Uit een beker drinken..hoe leer je dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door riga01, 24 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Begin met een pakje drinken en heel zachtjes knijpen. Hier ging het vanzelf :)

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik vond die oefenbeker van avent juist helemaal niks.....
    Ik vond die drinktechniek zo raar zo drink je ook niet uit een glas. Je moet met je lip indrukken en dan drinken tenminste bij de oefenbeker die wij hadden wel, vond dat zo maf. Heb de beker niet meer gebruikt en een gewone beker gekocht en ze gewoon zelf laten oefenen met water drinken. Met het risico dat ze dus drie keer per dag droog truitje aan moest. Toen hele tijd niet meer geoefend en nu drinkt ze uit een normale beker alsof ze nooit anders heeft gedaan, gaat gewoon vanzelf.
    Tuitbekertje heb ik nooit gekocht zijn van de fles meteen overgestapt op een rietjes beker en dat ging eigenlijk ook vrijwel meteen goed.

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik heb dl met 6 maanden een rietjesbeker gegeven. Eerst kreeg ze er niets uit maar opeens snapte ze het!
    Als je een rietjesbeker wil proberen zou ik er gewoon 1 vullen met wat water en lekker laten ontdekken.
    Tip van het pakje drinken heb ik ook vaker gehoord.

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
  5. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik gaf vanaf die leeftijd een rietjesbeker. Vanaf 1,5 jaar de oefenbeker van Avent en pas heel laat (20 maanden ofzo?) echt uit een normale beker. Is helemaal goedgekomen hoor! Tuitbeker heb ik nooit gebruikt.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hier begonnen met een rietjesbeker.
    Dat cb kan me wat hoor...wat een drama was dat met zo'n open beker.
    Ben pas vanaf 18 maanden langzaam begonnen met een open beker en ben er nog steeds laks mee. Komt vanzelf wel als ze ouder is.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier met ruim 1,5 pas begonnen met helpen met een beker, verder hadden ze allebei gewoon een fles. beide dronken ze met 2,5 jaar zonder problemen uit een beker.

Rietjes gingen bij zoon vanaf 1,5 goed en dochter had dat met net een jaar door. .

8. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    WIj zijn rond 9 maanden begonnen met een rietjesbeker.
    Vanaf die leeftijd krijgt ze ook vaak een paar slokjes uit ons glas (omdat ze dat zo leuk vindt).

Nu kan ze trouwens nog steeds niet zelf uit een beker drinken. Ze gooit de beker te snel omhoog, waardoor ze helemaal nat wordt....

Ik maak me geen zorgen hoor, elke dag even oefenen en dan komt dat ooit wel :D

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik begon met 10 maanden echt nog niet met een gewone beker. Eerst maar eens een tuit- of rietjesbeker.
    Gewone beker bood ik eerst aan in bad. Scheelde een hoop dweilen ;)

Deel Deze Pagina