ineens lepel weigeraarster???

Discussion in 'Baby en dreumes' started by spruitjes, Dec 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    Zeg me dat het een fase is.... Please..
    Altijd een goede eter geweest. Ziek geweest (bronchitis) en ineens wil ze geen vast eten meer. Tijdens ziek zijn snap ik dat. Maar ze weigert gewoon de lepel! Haar avond eten geven we nu door haar zelf een pasta sliert te laten pakken en zodra ze haar mond open doet voor die pasta doen we snel een hap groente met vlees erin.
    Ik dacht net ik zal weer eens pap proberen. Vond ze eerder heerlijk. In de ochtend heeft ze honger dus dan eet ze het vast!.... Nee dus!
    Heb ik nou ineens een rapley kind terwijl ik dat niet perse wilde?

Iemand tips? Herkenning?

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Heb kan ook de leeftijd zijn. Zet haar haar bord eens voor en laat ze zelf eten. Als ze dan goed eet niet moeilijk keer doen en gewoon zelf laten eten

3. Dormouse

Dormouse Bekend lid

Oct 27, 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Lepel is hier alleen nog goed om mee te spelen hahaha.

Wij hebben altijd afgewisseld, het ene kreeg hij met een lepel gevoerd en het andere mocht hij lekker zelf proberen, lag er maar net aan wat het was en hoeveel tijd en wasgoed ik had :D

Inmiddels probeert hij nu alles zelf, aan het begin van de maaltijd probeer ik er snel nog een of twee lepels in te krijgen maar dat is eigenlijk een hopeloze zaak. Al met al eet hij nu (naar mijn idee) wat minder van zijn prak 's avonds dan voorheen maar ach, verder eet en drinkt hij prima dus maak me er niet te druk om.

Succes met de smeerboel!

4. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    Maar dat is echt omschakelen! En bedenken wat voor eten ik dan ga klaarmaken. Niet alles zoals vlees is geschikt om zelf te laten eten/ pakken. Heeft ook alleen nog maar 2 ondertanden.
    Daar gaan al m'n hapjes in de vriezer..

5. Dormouse

Dormouse Bekend lid

Oct 27, 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gepureerd eten kunnen ze prima van de handen sabbelen hoor :D (en in het haar smeren haha). Misschien kan je je ingevroren hapjes in de blender doen/bewerken met de staafmixer? Dan hoef je ze niet weg te gooien en kan je langzaam omschakelen naar andere avondmaaltjes die wat gschikter zijn om in grotere stukken te geven.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Je kunt wel anti rapley zijn maar een kind van 9 maanden dat zelf wil eten is heel normaal hoor. Voeren met een lepel hoort echt niet meer met 9 maanden. Wees blij dat je kind zich ontwikkeld.

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Hetzelfde als je normaal maakt maar dan niet pureren?

8. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Nou, wat een aardige reactie zeg.
    Ik snap TS wel hoor. Ik ben op zich niet anti rapley, maar vind het zelf wel makkelijk dat je via een vork/lepel meer eten naar binnen krijgt dan wanneer ik mijn zoon zelf aan laat klooien. Ik laat hem dus aanklooien en ondertussen krijgt hij hapjes van mij via vork/lepel. Win-win situatie. En hij ontwikkeld zich prima want hij begint nu te snappen hoe je met een vork moet eten.

Komt allemaal vanzelf goed TS

9. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Lastig hè. Hier wordt vaak de lepel uit mijn handen geslagen. Wat ik nu vaak doe ik afwisselen. Als ze bijv. sperziebonen eet dan geef ik een paar hapjes met de lepel en dan laat ik haar zelf wat boontjes eten. Zo wil het redelijk. Ik laat haar ook wel eens helemaal zelf eten, maar dan prak ik het niet voor haar.

10. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    Dank je! Precies hoe ik het bedoel. En ook tnx voor de reactie op tuc. Ik heb me net kunnen weerhouden om een net zo botte reactie terug te plaatsen.

Het is ook niet zo dat ik anti rapley ben. Maar het was niet waar ik in het begin voor ging zeg maar. Ik vind het vooral vreemd dat ze van het ene op andere moment haar lippen stijf op elkaar houd terwijl ze eigenlijk een vreetmonstertje is.
    En ik zie niet hoe je alles zelf kunt laten eten. Wij zijn een tijdje geleden begonnen met yoghurt. Dan kan ze toch echt niet zelf en moet met een lepel..

11. Veera

Veera Niet meer actief

Knap dat jij weet wat wel en niet hoort. ;)

TS, ik zou idd eens proberen zelf te laten eten, gewoon met de lepel of extra lepel geven. Hier eet ze ook liever zelf en gepureerd kunnen ze ook prima zelf eten. Je kan evt als ze weinig binnen krijgt nog tussendoor wat zelf voeren maar dan is ze wel afgeleid en meer betrokken bij t eten dan als je haar alleen maar voert. Succes, je bent niet de enige :D

12. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Best "lastig" zo een overgang.
    Gewoon zelf laten eten en dat jij af en toe een paar hapjes geeft met een lepel.
    Geprakt eten en pasta enz kunnen ze zelf eten de kans dat het op de grond beland en in het haar is natuurlijk groot :D dat hebben we hier ook af en toe.
    Misschien af en toe stukjes proberen om te kijken of ze dat ook wilt eten.

13. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

Nov 4, 2013
    1,683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Ook yoghurt kan zelf hoor.
    Je moet alleen niet bang zijn dat ze vies word.
    En het weinig binnen krijgen moet je even loslaten hoe moeilijk dat ook is.
    Probeer griekse yoghurt die is wat dikker en geef haar ook een lepel.
    Lekker laten knoeien dan.
    En aardappel, broccoli,boontjes, worteltjes, bloemkool, spruitjes, pasta, gehakt, gebakken courgette, tomaat stukken, vissticks en nog veel meer kunnen allemaal prima zonder tanden hoor.

14. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    Tnx voor de tips! En fijn om te horen dat het er 'gewoon' bij hoort. Dan kan ik het naast me leggen en rekening mee houden.
    Just go with the flow dan maar...

15. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Hier ook gehad toen ze een koortslip had nu vind ze het weer prima. Erg makkelijk met de yoghurt moet ik zeggen. Heeft paar weken geduurd

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Dit...en kan ook allemaal prima met de handjes :D

Share This Page