hoi allen, ik heb een vraagje. mijn zoontje is vandaag 3 weken oud. hij krijgt momenteel om de 4 uur een flesje borstvoeding van 100cc. maar ik weet zeker dat als ik hem 120cc geef dit hij makkelijk opdrinkt. hoeveel mag hij nu eigenlijk hebben? en moet hij nog om de 4 uur gevoed worden of mag dit al opgeschroefd worden? meestal geef ik hem een flesje als hij wakker word en ik merk dat hij op zijn vuistjes gaat sabbelen (meestal om de 4 uur) maar nu gebeurt het ook wel eens dat hij gewoon doorslaapt... wat denken jullie? lekker laten slapen en fles geven als hij wakker word? en mag hij nu al 120cc? hoe zit dat eigenlijk? bij hoeveel weken mogen ze ?cc hebben? alvast bedankt!
Borstvoeding kunnen kindjes nooit te veel van krijgen! Als je denkt dat hij meer wil mag je hem gerust meer geven. Er is een leidraad voor de hoeveelheid die je per fles kan geven. Het is een rekensommetje: 150ml per kg lichaamsgewicht, gedeeld door het aantal voedingen per dag. Als je zoontje 6 kg is en 7 voedingen krijgt is het alsvolgt: 150x6 = 900 > 900:7= ongeveer 130 ml per fles. Succes!
Ik zou trouwens gewoon voeden op verzoek. Je zou kleinere porties tegelijk kunnen aanbieden (bijv. 50 ml per keer warm maken). Als hij dan niet zo'n trek heeft hoef je niet een hele fles weg te gooien.
ow, ik heb nog nooit een fles hoeven weg te gooien hoor. die gaan altijd op hier! ik was bang. dat als ik hem nu ineens naar 120cc per x ga zetten dat zijn maagje dat niet aan zou kunnen ofzo. overigens is het mss ook zo dat als ik hem naar 120cc zet hij wat langer tussen de voedingen laat. mss gaat hij dan wel naar 5 uur. vooral snachts zou dit heerlijk zijn ik zal hem straks eens een flesje van 120cc geven en dan kijken wat het effect is. ik wou alleen even weten of het toch geen kwaad kon dat hij meer krijgt, dit voor zijn maatje. ow, die berekening is erg handig. helaas weet ik niet wat hij precies weegt. onze weegschaal wijkt 150gr af. en voor zo;n klein babytje is dit nogal wat. ik denk dat hij rond de 4 kg zit nu
ps, als ik hem op 4kg schat. en ik doe dan het sommetje kom ik netjes op 100cc uit. hij krijgt ongeveer 6 voedingen per dag (om de 4 uur)
Toen ik 150 per kilo aanhield was mijn dochter huilerig wanneer de fles leeg was. De ka zei toen dat ze van bv nooit teveel konden krijgen en dat ik best tot 200 cc per kilo kon gaan. Ik ben toed naa 175 gegaan per kilo en dat werkte super. Alles wat ze evt teveel krijgt spuugt ze weer uit, ook al is het ingedikt...
dat rekensommetje is een gemiddelde en eigenlijk meer voor kunstvoeding bedoeld. inderdaad met borstvoeding geef je nooit teveel, dus als je hem meer aanbied en hij drinkt het zo op dan zou ik dat gewoon lekker doen hoor. als zijn maagje nog te klein is komt het er vanzelf wel uit, weet je gelijk dat het teveel is
Ik vind 6 voeding op die leeftijd aan de wat magere kant...... voed je op verzoek? Borstvoedingskindjes mogen onbeperkt moedermelk drinken en hoeven zich al helemaal niet aan een schema te houden. Op borstvoeding.com kan je er alles over lezen.
Ik sluit me bij Jingels aan, ik vind het ook wat aan de weinige kant. Borstvoeding kan je idd nooit teveel geven, het is beter op verzoek te voeden.
ik voed op verzoek. maar hij komt zelf maar om de 4uur. heel soms om de 3 uur. ik kolf wel af en zie dus hoeveel hij binnen krijgt. vannacht 120 gegeven en hij is ook gewoon om de 4uur gekomen. 6 voedingen lijkt mss weinig, maar hij vraagt niet om meer flesjes. na een voeding is hij meestal nog een uurtje wakker en valt dan als een blok in slaap. als hij dan wakker word zijn we alweer 4 uur verder
een tutje bedoel je? heeeel af en toe, vooral alstie krampjes heeft. maar die spuugt hij uit zodra hij rustig is.
Een speen op die leeftijd onderdrukt vaak de hongersignalen. Als je kind krampjes heeft kan je hem het beste bij je dragen dicht bij de borst. Als je hem aanlegt dan werkt dit ook pijnstillend, er zit namelijk een stofje in borstvoeding die pijnstillend werkt.