Uit de hand gelopen babyshower...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zonnetje8885, 31 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cedi

Cedi Niet meer actief

Precies dit gewoon.

2. Zonnetje8885

31 aug 2020
    9
    3
    3
    Vrouw
    Super leuk en goed idee, en dat zit idd ook in de planning.

Bedankt voor je fijne reactie

Maslov vindt dit leuk.
  3. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Een babyshower zou inderdaad een verrassing 'moeten' zijn, en niet zo geforceerd, dan is de lol er al snel af. Ik zou gewoon voorstellen om met 6 vriendinnen wat te gaan doen, en het traditionele babyshower idee laten varen. Het is nu al zo beladen.. Ik denk ook dat je hormonen opspelen, probeer het even te laten gaan, dat het niet loopt zoals je had gehoopt...

4. Zonnetje8885

31 aug 2020
    9
    3
    3
    Vrouw
    hahaha, oke, hier moest ik toch wel om lachen. heb ik toch nog een wijze pa haha

margarethd en Adje vinden dit leuk.
  5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Tja een babyshower is ( in mijn beleving) een soort van verrassingsfeestje, niet iets waar je zelf ( herhaaldelijk) om vraagt. En je hebt er niet alleen om gevraagd maar je gaat je er ook nog mee bemoeien. Dan was ik er , als zus zijnde, ook klaar mee geweest.

Dat je moeder je schoonmoeder ook heeft uitgenodigd is wel heel vervelend, ook als ze daarna laat blijken dat ze de reden hiervoor totaal niet begrijpt. Dat je vader zich er niet mee wil bemoeien snap ik ook wel, hij wordt een soort van gedwongen een kant te kiezen, ik houdt daar ook niet van en ga dan ook " plafond staren".

Maar voor nu, neem het heft in eigen hand en nodig je vriendinnen uit voor een gezellige morgen/ middag.

6. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.721
    7.208
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat je een leuke high tea gaat hebben!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Met die houding kun je het beter zelf regelen.

cyclaam, Axia en Adje vinden dit leuk.
  8. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.425
    2.211
    113
    Zoveel onenigheid om een babyshower! Dat is toch zonde van je tijd.
    Ik zou lekker wat afspreken met een paar vriendinnen en er een leuke middag van maken.
    En die hele babyshower gewoon vergeten. Wat is dat nou waard als je ziet wat een stress het al heeft opgeleverd.

9. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Ik vind dat mensen hier wat bot reageren. Ik kan me namelijk best voorstellen dat een babyshower je heel leuk had geleken en het is ook wat jammer als niemand dat voor je organiseert. Ik zou er zelf nooit om vragen maar ik vond het wel heel erg leuk toen ik er 1 had bij mijn eerste en heb het ook altijd voor anderen georganiseerd.

Echter is het, omdat je erom moest vragen, nogal een ding geworden en dat is ongelukkig. Want dat moet het helemaal niet zijn. In dit geval had ik het heft in eigen handen genomen en tegen mijn vriendinnen gezegd: ik wil graag een high tea bij mij thuis doen komen jullie gezellig langs?

Als het dat niet wil kun je jezelf er het beste bij neerleggen. Want het is het niet waard om zoveel gedoe over te hebben!

Nehneh, Secret Promise, Helena86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Ik zou zeggen spreek lekker af met wat vriendinnen, gezellige middag, klaar.

citroenrasp, suus1983 en Zulema vinden dit leuk.
  11. Mamav6

Mamav6 Actief lid

28 mrt 2020
    107
    101
    43
    Vrouw
    Ik zou zeggen,nodig je vriendinnen lekker uit.
    En maak er gewoon een gezellig dag van.
    Ze lekker hapjes neer,maak er een brunch van.
    Gewoon ff lekker genieten met je vriendinnen.
    En als het meer dan 6 meiden zijn,verdeel je dit toch over 2 dagen.
    Zo heb jij de mensen om je heen die je graag wilt.

12. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hoi Zonnetje

Even tussen jouw woorden door kan ik je wel goed begrijpen hoor.
    Eerste zwangerschap en mogelijk ook de laatste. Dan mag je best stiekem hopen op een babyshower en teleurgesteld zijn hoe het nu is gegaan.
    En dan ook nog de familie kwestie. Het is de combinatie.

De meningen hier zijn best hard vind ik zelf. Maar er zitten ook hele goede tips bij.

Ik zou iedereen die een cadeautje heb gegeven zelf uitnodigen in groepjes van 6. En dan ook de cadeautjes uitpakken.
    Bestel je je lekkerste hapjes.
    Het is geen verassing maar dan wel zoals jij het had gewild.

Koop een leuk boekje en laat iedereen een stukje schrijven aan de baby. Leuk voor later.
    Genoeg leuke dingen die je wel zelf moet organiseren. Maar dat kan de middag niet verpesten toch?

Sylva, Secret Promise, Helena86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wat een heisa, ik denk dat het op een aantal punten gewoon mis is gegaan en dan een toef corona erover waardoor jouw zus er helemaal klaar mee was.
    Lekker in groepjes van 6 wat vriendinnen uitnodigen, en samen kletsen, cadeautjes uitpakken en genieten. Deze flater snel vergeten ;)

Leni88 vindt dit leuk.
  14. Snoozey

Snoozey Bekend lid

19 sep 2019
    512
    613
    93
    Ik denk dat het begon mis te gaan op het moment dat jij niet één iemand hebt aangewezen maar je zus de kans kreeg de boel over te nemen.

(even los van het feit dat iedereen hier roept 'een babyshower moet je krijgen', bij mij in de vriendengroep gebeurt dat gewoon en zou het gekker zijn als 6 vriendinnen er wel een krijgen en 1 ineens niet)

Dat geldt niet alleen voor babyshowers maar net zozeer voor vrijgezellenfeestjes. Kies de persoon die je het toevertrouwt zo iets te regelen en laat desnoods ergens in het tweede trimester vast vallen 'Hee Sjanie, als jullie van plan zijn een babyshower te doen, dan zou ik het leuk vinden als deze mensen er bij zijn en kun je mijn schoonmoeder alsjeblieft niet uitnodigen? Je weet dat dat gevoelig ligt toch?'

Blijkbaar was je zus daar gewoon niet de juiste persoon voor en omdat niemand anders dit wel wist, stak er ook niemand een stokje voor.

Even los van dit hele gedoe en om je vraag te beantwoorden: Ik lig ook niet altijd met mijn ouders op één lijn en daarom leg ik zulke dingen liever bij mijn vriendinnen neer die me beter kennen. Voor mij is een babyshower namelijk iets met vriendinnen onderling en betrek ik mijn (schoon)ouders op een hele andere manier bij mijn zwangerschap.

Jennifer15, Leni88 en Happyhope vinden dit leuk.
  15. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik snap je ergens heel goed.

Ik heb alles behalve een fijne zwangerschap. Ik wist (helaas) dat ik een babyshower kreeg omdat het verklapt is. Dat vond ik alles behalve leuk. Maar ik keek enorm uit naar de babyshower want dat was voor m'n gevoel nog het enige leuke wat ik deze zwangerschap had.

Echter zou ik anderen niet de opdracht geven om er een te organiseren waar vervolgens ook nog een heleboel ellende uit voortkomt.

Ik heb verder geen tips voor je maar hoop dat je er wel uit komt met iedereen.

16. Zonnetje19

Zonnetje19 VIP lid

26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Zoals er zo vele hebben voorgesteld, regel het zelf ook al is het geen verassing meer.
    Tis jammer dat het niet voor je geregeld is maar tis niet het einde van de wereld:oops:

citroenrasp en NiekeKris vinden dit leuk.
  17. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    Ik zou doen wat anderen hier ook zeggen: zelf vriendinnen uitnodigen en een high tea gaan doen.

ik hou zelf niet van dit soort feestjes maar ik kan me voorstellen anderen wel , en dan is het leuk als iets georganiseerd wordt. Dat je erom moest vragen komt op mij over alsof je voor je gevoel geen keuze had ipv dat je de controle niet kon loslaten.
    Vervelend dat het zo is gelopen. Ik zou het allemaal laten en zelf iets gaan doen :)

betreft je schoonmoeder: ik begrijp wat je bedoelt, het is niet de plek van je moeder om proberen te lijmen, ook vind ik een babyshower een niet gepaste situatie. Maar.. het is wel de moeder van je vriend en jullie baby is ook haar kleinkind. Misschien wel de enige (van jullie) dus ik begrijp dat je moeder haar er toch zoveel mogelijk wil bij betrekken.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  18. Elisa199

Elisa199 Actief lid

15 aug 2020
    237
    153
    43
    Vervelend inderdaad om in coronatijd zwanger te zijn. Was al met al voor iedereen een heftige periode. Dat in het achterhoofd vind ik dat je ook een beetje vanuit je familie moet kijken naar deze situatie.

Je moeder weet niet wat een babyshower is en je zus heeft er zelf nooit 1 gehad /ziet het nut er niet van. Dan krijg je door de corona maatregelen gedoe met aantal gasten en afstand houden etc. Ze willen je die cadeautjes je niet onthouden (denken wellicht dat je dat belangrijk vindt, want waarom kun je zes mensen zelf niet uitnodigen?) dus besluiten de boel af te blazen maar de cadeautjes wel te geven om je toch iets te kunnen geven. Eigenlijk is dat best lief toch? Ze hadden ook alles kunnen afblazen want een babyshower is geen recht.

Wat betreft je familie, wist je moeder van je relatie met schoonmoeder, dat het Zo erg was dat je haar absoluut niet wilt zien? Ik kan me voorstellen dat je moeder er geen zin in heeft om na een uitnodiging die schoonmoeder af te zeggen. ik zou als ik jouw moeder zou zijn tegen jou zeggen: als je haar er niet bij wilt hebben zeg je haar zelf maar af, daar meng ik mij niet in.

lovewinnie vindt dit leuk.
  19. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Je eigen moeder appt je vriend met de boodschap: niet alles draait om jou. Volgens mij draait het in jouw hoofd wel allemaal om jou. In ieder geval op dit moment... Als ik je reacties op sommige leden lees zitten je hormonen je in ieder geval dwars. Begrijpelijk, aangezien ik zelf beide zwangerschappen een korter lontje had dan een opgebrande kaars :rolleyes:

Mijn advies? Laat dit alles voor wat het is, wacht tot de baby geboren is en plan dan zelf een “welcome baby party”. Dit kun je dan lekker zelf in de hand hebben en houden, voorkomt teleurstellingen, je kunt mensen uitnodigen die jij echt wilt zien, etc.

lovewinnie, Zuul, Vaasje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    De zwangerschap en babyshower draait toch ook om haar? Om wie anders dan?

margarethd, Lappies, Sylva en 7 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina