Maxi cosi uitgeprobeerd in de auto..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ma2Be, 4 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Van de week hebben we de Maxi Cosi vast geprobeerd in de auto te zetten. Was een tipje van schoonzusje. Stel dat je na de bevalling met een gevulde bak uit t ziekenhuis komt, en je weet niet hoe het werkt en moet gaan hannessen in de stromende regen.
    Goeie tip dus.

Maxi Cosi meteen maar gevuld met beer, zodat ik straks nog weet hoe het ook alweer zat allemaal, ruil de beer dan gewoon om voor een baby..

Nu staat er dus dat de Maxi Cosi niet bij de airbag mag, dus in mijn auto kan ie niet voorin. En dat ie achterstevoren op de stoel moet.
    Huh.. Zit mijn baby straks dus tegen de achterbank aan te kijken en kan ik hem niet zien.

Vreemd verhaal. Begrijp ik het nu verkeerd.
    Ik heb een Maxi Cosi Cabrio. Moet ik toch maar zo´n EasyFix (duur) erbij aanschaffen, of zit ie daar ook achterstevoren in misschien.

Hellup.

Grts
    Ma2Be

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Nee het klopt inderdaad dat de maxicosi niet bij arbaigs mag staan en achterstevoren, wij hebben de maxicosi op de voorstoel neer gezet, dus dan zit ik achter in...

Handige tip alleen te laat voor mij hihiihih ik stond dus te hannesen bij die auto hahahha

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    het klopt inderdaad dat het kind naar de achterbank kijkt :) in het begin contoleer je wel 100x of alles goed gaat in de stoel maar op den duur weet je niet beter. als je het echt eng vind kun je een spiegeltje kopen voor in de auto dat je toch je kindje in de gaten kunt houden

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.219
    35.996
    113
    Klopt hoor wat je zegt! Je kunt bij de babywinkels wel een speciaal spiegeltje kopen zodat je de kleine in de gaten kunt houden. En aangezien je de 1e keer hoogstwaarschijnlijk zelf niet zult gaan rijden, kun je ook op de achterbank gaan zitten om het in de gaten te houden.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het is idd vervelend, maar kun je de airbag niet uit laten zetten bij de garage? Bij veel auto's kan dat. En dan kan je kindje wel op de voorstoel. Bij mij in de auto zit Jelle ook op de voorstoel, bij mijn man eigenlijk altijd achterin. Hij heeft een bus, en de achterbank zit veel te recht voor mij... Dan krijg ik vreselijk last van mijn rug.

En een Maxi-Cosi (en soortgenoten) moeten altijd achterstevoren in de auto worden gezet. Als je dan een noodstop moet maken of onverhoopt een ongeluk krijgt, zord je kindje in de Maxi cosi gedrukt, en word hij niet met zijn volle gewicht in zijn gordeltjes gegooid. En zijn hoofdje blijft goed ondersteund, vooral omdat hij dat zelf nog niet kan tegenhouden. Als hij vooruit kijkt en je moet hard remmen "knakt" het zo naar voren...

Ook in de Easyfix zit je kindje achterstevoren.. Dat is gewoonweg het veiligste als ze nog zo klein zijn.

6. Ine

Ine Actief lid

5 dec 2006
    159
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    Het is inderdaad zo dat ze naar de achterbank toe kijken.
    In het begin vond ik dit best een raar idee dat je de kleine niet in de gaten kon houden. Maar nu gaat het prima. :D

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.219
    35.996
    113
    Wij hebben geen airbag bij de voorstoel, maar hebben de maxi cosi toch altijd achtering, omdat de stoel naast de bestuurder de minst veilige plek in de auto is.

8. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Mijn man heeft een cameraatje laten plaatsten achterin. Wij hadden al een autoradio met dvd-speler en nu kan ik mijn mannetje in het schermpje in de gaten houden! Ideaal!

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wow Nikki, dat is wel een superoplossing!

Ik moet zeggen dat de easybase voor mij een superaanschaf is, het was vrij prijzig (iets van 80 of 90 euro) maar het is het dubbel en dwars waard geweest. Iedere keer als je met de auto weg gaat, klik die MC erin en gaan. Ik moet er niet aan denken steeds te moeten hannessen met die gordel.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, wij hebben ook een Easybase en het is zo makkelijk. Klik en klaar.
    We hebben een grote kikker tegen de bank aanzitten met een spiegel erop. Zo kan ik haar in de gaten houden. Met haar voetjes kan ze tegen die kikker aanduwen en dan gaan er vissen bewegen. Ze vindt het wel interessant, maar heeft geloof ik niet door dat ze dat zelf doet.
    We hadden eerst zo'n spiegeltje van Prenatal, maar dat vloog om de haverklap van het raam af, waardeloos.

11. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ja, je weet nu wel denk ik dat de beebs idd naar de achterbank kijken ;)

Wij hebben ook een easyfix en ik moet zeggen dat dat wel heel erg handig is.

12. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja het idd slim om voor de bevalling even te kijken hoe je zo'n maxi cosi vast maakt in de auto.
    Maar het klopt, niet bij een airbag plaatsen, en ook niet je airbag uitschakelen en de MC dan op de stoel plaatsen.
    Op de achterbank idd achterstevoren.Baby kijkt idd naar de achterbank toe.
    Je kunt spiegeltjes krijgen zodat je je baby in de gaten kunt houden.
    Maar als ze zo klein zijn vinden ze dat niet erg.
    Tegen die tijd dat ze 9 maanden zijn willen ze naar buiten kijken.Maar dan mogen ze ook ongeveer in de opvolg MC.
    Onze zoon vond z'n nieuwe stoel erg leuk, hij schaterlachde toen hij er voor het eerst in mocht.
    Ook omdat hij nu ineens ons zag. :)

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik moet erbij zeggen dat de MaxiCosi bij mij niet op de achterbank kan omdat de gordels daarvoor te kort zijn... Als hij dan ook al niet op de voorstoel mag, waar zou ik hem dan moeten laten?

Op de dakdragers? Of hebben ze speciale aanhangertjes? :p :)

(ik hoop dat het duidelijk is dat dat laatste een grapje is.. :D)

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    De easybase (dat is een easyfix zonder isofix systeem) maak je ook vast met gordels, maar je hebt minder gordel nodig. Dit is misschien dan toch wel handig voor jou om aan te schaffen.

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb er idd over zitten denken... Ik denk dat ik hem koop tegelijk met het volgende stoeltje, misschien dat er dan nog een leuke aanbieding is ergens...

16. Whahahaha.....het is goed dat je het erbij zet, wij hadden ook een geintje gedaan met duckt tape en sommige dachten dat het serieus was!

Wij hebben 2 auto's en in de ene mag hij niet voorin vanwege de airback en in de andere past hij niet achterin omdat de gordel te klein is.

Maar wel een slim idee om vooraf te oefenen, Sandra wist niet hoe het moest en toen we na de thuisbevalling toch nog midden in de nacht naar het ziekenhuis moesten en de kleine niet in de ambulance mee mocht, heeft ze aardig staan klooien met dat ding!

Groetjes Ingrid

17. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Bij mij is deze vorig jaar zomer tijdens een bocht naaar buiten gevallen :D. Had mijn raampje open... :)

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Haha, helemaal mooi! Ja, hij was hier al een keer bijna op haar hoofd terecht gekomen. Daarna heb ik hem er niet meer opgezet, volgens mij ligt hij nog ergens onder de autostoel. Die komt er niet meer op.

19. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Okay, thanks voor de tips dames.. Dan zit 'ie nu in ieder geval toch wel goed in de auto (heb hem er al vast in zitten, kunnen we hem op het moment supreme in ieder geval niet vergeten..) .
    Ik twijfelde even of het wel goed ging zo, maar ja dus.

De spiegel laten we dus maar even voor wat het is, maar zo'n speelding met kikker en vissen ? lijkt me wel leuk.. waar kan je die kopen?

groetjes!

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113

Deel Deze Pagina