Uit de box? Wanneer..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Robynn, Dec 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Hier stond de box er toen nog wel, maar speelde ze amper in. Ik heb nu nog steeds foamtegels op de grond liggen, van die puzzelstukjes. Een dekbed of zacht kleed leek me niet handig met leren kruipen. En ook als ze ouder worden niet echt, kan je daar lekker op bouwen met de blokken enzo? Ik heb dus foamtegels, lekker vlak zonder hard te zijn.

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,899
    3,931
    113
    Nou mijn jongste is 14 mnd en die zit/staat er echt nog wel eens in hoor! Bijvoorbeeld als ik me 's morgens ook even aan moet kleden of iets van boven moet halen. De tv is al niet veilig voor meneer en z'n zus kan ik ook nog niet helemaal vertrouwen. Ze zal hem echt niks aan doen maar ze is soms wat overenthousiast zeg maar...
    En nee hij vindt het niet leuk, eigenlijk vindt hij het steeds vreselijker en ik dus steeds sneuer om hem erin te zetten, maar veiligheid gaat echt voor en meestal is het hooguit een paar minuutjes.

3. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Ik laat mn zoon al maanden voornamelijk op de grond spelen, toen hij veel ging rollen raakte hij steeds met zijn beentjes vast tussen de spijlen of stootte zijn hoofd ertegen, op de grond gaat veel beter.
    Inmiddels kruipt hij het hele huis door, alles ontdekken, box is lang nidt interessant genoeg. Gaan staan vind ik wel spannend... maarja hij zal het toch moeten leren. In de box omkukelen doet ook zeer...

4. veense

veense Niet meer actief

Zoon van 7 1/2 maand ligt al vanaf 3 maanden ofzo op de vloer, eerst op een kleedje, nu gewoon naast zijn mat op de plavuizen vloer (met vloerverwarming)... Hij blijft er echt niet op liggen, rolt en draait de hele uitbouw (3x3) door. Hij heeft een paar keer zijn hoofd gestoten, tegenwoordig doet hij het op zijn rug rollen met beleid ;)

Box staat er ook nog gewoon, voor veilige momenten of momenten dat ik minder diep wil bukken...

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Bij de 1e had ik de box net zo goed weg kunnen laten. Heb hem nooit gebruikt ik had altijd een kleed op de grond. En na 10 maanden was ik weer zwanger dis toen vond ik het nutteloos om weg te halen omdat we het toch weer nodig zouden hebben.
    Nu bij de 2e gebruiken we hem wel. Ik denk dat hij net zo lang blijft tot ze er niet meer in wil. Ik kan mijn zoontje gewoon niet vertrouwen, hij gaat op haar zitten en liggen (en mijn dochter vind dat nog leuk ook :$).

6. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,367
    113
    De oudste heeft er tot 10 maanden ingezeten, maar ons huis was zo kindvriendelijk, hij speelde toen altijd op de grond. Dus met 10 maanden maar weggedaan.
    Dochter heeft er tot 1,5 in gezeten. Was hetzelfde kindvriendelijke huis, maar die vond de geborgenheid heerlijk.
    De derde is nu 10 maanden en zit er ook nooit meer in, heel af en toe even als hij de oudste 2 echt dwars zit, maar nu staat de box in de woonkamer en de oudsten hebben een speelkamer, dus als hij ze echt dwars zit doe ik de woonkamer deur dicht en speelt de jongste daar, kan hij ook geen kwaad. Dus ik denk dat ik vandaag of morgen de box maar weg ga zetten.

En dat vallen, tja, dat hoort er idd bij, maar dat kan ook ín de box gebeuren. Zoontje heeft al een paar keer tand door zijn lip gehad, waarvan ook 1 keer in de box. Gister nog met zijn wang op de tafel gevallen, flink blauwe plek. Ik krijg er ook altijd buikpijn van als hij pijn heeft, maar het hoort er wel een beetje bij.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Mijn zoontje is bijna 10mnd en speelt al zeker een maand of 4/5 op de grond ipv in de box. Ik gebruik de box alleen als ik even moet plassen en niet op kan letten. Verder speelde en speelt hij altijd op de grond.

8. Veera

Veera Niet meer actief

Onze dochter speelt sinds ze 5 maanden is gewoon op de grond. Ook geen kleed oid want ze kruipt toch overal heen. In de box kan ze zich ook wel vermaken als ik bezig ben met t huishouden of even niet op kan letten. We hebben ook een hond rondlopen dus dan is het net even wat makkelijker en veilig

9. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    Hij speelt weleens op de grond hoor, waar ik bij ben...
    Maar zo te lezen zijn jullie verder gewoon allemaal in huis bezig?
    Heb ik dan zo'n druk ding dat ik er bij moet blijven...
    Die van mij is zo avontuurlijk, die wil overal tegelijk bij zijn..
    Maar dan ook echt van het 1 naar het ander.. een flinke stuiterbal dus..
    Ik vind van die foam puzzel matjes wel een goed idee..

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik heb een enorme wildebras.
    Maar ik sleep hem gewoon met me mee. Naar boven, het washok, etc etc.

11. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    Joh, ik had echt niet door dat ik zo voorzichtig was... :(
    Ik moet echt even aan het idee wennen :D
    Ik ga er dan voorzichtig mee beginnen deze kerstvakantie..
    Ik merk gewoon dat hij idd al toe is aan meer...
    Daar mijn meiden zich altijd prima vermaakten in de box..
    Nooit eerder zo'n snelle baby gehad :D :D :D
    Ik sta nog steeds versteld van het feit dat ie al staat! :$

12. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    Bij onze oudste hebben we de box rond 14 maanden opgeborgen. Nu ligt de jongste liever op een speelkleed op de grond naar z'n grote broer te kijken dan dat hij in de box ligt. We wonen split-level, dus voorlopig blijft hij staan voor als hij gaat kruipen etc. Wel zo veilig.

13. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Nu met 13 maanden zou ik nog niet weten wat ik zonder de box zou moeten. Nog steeds speelt hij er regelmatig zoet in. Zo kan ik smorgens even wat opruimwerkzaamheden verrichten. Hij blijft hier de komende anderhalf jaar nog wel staan vanwege de 2e.

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Mijn zoon is een ontzettend duracell-konijn :D Maar ik laat hem continu met me mee kruipen. Dus ik naar de keuken? Hij kruipt achter me aan. Ik de was doen? Hij mee. Ik stofzuigen, hij kruipt rond.
    Hij trekt zich overal aan op en loopt overal langs, met zn eigenwijze 10mnd. Maar deze aanpak werkt prima.

15. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,295
    10,265
    113
    Door verborgen reflux kon onze uk niet in de box, toen hij eenmaal er vanaf was schreeuwde hij alles bij elkaar.

Hij lag bij ons op speeltegels, schuimrubber met wegen en leuke gebouwen. Hij had altijd wat te kijken en deed zich zelf geen pijn. Op kleed wou hij niet want dan kon hij niet schuiven zonder het kleed mee te nemen.

Nog een voordeel van de tegels is dat het makkelijk opruimt en leuk om ook echt met autos te spelen en het is een mega puzzel.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ik nam ze altijd overal mee naartoe. Had boven ook een hekje dus ze konden relatief veilig rondkruipen en later lopen. Vallen kunnen ze in de box ook ;)

17. Eki

Eki Fanatiek lid

Jan 20, 2012
    2,127
    1
    36
    Vanaf het moment dat ze gingen kruipen werd de box hier overbodig (lees: ze wilden er niet meer in ;)). Ze kropen beide met 6 maanden, dus hij heeft niet lang gestaan.
    Bij de oudste was hij met 7 maanden opgeruimd, bij de jongste iets later, met 11 maanden denk ik, maar toen al een tijd niet meer in gebruik.
    Als ik naar boven moet ren ik even snel, of neem ik ze mee.

Edit: overigens hebben we 2 bezige bijtjes, die het liefst overal aan zitten en bij zijn. Het huis is daar gewoon op ingericht, dus ook geen probleem.

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier zitten ze er nog steeds in. Zijn ruim 1 en bijna 2. Zou echt niet weten wat ik zonder dat ding moet en vind het jammer dat hij binnenkort weer omhoog moet voor de baby.

19. Veera

Veera Niet meer actief

Dat kan ik ook niet hoor moet erbij blijven want ze kan zich snel verplaatsen, trekt zich op en zit overal aan ;) maar ik maak dan gewoon een uurtje vrij om met haar te spelen. Als ik iets in huis ga doen even in de box

20. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Ik heb de box weggedaan vanaf het moment dat kinderen zich op de grond konden verplaatsen, zo rond 7maanden.
    Dat was voor mij een teken dat ze de ruimte nodig hadden om de wereld te gaan ontdekken. Daarnaast legde ik het kind altijd op de buik, de hele dag door, en dan is de box oersaai je kunt geen kant op.

Qua druk zijn: dat zijn alle kinderen als ze in die fase zitten, ze willen ontdekken en hun motoriek oefenen. In het begin is het wel veel werk, maar geen reden om ze die mogelijkheid maar niet te geven. Ook vanuit het uitgangspunt dat zithouding zoveel mogelijk vermeden moet worden bij een baby.

Share This Page