Hoi, Ik woog voor m'n zwangerschap 47 kg en ben 1.56. Nou ik raakte dus zwanger en kreeg er meer kilo's bij wat normaal is. Maar vanaf week 25 ging ik opeens savonds vocht vast houden niks ernstig. Dat ging een tijdje zo. Maar sinds deze week hou ik opeens de hele dag vocht vast, alsof Badr Hari mij een in elkaar getimmerd je ziet m'n ogen amper. Dus dacht vndg ga even op de weegschaal staan tot mijn verbazing weeg ik nu 71 kg en vorige week 64 kg. Maar nu moet ik de hele tijd denken Aan mijn bloeddruk was hele zwangerschap 50/70 en vorige week bij de gyn 85 onderdruk, heb ook deze week hoofdpijn en sterretjes zien, voel me grieperig dus denk elke keer dat het daar van komt. Gelukkig heb ik morgen weer een afspraak staan, maar herkennen jullie dit? Hoop op antwoorden.
Zou toch maar voor de zekerheid je vk of gyn bellen. Zij kunnen je even chekken ivm zwangerschapsvergiftiging of andere oorzaken van je symptomen. Beter te vroeg bellen dan te laat zijn...
Je had eigenlijk al moeten bellen... Lijkt wel een beetje richting PE te gaan. Hoop voor je dat het niet zo is. Veel succes vandaag bij de vk.
Thanks voor de antwoorden. Heb om half 12 een afspraak bij m'n gyn, neem dan ook gelijk m'n urine mee. Ik laat het nog wel ff weten hier. Liefs
oef, ik hield ook veel vocht vast, op het eind, maar niet zo extreem. Ik zou niet eens wachten op die afspraak om half 12, maar meteen bellen. Zeker icm met die sterretjes zien enzo.. succes!
Nou even update: Het ziekenhuis heeft m'n controles gedaan en ik had toen een bloeddruk van 160/90 en in urine was een 1 eiwit plus gevonden. Toen moest ik op de weegschaal staan en ik woog daar 71,5. Nou ff wachten op de gyn en hij gong even naar het vruchtwater kijken dat was gewoon normaal, maar toen ging hij mijn buik opmeten en hij schat mijn kindje op 2100 gram. Ik had de afspraak in Zeist staan, maar moest naar Utrecht zijn namelijk 2 locaties diak. Daar bleek mijn bloeddruk 165/111 te zijn en moest toen bloedprikken en urine inleveren. Urine was spoortje eiwit te vinden en de bloeduitslag hebben ze ook. Die komen ze zo bespreken en een plan maken gezien ik al 37 weken ben. Hou jullie op de hoogte. Groetjes
Hoop dat je toch nog even zonder problemen je beebje bij je kunt houden, want 2100 gram is niet erg veel. Wel goed dat je even extra onder controle blijft want dan is je bloeddruk toch met pieken behoorlijk te hoog. Ik had dat ook vorige keer icm eiwitten in de urine en ben met 37 weken ingeleid. Maar die kleine van mij woog toen al 3780 gram. Veel succes!
Nou bloeduitslagen waren goed gelukkig. Mocht naar huis en morgen om 15.00 melden weer het zelfde doen. Heb ook van die 2 bakken gekregen waar ik urine moet sparen en doe moet ik morgen ook inleveren, vrijdag krijg ik daarvan de uitslag en als blijkt dat de eiwitten boven de 0,3 gram uitkomen gaan ze me vrijdag inleiden. Ik vind het super spannend en ben erg zenuwachtig. Ben bang dat het acuut mis gaat, want ik stond juist bekend met hele lage bloeddruk. Nou vrijdag weten we dus meer. Thanks allemaal en hou jullie uiteraard op de hoogte.
Ben vandaag opgenomen. Bloeddruk was niet goed en de klachten die ik erbij had ze vertrouwde het toch niet helemaal. In de avond krijg ik de urine uitslag als de eiwitten boven de 0,3 uitkomt gaan ze morgen ochtend beginnen met vliezen prikken ( heb al 4 cm ontsluiting). Bij wie ging het ook zo. X
Ze gaan me vanavond inleiden. Er is 2 keer zoveel eiwitten gevonden als normaal (0,6) gram. Waarschijnlijk ben ik morgen mama
Waarschijnlijk ben je al bevallen.. Heel veel succes dan maar met alles en hoop dat het goed gaat met jou en de baby..