Uit elkaar gaan?

Discussion in 'De lounge' started by Anoniempje04, Dec 30, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anoniempje04

Dec 30, 2019
    18
    5
    3
    Female
    Ik heb nergens gezegd dat ik geen relatietherapie zou willen doen! Geen idee waar jullie vandaan halen dat ik dat niet wil. Ik vroeg me juist af of het nut zou hebben.

Heb ook nergens gezegd dat ik geen schuld heb in deze. Maar ik heb geen zin om me te gaan verdedigen....

2. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    3,053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Eigenlijk zeg je dat wel. Meerdere keren zelfs.
    Je zegt dat heeft toch geen zin, want jouw gevoelens zijn weg dus wat is het nut ervan.
    Je man geeft aan ik wil therapie proberen en je respons is daar wil ik even over nadenken.
    Als je echt voor je relatie wilt gaan en je open staat voor therapie dan zou je de volgende dag de huisarts gebeld hebben voor een goede therapeut.

Het is niet bedoeld als aanval. Maar je legt erg de schuld in alles bij je man neer en vervolgen spreek je jezelf tegen (bijv. Ik kaart het aan bij hem, meerdere malen, maar de boodschap komt niet over, dan is je boodschap niet duidelijk, als jij zegt ik ga scheiden van je en wil dat je vanavond ergens anders slaapt dan snapt hij de boodschap echt wel als je dat doorzet en hij wil wel therapie, maar daar moet ik over nadenken want ik zie het nut er niet van in ik voel immers niks meer).

Misschien bedoel je het totaal niet zo, maar het leest alsof je al afscheid hebt genomen van je relatie, maar niet weet hoe je het moet uitvoeren.

Forumnaam and Ysabella like this.
  3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,249
    1,009
    113
    Zuid-Holland
    Hoe weet je of therapie geen nut heeft als je het geen kans geeft? Hoe weet je of je gevoelens voor je man terug kunnen komen als je het geen kans geeft door middel van gesprekken met een therapeut?
    Nee je weet niet vooraf of je gevoelens terug komen maar beter leren communiceren met elkaar kan alleen maar winst opleveren, zelfs als je wel uit elkaar gaat.

4. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,273
    2,975
    113
    Op verzoek gesloten.

Share This Page