Uit de hand gelopen babyshower...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zonnetje8885, 31 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ja maar dat bedoel ik dus. Als je mensen kent die één kindje hebben (los van de omstandigheid of het wel of niet lukt), die daar heel ‘leuk’ (naar eigen inzicht) mee omgaan, dan wordt het al een ander verhaal. Het is maar net welke mensen je kent en hoe jouw visie hierop is.
     
  2. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.162
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik vind 1 kind al een hele onderneming, we hebben er een hele kluif aan. Incl onderzoeken en voorlopige diagnose enzo. Ze was een huilbaby en ik durf dat niet bog een keer aan. Daarbij heb ik tinnitus en hyperaccusis en dat is enorm vermoeiend, ik trek er nog een kind bij echt niet. En ik word volgend jaar 40, vind mezelf nu beetje te oud. Soms twijfel ik, maar dat is alleen omdat dochter het graag zou willen, en dat mag nooit een reden zijn natuurlijk.
    Sorry voor mn reactie op jou net, was miss idd te persoonlijk opgevat.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ik snap het. Met die geschiedenis in je achterhoofd begrijp ik heel goed waarom je geen tweede wil. Heel eerlijk? Als Luc als eerste was gekomen dan had ik ws ook geen tweede gekregen.
    Je hoeft geen sorry te zeggen hoor. Overkomt ons allemaal wel eens ❤️
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  4. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Jeetje wat rot voor je dat je 10 weken lang zo hebt overgegeven!
    En daarna bekkeninstabiliteit en bandenpijn lijkt me ook geen pretje! Ik ben nu voor de tweede keer zwanger en heb hier geen ervaring mee (wel andere kwalen) dus kan er niet over oordelen maar vind het ontzettend sneu voor je!:(
    Dat de babyshower hierdoor extra belangrijk is en als een soort afsluiter/positief puntje voelt, snap ik ook volledig. En ik zou het ook jammer vinden als niemand dat voor me uit zichzelf organiseert. Vond ik stiekem met m’n vrijgezellenfeestje ook die er dus niet was.
    Schoonmoeder verhaal en zus kan ik me wel mee identificeren alleen is het bij mij m’n moeder, die stond na de bevalling ongevraagd in het ziekenhuis. En m’n zus vind ik gewoon niet aardig maar je krijgt ze er toch gratis bij helaas. :(
    klinkt ook alsof je moeder een beetje omgepraat was of zich schuldig voelde. Jammer dat het zo uit de hand gelopen is!
    Het is jullie relatie en jullie kind dus je mag best dingen verwachten van je omgeving vind ik. Maakt dat iemand perse een diva? Vind ik niet.:rolleyes:
    Klinkt ook alsof je zus het eigenlijk helemaal niet wilde maar dat niet durfde te zeggen. En dan toch doen en alles gaan bepalen werkt dan idd ook niet. En dan iemand van 70 het laten overnemen is ook niet handig van haar.:|
    Ik weet niet maar als het mijn zusje was geweest die maandenlang ziek was geweest had ik echt wel iets georganiseerd! Zonder schoonmoeder uiteraard.
    Ik hoop dat je laatste weken voorspoedig gaan en dat je nog iets leuks kan doen en anders een leuke kraamweek hebt. :)


     
  5. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Nou, mijn moeder is ook 70 en die kan echt nog wel een te gek (kraam)feest geven. En ik denk, als ze zo blijft als nu, over 10 jaar nog. Naar mijn idee heeft dat ook werkelijk niets te maken met leeftijd (mits gezond), maar meer met de eigen instelling en gedachtengang van de 70-jarige.
     
  6. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Wat ik mij nou afvraag waarom hebben je vriendinnen niet gewoon wat geregeld. Lijkt mij dat ze jou kennen en weten wat je leuk zou vinden. Lekker zonder familie. En met hooguit 6 personen.

    Corona tijd is voor iedereen lastig is voor iedereen aanpassen.

    Je hebt best wat verwachtingen van een zwangerschap over hoe de dingen zouden moeten gaan en wat je nu allemaal niet hebt gehad.
    Zie de dingen die wel kunnen.
    Met een kind lopen dingen vaak anders dan je denkt of verwacht.
     
    Dubbelgeluk en Iertje81 vinden dit leuk.
  7. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Precies en een eerste keer zwanger zijn biedt ook geen garantie dat het allemaal zonder misselijkheid, bekkenpijn, enz gaat. Wat dacht ze? Dat het één roze wolk zou zijn omdat het de eerste is? Ik denk dat de verwachtingen een beetje hoog lagen. En dat er misselijkheid is en pijn, daar kan niemand iets aan doen en niemand kan ruiken, omdat het allemaal niet zo liep als verwacht dat er juist dán een babyshower georganiseerd moet worden...
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  8. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113

    Word wat als het kind er is je kan beter zo min mogelijk verwachtingen hebben:roflmao:
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  9. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Nou ik had dus echt, en ik weet nog steeds niet waarom, het idee dat Luc hetzelfde zou zijn als Ies. Dat is zo’n makkelijk kind en veel ging vanzelf. En toen kwam die bolle van ons (als grapje noemen we hem soms zo)...
    Mennn wat heb ik me verkeken daarop. Het is een ongelooflijk lieve jongen en hij pakt je helemaal in met z’n lieve snoet, maar het is niet de makkelijkste hoor :D
    Maar als hij je zo aankijkt (zie bijlage) dan smelt ik helemaal weg :roflmao:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113

    Haha straalt ervan af.

    Ik had bij de eerste manman hij stond overdag 200% aan heel sterk en gevoelig karakter gelijk zag ik dat toen hij er net net uit was. Elke sprong en vooral rond elke verjaardag van hem was het best pittig.
    Maar hij sliep heel snel door. Sliep pas later maar sliep ook uit echt heerlijk.

    Nu bij nummer 2 haha kan heerlijk alleen spelen in de box wel een driftkopje en snachts man ging vd week een paar nachten dat hij maar 2x kwam maar normaal elk uur en maar jammeren haha. Hij kwam er bij de geboorte schreeuwend uit en hielt niet op voordat hij een fles had terwijl ik van de eerste z'n gegeven kickje niet kan herinneren hij keek gelijk rond.

    Beide echt superlief ook hoor. Deel helaas geen foto's op het forum maar echt zo verschillend.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  11. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    ]Haha straalt ervan af.

    Hier zien we ook vaak onzelf erin terug! Valt niet altijd mee haha maar weet je wel dat het goed komt.

    Ik had bij de eerste manman hij stond overdag 200% aan heel sterk en gevoelig karakter gelijk zag ik dat toen hij er net net uit was. Elke sprong en vooral rond elke verjaardag van hem was het best pittig.
    Maar hij sliep heel snel door. Sliep pas later maar sliep ook uit echt heerlijk.

    Nu bij nummer 2 haha kan heerlijk alleen spelen in de box wel een driftkopje en snachts man ging vd week een paar nachten dat hij maar 2x kwam maar normaal elk uur en maar jammeren haha. Hij kwam er bij de geboorte schreeuwend uit en hielt niet op voordat hij een fles had terwijl ik van de eerste z'n gegeven kickje niet kan herinneren hij keek gelijk rond.

    Beide echt superlief ook hoor. Deel helaas geen foto's op het forum maar echt zo verschillend.
     
  12. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Haha wat een lekker boefje
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  13. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Joh ik heb nooit babyshower gehad en mis het ook niet haha. Als ik het zou willen zou ik het gewoon zelf organiseren lekker high tea en uitnodigen enkel die ik wil: paar vriendinnen en mijn meisjes. Overigens zou ik het leuk vinden het gewoon met kinderen doen en ik zou geen cadeautjes willen want krijg je toch hoop onzin..

    maar wat je hele verhaal betreft ik zou het gewoon laten zoals het is of gewoon niet doen. Ik heb bij meerde babyshows geweest en ik vond het altijd gezellig mer vriendinnen en het was altijd een suffe domper met de moeders erbij haha. Dus ik zou zoiezo geen moeder of schoonmoeder willen en zussen als ik die had die vervelend zijn. Gewoon lekker in eigen kring en laten het dan organiseren door mijzelf of door een beste vriendin.
     
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Als ervaring met bekkenklachten: voor mijn lijf heb ik spijt van die tweede, zoon 1 heeft nu weer zijn kapotte moeder en hij voelt zich te verantwoordelijk voor mij en kan zelfs niet even bij mijn schoonouders zijn omdat hij mij mist. Zal nog jaren duren voordat ik weer meer de oude ik was dus lieve ts, als je het bij 1 wil houden, gewoon doen :) ik vond t super met 1 en echt wel heel pittig nu met 2. Enig kinderen zijn ook niet zielig, ze hebben het veel beter voor elkaar! Pa en ma niet hoeven delen is best lekker :D geen gezeik met broers en zussen (t is ook echt geen garantie dat ze elkaar mogen haha, mijn man en schoonzus liggen elkaar al niet sinds hun geboorte en ik weet ook niet of er contact zal blijven na t overlijden van de ouders bv )
    Ik was ook altijd alleen met mijn ouders en veel 1 op 1 en vond t echt geweldig :D ik snap het ook volledig als ouders zeggen: 1 kind is voor ons genoeg. Ook als alles meezit qua lijf en zwangerschap. Ik mis de tijd soms best wel met alleen de oudste, vond dat wel heel speciaal zo altijd samen :)
     
  15. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.707
    113
    Vrouw
    Wat een lieve reactie. En heftig van je bekkenklachten. Succes daarmee..
     
  16. Yellowbirdie

    Yellowbirdie Actief lid

    27 jan 2019
    333
    469
    63
    Vrouw
    Beetje overtrokken gedoe en je romantiseert een babyshower. Wat voor meerwaarde heeft een babyshower ten opzichte van gewoon een dagje zelf organiseren met vriendinnen? En je zegt je wil een leuke afsluiting van een anderzijds nare periode. Ik denk dat daar de clou zit. Focus je op die afsluiting daarvan, niet op de babyshower. En mensen in het harnas werken hoort daar niet bij.

    Ik heb geen babyshower gehad. Ik was zelfs niet boos toen een directe familielid geen kraamkado meenam toen mijn dochter geboren was. Ik ben blij met mijn dochter, ze is gezond en een vrolijke tevreden baby en krijgt heel veel liefde. Dat vind ik veel belangrijker.
     
  17. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Amen. Echt. Soms worden dingen te snel geroepen zonder erbij stil te staan dat er zoveel meer factoren zijn. Het moet je maar gegund zijn, 1 kind. Een 2e is een nog groter wonder. Dit is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Met welke reden dan ook.

    En hoe je ook besluit het te doen, doe wat goed voelt. Volg je gevoel en dat is goed. Wat anderen zeggen en vinden doet er niet toe.
     
  18. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Neem aan dat haar zus ook wel weet dat deze specifieke moeder van 70 het dus niet kan.
     
  19. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Jij zegt, nu quote ik even: ‘en dan iemand van 70 het laten overnemen is ook niet handig’.
    Daarmee, vind ik dan, generaliseer je. En daarom schreef ik dat over mijn moeder. Nu in je quote op mijn reactie nuanceer je het meer en heb je het over ‘deze specifieke moeder’. 2 verschillende dingen dus.
     
  20. Orchidea

    Orchidea Bekend lid

    1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Ik heb bij mijn eerste geen baby shower gehad en verwacht bij deze ook geen baby shower te krijgen, mijn vrienden zijn gewoon niet zo, familie tevens ook niet. En dat is prima, het is jammer, maar daar laat ik het ook bij. Wat niet is is niet zo.

    Jammer dat het voor jou wel enorm heftig over komt, in snap dat je teleurgesteld bent omdat je er zoveel van verwacht had en inderdaad een afsluiter van een niet zo leuke tijd. Ik zou inderdaad gewoon gezellig wat met je vrienden gaan doen, en lekker gaan genieten. En evt na de geboorte een kraamfeest. Enorm veel succes nog de laatste loodjes
     

Deel Deze Pagina