaatjes, ivm het vrij rond kruipen.
Nooit een box gehad, altijd op de grond spelen, wij hebben tegels hard en koud dus maar ze heeft er geen moeite mee, altijd extra sokjes of slofjes en verder mag ze gaan en staan in huis waar ze wilt.
Hier staat de bix er nog. Maar dit is alleen voor af en toe. Bijv als er iemand voor de deur staat wat wat langer kan gaan duren of als ik mijn vuilnis moet wegbrengen. Heel soms kan ik boven even stofzuigen als hij er in zit, maar meestal begint hij na een paar minuten te krijsen dat hij er uit wil Hij zal er nog een paar maanden blijven staan, maar max een half jaar nog denk.
Begrijp ik nou goed dat je 9 maanden oude baby nooit op de vloer speelt? Hoe heeft hij dan leren rollen en kruipen enzo, daar is de box toch te klein voor? Wel voor mijn baby van 5,5 maanden in ieder geval, als zij in de box rolt ligt ze tegen de spijlen (ik heb ook een erg lange baby hoor). Hier speelden zowel zoon als nu dochter vanaf ongeveer 3 maanden ook op de grond, dus vanaf dat ze echt gingen spelen dus. Dochter ligt ook wel regelmatig in de box trouwens, is wat minder koud dan de vloer en ze vindt haar mobiel ook nog erg leuk. Bij zoon gebruikte ik de box toen hij eenmaal kroop vooral als ik naar het toilet ging, moest koken etc, dus als ik hem niet in de gaten kon houden. Zal bij dochter ook wel zo gaan denk ik, die kruipt nog niet, maar begint te tijgeren (cm werk nog).