Ha Dames, sinds een week doe ik het helemaal alleen, als in dat ik 100% de zorg voor mijn zoon heb. Nu vraag ik mij af hoe jullie dit combineren met een sociaal leven. Ik heb nu al diverse verjaardagen/feestjes e.d. die in de avonden worden gevierd. Heel leuk, maar ik kan mijn zoon niet meenemen aangezien hij niet meer ergens anders slaapt. Sowieso wil ik dit niet te vaak doen. Ik wil niet iedere keer mijn familie belasten en ik kan me niet telkens oppas veroorloven. Hoor t graag!
Hoi, hier helaas hetzelfde 'probleem' Mijn sociale leven staat dan ook op een laag pitje.. Ik ga ongeveer 1 x in de 2 maanden wat leuks doen zonder de kindjes. Verder probeer ik met de kinderen samen dingen te ondernemen, maar 's avonds ben ik eigenlijk altijd alleen thuis..
Hier idem... sociaal leven? Wat is dat? Ik probeer af en toe af te spreken met een vriendin die ook een kindje heeft van ongeveer dezelfde leeftijd, dat is het wel. Toegegeven, ik zou graag wat meer tijd voor mezelf hebben, maar ik heb nu eenmaal een klein kind en die gaat voor. Als hij wat ouder is denk ik dat ik af en toe een oppas (betaald) regel. Op dit moment voelt het nog niet goed om een "vreemde" op te laten passen - net als jij belast ik mijn familie niet graag, plus die hebben ook een druk leven en zouden niet staan te springen om 's avonds wat te hangen bij mij thuis. Ik ben afgelopen (bijna) 3 jaar dus nergens geweest in de avonduren.
Ik heb een vriendin die is gastouder en in denavonden past zij altijd op. Als ik in elk geval zorg dat ik om 12 uur terug ben ☺️ Voor feestjes en verjaardagen mag hij bij mn ouders logeren of ik neem hem mee als het tot max een uur of 8 is. Ligt wel aan de locatir. Want op zich slaapt hij prima in de wagen. Dus bij mensrn met een tuin leg ik hem daar gewoon in. Ik vind het evht wel belangrijk ook op sociaal vlak een beetje leuk te Blijven. Verjaardagen zeg ik nooit af. Wel ga ik dan eerder overdag naar diegene toe en niet in de avond. Zo vetslons ik mn vriendinnetjes niet 😊
Ligt beetje aan de leeftijd maar waarom kan je hem niet bij fam laten logeren? Hij slaapt op die tijd toch en zij kunnen thuis blijven 😊
Hier ook een alleenstaande moeder en ik denk wel dat ik gezegend ben met mijn moeder en schoonfamilie waar mijn dochters af en toe mogen logeren. Gemiddeld 1x per maand gaan ze uit logeren en dan heb ik de hoognodige tijd voor mezelf. Als ik een verjaardag in de avonduren heb dan vraag ik soms of mijn moeder hier op wil passen (ze woont in dezelfde wijk). Maar meestal ga ik er niet naartoe, ook omdat ik de mensen om me heen niet zo graag wil belasten.
Mijn dochter heeft een beperking waardoor ik de laatste 4 jaar geen sociaal leven meer heb. Ik ben in totaal in die 4 jaar 2 of 3 avonden de deur uit geweest. Kan zelfs vaak niet eens bezoek ontvangen omdat ik aan het zorgen ben. Accepteren en hopen dat het ooit beter zal worden is het enige dat helpt voor mij.
Ik heb een vriendin in de buurt in dezelfde situatie, dus we wisselen elkaar af. De ene keer pas ik op haar kinderen, de andere keer zij op de mijne. Scheelt gigantisch in opvangkosten! Ook erg handig wanneer een van ons ziek is, we zijn elkaars back-up. Er zullen vast wel in jouw gemeente dingen zijn waar je je kunt aansluiten om andere alleenstaande moeders te vinden met kinderen van dezelfde leeftijd.
Hier gelukkig ouders en een broer die heel graag oppassen maar ook ik doen weinig aan mijn sociale leven. Verjaardagen ga ik overdag en nu kan ik mijn zoontje ook wel meenemen. Hij slaapt wel. Nu sinds een paar maanden een vriend en die komt gelukkig vaak op visite