Hallo Dames, Na lang gepraat te hebben met mijn vriend hebben we ervoor besloten om uit elkaar te gaan. De gevoelens voor elkaar zijn weg. Maar ja, nu heb ik dus een probleem... Ik leefde samen met ons dochtertje (2,5 jaar) van zijn loon. En heb dus zelf geen inkomen. Waar moet ik allemaal aan denken als we uit elkaar gaan? Ik moet bijstand aanvragen want lichamelijk ben ik niet gezond. Dat moet ik dacht ik 8 weken van tevoren aanvragen. En ik moet een ander huis hebben. Dus moet ik urgentie aanvragen bij de woningstichting. Ben ik nog iets vergeten?
ik denk dat je geen urgentie krijgt bij woningbouw.. dat kreeg ik ook niet toen ik ging scheiden. Bijstand krijg je pas, als jij of je partner daadwerkelijk is uitgeschreven op het adres. Dat kan gevolgen hebben voor je uitkering, mijn exman woonde bij mij al ergens anders, schreef zich pas paar weken later uit, en die weken dat die nog ingeschreven stond kreeg ik niets. Verder zou ik kijken welke potjes je nog recht op hebt bij de belastingdienst.
Mijn god! Ik hoop toch wel dat ik urgentie krijg. Nog maanden samenwonen met je ex.... Daar zou niemand blij van worden! Gelukkig doen we (tot nu toe) normaal tegen elkaar.
het verschild per gemeente..ik heb wel urgentie gekregen. Hoe wonen jullie? huur/koop? waarom moet jij eruit? Uitkering kun je uitvragen zodra je gescheiden huishoudens hebt,..een ander adres dus. urgentie idd aanvragen. Sterkte hoor!
hmmmmmm tja er komt veel bij kijken en rotterdam is niet een van de makkelijkste....urgentie kun je hier wel vergeten. alle verzekerigen splitsen en bankzaken zorg dat je goede afspraken maakt omtrent regling en alimentatie..zet op paier met handtekening. kan in goede vrede maar helaas werkt de praktijk vaak niet zo... bij belasting idd krijg je nog toeslagen...zijn schulden??dan nog een convenant opstellen dit trouwens ook bij koophuis succes good luck
En zo snel mogelijk daarna je uitkering aanvragen, want als hij wordt toegekend, is dat pas per de datum van aanvraag! Als je weet wat je inkomen wordt, kun je verder gaan kijken bij belastingdienst.nl ( tabje toeslagen) wat je evt. aan zorg en huurtoeslag kunt krijgen en aan kindgebonden budget. Ook al krijg je bijstand zou ik ook belastingaangifte doen, want volgens mij kun je ook alleenstaande ouderkorting, aanvullende eenouder korting en evt combinatiekorting krijgen.
scheiden is tegenwoordig geen urgentie meer bij de woningbouwen omdat het heel veel gebeurt... ik kreeg ook geen urgentie maar had na 3 maand wel een eigen woning! dus ik hoop dat jij ook zoveel geluk hebt. Verder bijstand ff navragen bij gemeente en kijk idd even bij de belastingdienst en toeslagen. sterkte meid!
Ze geven idd niet snel urgentie, maar als het puntje bij paaltje komt, zetten ze niet zomaar een moeder met kids op straat. Maar kun jij niet in de woning blijven van je ex dan?? Wij zijn ook sinds Januari uit elkaar met een hoop gezeik. Zie mijn topic, papa zet zijn eigen kids op straat. Maar ik ben nu via de rechter bezig om dit huis op mijn naam te krijgen. Mocht dat niet lukken dan krijg ik wel urgentie van de woningbouw.
God.. vertel mij wat.. hier ook iemand die weigert zich uit te schrijven. Gezegd dat het gebeurd was, zat ik daar bij het cwi, bleek het gelogen te zijn :x Bij ons in de gemeente is het zo dat je bij zorg over minderjarige kinderen geen recht hebt op urgentie, maar wel op extra inschrijfduur