Hoe vaak geven jullie speentje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Birdie, 15 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hallo,

De vraag zegt het al: hoe vaak geven jullie een speentje aan jullie kind?

Wij de laatste tijd vrij vaak. Natuurlijk moet ze zich veilig voelen bij ons maar vaak huilt ze zo dat wij haar ook niet kunnen troosten en dan stoppen we het speentje erin. Dit helpt zo goed als bijna altijd.

Groetjes,
    Jolanda

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    lekker geven hoor, ze hebben nog een flinke zuigbehoefte en de speen voorziet daarin. ik heb hem ook altijd gegeven. als hij daardoor rustig is, waarom niet.

3. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

12 sep 2008
    257
    0
    0
    hmm volgens mij ging mijn vorige reactie niet goed.

Hoe vaak geven wij een speentje? Toen ons dochtertje net geboren was best vaak. Als wij gingen eten en ze was aan het mopperen. Of wanneer ze ging slapen. Ze had een grote zuigbehoefte. Later alleen met de slaapjes. En nu is ze bijna 8 maand en zijn we begonnen met afbouwen. Ze heeft een paar keer zonder geslapen en dat ging heel goed. Ze slaapt alleen snachts nog met speentje.

Voel je niet schuldig als je het speentje "gebruikt" om haar te troosten hoor. Het is voor je meisje ook prettig. En het speentje heeft zoveel voordelen ten opzichte van de duim!

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    de eerste 3 maanden zelden maar daarna erg behoefde aan zuigen door te snel drinken en ds na elke voeding mocht ze tutteren en met met slapen. sinds 12 maanden alleen nog met slapen, ze ziekjes is of als ze moe is en we zijn nog niet thuis. o en in de auto bij een lange rit mag ze lekker tutteren

5. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Ok, dank voor de reacties!

Je leest nl. vaak van die dingen op internet dat speentje geven helemaal niet goed is en dat je beeb dan meer troost vindt bij het speentje dan bij de ouders.....ga zo maar door.

We gaan er lekker mee door.

6. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Nooit, Tess heeft nooit een speentje gehad.

7. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Wanneer zij er behoefte aan heeft,krijgt ze van ons een lekker speentje!

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Alleen bij het in slaap vallen.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    In het begin eigenlijk altijd als ze wilde. Nu alleen met slapen gaan of bij een lange autorit, of als ze echt ziek is. Ze vind er veel troost in.
    Vanaf 6 maanden zijn we het alleen gaan gebruiken met slapen. Onze dochter is echter dol op haar speentje(s) . Tegenwoordig nemen we dan ook bewust 'afscheid' van de speen als we uit bed gaan. Speentje terug in bed, even zwaaien en de kamer uit. Ze spuugt hem nu dus netjes in mijn hand haha en zwaait al zelf. Ook als ze overdag niet wil slapen en ik haar even oppak om te kalmeren zwaait ze al naar haar bedje (oeps!) .
    Als ze de kans krijgt, zit ze de hele dag met haar speen in haar mond, zodra ze hem ziet liggen ergens pakt ze hem op en stopt hem in haar mond. Op zich ook wel schattig. Maar ik vind het wel bizar, hoe gek ze erop is ;) . Maar oke. Soms valt ze (in de auto of in de wandelwagen) weleens in slaap zonder speentje, maar met speen slaapt ze duidelijk dieper. Dus voor het slapen gaan houden we het speentje er nog even in. En overdag dus echt niet meer nu.

10. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    met slapen en als ze niet lekker in haar mum is wilt ze hem ook wel eens maar dan is het 5 seconden sabbelen en dan spuugt ze hem weer uit. destemeer wilt ze hem met slapen

11. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hier enkel bij het in slaap vallen.

12. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Kai krijgt zn speen bij het slapen gaan....als ie wakker is heeft ie m niet...zn speen hoor in bed en daar blijft ie ook.....in het begin trouwens niet...toen kreeg ie m als ie dr behoefte aan had...maar op een gegeven moment was het eerder een gewoonte dan echt behoefte en toen ben ik begonnen met de speen in bed te laten....

13. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Gelukkig tot nu toe niet veel. Ze heeft daar geen behoefte aan, wel aan de pink van mama hahaha zal hem afhakken is soms wel makkelijker

14. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    Hier geef ik Bas ook geen speen meer. In het begin wel gedaan maar nu wil hij hem niet meer. Met een grote boog spuugt hij dat ding weer uit. hij heeft nu genoeg aan zijn eigen knuistjes en stopt mama's vinger in zijn mond om op te kauwen. :)

Deel Deze Pagina