Misschien een wazige titel, maar wist anders niet echt hoe ik het moet omschrijven. Heb even de mening/visie van andere moeders nodig Onze knul heeft altijd heel weinig geslapen en heel heel veel gehuild, wat betekende dat we (nou ja eigenlijk ik ) altijd onze handen vol hadden. Nu hij de twaalf weken voorbij is lijkt het wel of de duvel er mee speelt, maar hij slaapt ineens veel meer. Heerlijk natuurlijk, maar ik vraag me af of hij nu voor zijn leeftijd niet te veel slaapt. Als hij wakker wordt krijgt hij een flesje en een schone luier, even op schoot tuttelen/liedje voor hem zingen/kietelen dat soort dingetjes. Dan gaat hij nog even in zijn box met zijn ritselspeeltje spelen, maar al snel is het gapen, oogjes wrijven en een beetje mopperen. Als ik hem dan naar bed doe slaapt hij binnen 5 a 10 minuten. Ik laat de slaapjes niet langer duren dan 2 a 3 uur en de wakkertijd is 1 a anderhalf uur. Hij slaapt de afgelopen nachten ook gewoon goed, komt nog voor een fles maar slaapt daarna door. De grootste verandering de afgelopen tijd is dat hij niet heeft kunnen poepen (behalve met thermometer) en sinds we uiteindelijk bij kindicol zijn aangekomen heeft hij elke dag een poepluier uit zichzelf. Ik weet dat als je dit zo leest je misschien denkt, wat zeur je nou! Maar ik heb geen vriendinnen met kindjes en vraag me af of dit normaal is op zijn leeftijd of dat hij slaap aan het inhalen is. Wat ik wel weet is dat ik ineens niet meer weet wat ik met alle "vrije tijd" aanmoet hahaha. Zo maak je je zorgen dat hij niet slaapt en dan weer als hij het wel doet... zucht. Opmerkingen als: Aansteller, geniet van die vrije uurtjes! zijn ook welkom hoor haha. In ieder geval bedankt voor het lezen, voel me soms best onzeker moeder-technisch gezien
het valt mij op dat mijn dochters allebei meer slapen met het warme weer, misschien komt het daardoor?
Als hij 's nachts gewoon doorslaapt, lekker laten slapen. Gaat hij vroeg wakker worden, dan de slaapjes wat korter maken. Mijn dochtertje is ongeveer even oud en slaapt: ochtend: 1-1,5 uur middag: 2- 2,5 uur einde middag: 30-45 minuten 's avonds + nacht: 12 uur (korte onderbreking voor flesje 23:30)
Sinds Irem in een strak ritme zit, slaapt ze ongeveer net zo als jouw zoontje. Ze kan over het algemeen niet langer dan anderhalf uur opblijven, dan moet ze echt naar bed. 's ochtends en aan het einde van de middag/begin avond slaapt ze meestal een uutje, en aan het begin van de middag een uur of 2,3. en ja wat een luxe he!! Ik heb ook de eerste 10 weken hele dagen met haar rondgezeuld en ik kom nu om in de vrije tijd
onze MARIJN.. die sliep nog veel meer.. tot ie 1 jaar was.. hij was altijd na elke fles een half uur op.. daarna sliep hij tot de volgende voeding.. toen hij bijna 1 was sliep hij nog.. na het ontbijt van 9u tot 12u.. dan lunch.. om 13 u weer naar bed tot 16.30.. avond eten en om 18.00u weer naar bed tot de volgende morgen 8u.. hij groeide prima en ontwikkelde best.. liep los met 13 maanden dus ook daar heeft t geen invloed op gehad.. ik zou zeggen.. geniet ervan...misschien heeft ie t gewoon nodig.. hij kon t niet omdat ie eerder pijn had en niet kon poepen.. nu kan ie het er lekker van nemen.. en jullie ook.... als je het niet vertrouwd dan kun je altijd even de ha bellen voor geruststelling...
wat een heerlijk probleem Dit was zo ongeveer ook het ritme van Ons Kleintje toen hij 3 maanden oud was, eigenlijk een pasgeboren baby. ik denk dat hij gewoon zijn slaap moet inhalen, omdat je zegt dat hij eerst zo slecht sliep zal hij wel supermoe zijn. en ook door de warmte slapen kinderen meer. Ik heb me altijd aan de volgende regel gehouden: Gapen=slapen. Als je kind verder tevreden is, is het meestal helemaal goed. Geniet er zelf ook van, kun je mooi even bijtanken.
Zeer herkenbaar... Eerste 2 maanden ook alleen maar huilen.... slapen in de box of bedje was er niet bij .... wilde alleen maar bij mama zijn.. en van het ene op het andere moment was de knop om. Slapen in de box en in bed ging beter en ik had weer tijd om dingetjes te doen. Vooral geen zorgen maken dus.
Hier is het: flesje-knuffelen-in de box/wipper-knuffelen-naar bed. Ze krijgt 5 flesjes op een dag en is per keer incl. drinken van de fles 1,5 uur wakker. 's Nachts slaapt ze makkelijk zo'n 8 à 9 uur. Er is dus niks vreemds aan het gedrag van je zoontje. Geniet er maar lekker van!
Het kan best dat hij wat slaap inhaalt maar ook dat hij nu 'gewoon' tevreden is met alles en dat het goed met hem gaat. Fijn toch dat je opeens weer vrije tijd hebt, lekker een boekje lezen of iets voor jezelf doen, straks heb je je handen echt wel weer vol aan hem, geniet er dus nog maar van
Hier ook een slaapkopje, Lisa is maar zo'n 4 a 5 uur wakker op een dag. Als ze in bed ligt hoor ik haar wel vaak duimen en soms wat kletsen/klagen/jengelen, maar ze valt dan meestal weer in slaap. Ik haal haar pas eruit als ze blijft huilen. Ik laat haar ook lekker slapen wat ze wil, al wil ze 6 uur achter elkaar slapen (heeft ze een paar keer gedaan ), ik laat haar lekker, ze krijgt dan wel haar voeding, want daar hoeft ze niet voor wakker te zijn. 's Nachts slaapt ze ook super, van ongeveer 20 tot 8 uur (ze wordt dan wakker door een poepluier en is dan meestal nog niet eens echt uitgeslapen), met 2 voedingen tussendoor maar daar hoeft ze dus niet voor wakker te worden . Ik vind het echt genieten! Eva sliep als baby de eerste 5/6 maanden juist erg weinig overdag. En het fijne is dat als Lisa niet kan slapen overdag omdat we op pad of op visite zijn, dat het haar niet uitmaakt, ze gaat niet huilen ofzo, alleen aan het einde van de dag huilt ze dan even 5 minuten voordat ze naar bed gaat om alles te verwerken.
Zit nu heerlijk een broodje te eten achter de pc Meneertje werd om 11:15 wakker en lag er om 12:45 weer in, slaapt weer als een roosje. Ga maar een nieuwe regel voor mezelf instellen... Als hij er tevreden uitziet, zal hij dat ook wel zijn! Nu wachten tot de wasmachine klaar is en in de tussentijd lekker relaxen hoe ging dat ook alweer haha.
oh alleen maar fijn als die veel slaap bedoel groeien ze ook goed ik zou het niet erg vinden de mijne was bijna hele dagen wakker maar ze zeggen dat het kwam dat ik 5 week plat moest liggen omdat hij wilde komen met 32½ week dan worden ze ook niet in slaap gewiegd en zijn ze dus wakker dat probleem had ik dan
Iny is nu 4,5 maand en red het net om 2,5 uur wakker te zijn tussen 2 slaapjes in. (met 12 weken was dat ook ongeveer 1,5 uur) Ik zou je kindje gewoon lekker op bed leggen en lekker laten slapen, ze hebben gewoon veel rust nodig. Ik maak Indy ook nooit wakker, laat haar altijd zelf wakker worden. Soms slaapt ze dan 3-4 uur overdag, prima, heeft mama even rust En ik heb bij haar nooit gemerkt dat ze er s'nachts minder om slaapt. En ze slaapt toch van 20.00 uur tot 7.00 uur! Ik herken je gevoel wel van , is dit wel normaal. Heb ook meerdere malen het net afgespeurd om te kijken hoeveel slaap een kleintje nodig heeft. (is toch wel 16-18 uur per dag)
Zo was ons zoontje ook ik ook bezorgd huisarts gebeld haha hij slaapt zoveel. Het antwoord wat ik kreeg mevrouw zo hoort een baby te zijn lekker slapen haha maar ook de eerste 3 maanden probleem met poepen gehad en toen het eenmaal ging sliep meneer. Hij is nog steeds een goede slaper hoor dus zolang er niets aan de hand is lekker laten slapen. Geniet ervan!